Visa Omröstnings-resultat: Vill du hellre ha en annan konsol nu änn Xbxo360n?

Voters
23. Du får inte rösta på denna omröstning
  • Nej, jag vill inte ha en annan konsol änn Xbox360 just nu.

    19 82.61%
  • Nej! men jag tror kanske senare.

    1 4.35%
  • Ja! vill ha en Nintendo Wii istället!

    1 4.35%
  • Ja! Vill ha en Playstation 3 istället!

    2 8.70%
  • Ja! Vill ha en Handheld konsol!

    0 0%
Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Vill gå över till Xbox360 från Wii!

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    69
    Respekt
    17

    Question Vill gå över till Xbox360 från Wii!

    Hej, jag är en ägare av en wii som har så torrt o trissta games.
    Vill gå över till Xbox360 som sagt, gillar spelen mer.
    Jag har något över 100 spel till mitt wii och jag gillar endast 9st!
    Jag är en bra seeder o fixar Scenreleaser till den konsol jag har.

    Jag vill/behöver veta saker innan så jag vet vad jag ska köpa o undvika.
    Allt är om Xbox360, inte första Xbox
    Jag har läst runt men det är svårt o hitta något om nutid, hittar mest för 2005 och 2006. Har haft svårt o hitta svar på mina frågor faktist.. skulle vara kanoners om ni som har svar, svarar, kanske hjälper nya xbox ägare med.

    Ni kan försöka svara på dom ni har svar på iallafall, det är ett antal frågor jag har som ni ser. Endel kan tas som dumma men jag vill ha det så grundligt det går. Om ni ser att jag missat någon viktig fråga eller något som man bara måste veta så kan ni säga det och även svara på den om ni kan. Så, till frågorna!

    (1)* Vilka chip finns det i nuläget och till vad är dom kompatibla med? om dom ens behöver det.

    (2)* Flashning, går det flasha vilkensom nu? Är det olika svårt? isåfall hur stor är skillnaden i svårighetsgrad med flashningen mellan dom.

    (3)* Vilket chip har du i din konsol? varför just den?

    (4)* Vad är det för skillnad mellan chippen som finns, och vilken rekomenderas? och varför? (fördelarna o nackdelarna mellan chippen).

    (5)* På Nintendo wii så uppdaterar nintendo firmwiret och vissa spel har uppdate i sig, är det så med xbox360 spelen med? Finns det något dåligt med det? risk för något tråkigt för ens xbox?

    (6)* Måste man hänga med i uppgraderingarna med firmwire?

    (7)* Vad måste man tänka på då man uppgraderar den? måste man flasha om?

    (8)* Måste man ha en PAL konsol för att kunna köra PAL spel eller kan man ha NTSC och köra PAL spel o vise versa med PAL o köra NTSC spel? måste man göra något innan?

    (9)* Vad är fördelen med hårddisken? när är det ett måstetillfälle att ha en hårddisk för att kunna utföra den saken som behövs?

    (10)* Vad ska man kolla efter när man är i affären för att köpa sig en Xbox360? Något speciellt på paketet? För på PSP-som jag har ska man kolla precis över streckkoden för att avgöra vilken firmwire version den har installerat.


    Tacksam för svar!

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    68
    Respekt
    20
    Kort och gott, chip är totalt onödigt, en flashning är att föredra. Dels för att risken att bli bannad är lika stor med båda (om inte större med chip tom.) samt att en flash kan man alltid rensa om det blir fel på boxen och den behöver skickas på garantireparation. Vad gäller xboxens "firmware", eller så kallade dashboard updates så msåte de uppdateras för att man ska kunna använda live och i vissa fall nya spel (då finns uppdateringen på spelskiva och kan uppdateras via den). Vad gälelr DVD-drivens firmware (iXtreme) så rekommenderas uppdateringar när de väl kommer, då man aldrig vet vad ms hittar på för dumheter o ban-möjligheter..varje update medför mer säkerhet. Hårddisk behövs ej för flashning, men är ett kul tillbehör om du vill spara demos/spelsaves osv. (du kan dock inte spara fyllversioner av spel på den som i Xbox1). Spelen är regionbaserade, dvs. köper du en europeisk PAL så måste du ha ett PAL-spel eller regionfritt NTSC (flera spel är regionfria, det ser man i NFO med när man tankar ner backups från nätet).

    Kanske missade jag att svara på någon fråga nu, men där får du lite svar iaf.. läs vidare i FAQ om du vill veta nåt specifikt. :-)
    Jag har ingen signatur.

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    69
    Respekt
    17
    Jaha! för att kunna köra backups så räcker det att man har en flashad DVD-läsare?

    (2)* Flashning, går det flasha vilkensom nu? Är det olika svårt? isåfall hur stor är skillnaden i svårighetsgrad med flashningen mellan dom.

    (7)* Vad måste man tänka på då man uppgraderar den? måste man flasha om?

    Finns det olika flashningar? som du skrev, iXtreme? är det de enda i sitt slag?

    Jag har läst det här:
    Chippad/Modifierad med NME-360 Det Bästa!
    NME360 känner Automatiskt av om det är ett originalspel eller Backup, Helt XBOX LIVE Säker!

    Hur sant är det där igentligen?


    Tack för ditt snabba "svarande" faktist.

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    68
    Respekt
    20
    (2)* Menar du svårigheten mellan att flasha olika drives? Eller vad exakt menar du?

    (7)* En dash-updatering till boxen påverkar inte dvd-romens flash något alls, däremot kan det vara bra att kolla forumet här eller xbox-scene (eller vad det nu finns för olika) när det väl kommer en dash-uppdatering för att se om det är säkert (live-mässigt), eller om man ska uppdatera till senaste iXtreme innan uppdateringen för att den inte ska upptäckas av uppdateringen. Men som det är nu funkar senaste iXtreme och dash-updaten fint (på live). Finns så att säga ingen regel som sgäer att man måste flasha om efter uppdatering

    Skulle själv inte förlita mig på NME då xboxen loggar alla spel man startar och sen skickar info till MS nästa live-påloggning.. Så det känns hugget som stucket.

    EDIT: iXtreme och Xtreme är de vanliga flashen, iXtreme har då fördelen av att den inte startar spel som inte är Stealthade", dvs. "live-säkra". tankar man ner ett spel som itne är stealthat så märks detta när man kör ison i xDVDMulleter, där kan man även *oftast* stealtha spelet själv innan bränning. Så vill du vara så live-säker som möjligt så kör du iXtreme.
    Jag har ingen signatur.

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    69
    Respekt
    17
    (2)* Precis, går det flasha vilken dvd-läsare som helst i nuläget? Är det olika svårt för olika spelare? görs flashningen på samma sätt med alla? jag har läst att Hitachi v79 går ej iallafall.

    För att uppdatera till senaste iXtreme, är det att gå igenom samma procedur som att flasha den fast med den senaste versionen?

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    68
    Respekt
    20
    Hitachi v79 går att flasha, men kräver ett chip som löds på läsaren (som aktiveras när man flashar, inaktiveras när man kopplar in i boxen igen). PSXCare tar 1000kr för detta (HÄR).. Så alla läsare går att modifiera nu, BENQ och Samsung är dock de enklaste.

    Vad gäller flashningen så ja, det är bara att upprepa proceduren igen vid behov, det ska inte vara några som helst problem.
    Jag har ingen signatur.

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    69
    Respekt
    17
    Hur ser man vad för spelare en Xbox har igentligen? Jag ser folk skriva BENQ o Samsung men även några siffror efter?

    Jag har förstått det där med att identifiera spelarens märke men inte siffrorna folk skriver efter märket. Finns det olika Samsung osv?

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    68
    Respekt
    20
    Det finns olika ja, när man väl identifiterat märket så är det nog att öppna boxen och titta på driven som gäller för att se modell...
    Jag har ingen signatur.

  9. #9
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    69
    Respekt
    17
    Har det någon större betydelse? Verkar som det är det med tanke på att folk skriver även deras modell och inte bara märket.

    Så när man kommer till att flasha sin Xbox med iXtreme, vad ska man tänka på?
    vad är bra att göra, kan det gå åt helve**e?

    Kan man avgöra vilken spelare ett xbox paket har av att bara ha kartongen framför sig?

    Btw, du verkar ha alla svar här hehe, du verkar ha grymmt koll, de e schysst!

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    68
    Respekt
    20
    tjae, att följa guiderna som finns är bra.. sen ska man alltid se till att spara sin key som man läser ur driven, ifall flashen går åt h-vete.. utan keyn kan du inte få en läsare att fungera i xboxen (är inte bara att byta ut till vilken som helst). så regel nr1 BACKUP, BACKUP, BACKUP


    EDIT: Finns inget säkert sätt att se vilken drive som finns i boxen., men du kan ha lite koll genom att kolla upp LOT NR, och se om den finns med HÄR..
    Jag har ingen signatur.

  11. #11
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    115
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av tigersaid86 Visa Inlägg
    Har det någon större betydelse? Verkar som det är det med tanke på att folk skriver även deras modell och inte bara märket.

    Så när man kommer till att flasha sin Xbox med iXtreme, vad ska man tänka på?
    vad är bra att göra, kan det gå åt helve**e?

    Kan man avgöra vilken spelare ett xbox paket har av att bara ha kartongen framför sig?

    Btw, du verkar ha alla svar här hehe, du verkar ha grymmt koll, de e schysst!
    BenQ & Samsung är enklast, Hitachi även, men får du versionen 79 så måste du chippa. Så allt annat förutom den går att endast flasha, och det är ganska simpelt.

    Ja det kan gå åt helvete, ifall du flashar bort keyn eller nåt :P men ska gå bra om du följer en guide eller så och är försiktig och nogrann.

  12. #12
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    69
    Respekt
    17
    En bortflashad key = Värdelös/Oanvändbar konsoll?

    Eller är det bara och köpa en ny spelare och föra in den i konsollen?

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av tigersaid86 Visa Inlägg
    En bortflashad key = Värdelös/Oanvändbar konsoll?

    Eller är det bara och köpa en ny spelare och föra in den i konsollen?
    den är ett bra bokstöd utan key. du måste ha samma key i en annan dvd om du byter dvd. klanta inte bort den.

  14. #14
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    68
    Respekt
    20
    Men det är inget du behöver oroa dig över, om keyn, så länge du läser fram den först. Då du kopplar in driven i datorn görs inga ändringar i läsare, inte heller när du läser av den. det är först när du flashar du måste ha keyn sparad någonstans, annars har du precis slösat 3000:-
    Jag har ingen signatur.

Liknande diskussioner

  1. Guide: Flashning av BenQ VAD6038
    By pemani in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 338
    Senaste inlägg: 2010-01-16, 20:01
  2. spel från datorn till xbox
    By beon855 in forum XBOX Backup och Patchar
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-24, 00:24
  3. Internet till Wii
    By zane in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-08-15, 14:02
  4. Går det att föra över en save fil från en profil till en annan?
    By kofikalonji in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-02-01, 05:15

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •