Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Xbox Live banning?

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    86
    Respekt
    20

    Xbox Live banning?

    Har jag förstått det hela rätt:

    Har du ett backupspel och ger dig ut på live med en äldre version av flashfirmwaret så är det en stor risk att du blir bannad pga responstiden det tar att läsa skivan.

    Har du däremot det senaste firmwaret (Iextreme?) så är risken obefintlig för att den har korrekta data som den skickar tillbaka vid responstidstestet.

    Finns det något annat sätt att detektera via live att boxen är flashad? Funderar på en nyflash och en guldabonnemang på liven men har ingen större lust att slänga 600 spänn i sjön.

    Om jag köper ett orginalspel och kör via live, finns det då ingen risk att bli bannad?

    MVH
    Victor

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Blommah Visa Inlägg
    Har jag förstått det hela rätt:

    Har du ett backupspel och ger dig ut på live med en äldre version av flashfirmwaret så är det en stor risk att du blir bannad pga responstiden det tar att läsa skivan.

    Har du däremot det senaste firmwaret (Iextreme?) så är risken obefintlig för att den har korrekta data som den skickar tillbaka vid responstidstestet.

    Finns det något annat sätt att detektera via live att boxen är flashad? Funderar på en nyflash och en guldabonnemang på liven men har ingen större lust att slänga 600 spänn i sjön.

    Om jag köper ett orginalspel och kör via live, finns det då ingen risk att bli bannad?

    MVH
    Victor
    finns 300 trådar om detta. ja det finns en risk att bli bannad, det gör det alltid om du kört backuper på den. ixtreme 1.4, sunt förnuft, stealthade och ixtremekompatibla spel som gäller för att skydda sig så gott man kan... sök!

Liknande diskussioner

  1. Hehe roligt samtal med M$ Suport!!
    By Robotach in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-07-30, 10:17
  2. Xbox live - går inte
    By Legend13 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-02, 22:31
  3. Autoconnect till xbox live
    By Hankster in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-22, 12:37
  4. Xbox chips Live on borrowed time
    By Sheytan in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-11-03, 00:04

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •