Visar resultat 1 till 17 av 17

Diskussion: Vilken version är bäst idag?

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    Vilken version är bäst idag?

    Tjena alla!

    Har varit borta från sidan ett tag och det känns som man tappat allt.

    Min fråga är vilken version som är bäst att köra idag för att kunna köra psp-iso, emulatorer samt kanske ett och annat ps-spel?

    Har idag kört ner mitt psp till version 1.5. Någon som har en bra guide på lager?

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Om du har fat så kan du stanna på 3.52 om du ska köra mycket homebrews men om du har slim så kan du köra hela vägen till 3.90.
    Dock så finns ju 1.5 addon för 3.90 men jag vet ej hur bra den funkar.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Det är delade åsikter. 3.52 m33-4 är nog det som de flesta skulle rekomendera när det är dags att uppa från 1.50.
    Det finns upp till 3.90 m33 nu.

    Gå in på www.dark-alex.org och ladda hem den du känner dig mest bekväm med. Guide står i readme'n.

    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Om du har fat så kan du stanna på 3.52 om du ska köra mycket homebrews men om du har slim så kan du köra hela vägen till 3.90.
    Dock så finns ju 1.5 addon för 3.90 men jag vet ej hur bra den funkar.
    Klart han har fat, han har ju 1.50 inlagt Smartpelle
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Turbis Visa Inlägg
    Klart han har fat, han har ju 1.50 inlagt Smartpelle
    Jag menade ju allmänt så klart :P
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Turbis Visa Inlägg
    Gå in på www.dark-alex.org och ladda hem den du känner dig mest bekväm med. Guide står i readme'n.
    Hmm, hittar ingen guide, bara releasenotes...typ

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av NordhNet Visa Inlägg
    Hmm, hittar ingen guide, bara releasenotes...typ
    Prova: http://www.psp-hacks.com/category/39
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Direkt från readme'n:
    PSP 3.52 M33 Installation

    1 - If you are under official 1.50 PSP firmware, copy kxploitpatcher and kxploitpatcher% folders from "1.50only/" of this download to your "ms0:/PSP/GAME/" and use it.
    2 - Once done it, or if you are under any Special/Open Edition/M33, copy M33CREATOR folder to your "ms0:/PSP/GAME" (1.50fw) or "ms0:/PSP/GAME150" (SE/OE)
    3 - Download official 3.52 eboot, rename it to 352.PBP and place it on "ms0:/PSP/GAME/M33CREATOR/" or "ms0:/PSP/GAME150/M33CREATOR/"
    4 - Download official 1.50 eboot, rename it to 150.PBP and place it on "ms0:/PSP/GAME/M33CREATOR/" or "ms0:/PSP/GAME150/M33CREATOR/"
    5 - Go to Games/Memory Stick on your PSP, and execute "3.52 M33 CREATOR". Once finished, it will go back to the XMB.
    6 - Go again to Games/Memory Stick on your PSP, and execute "3.52 M33UPDATE". You'll have to press X to agree to the installation.
    7 - When finished, press X to shut down and reboot manually.
    8 - Enjoy your 3.52 M33

    Here is the latest update:

    - Now uses 3.52!!!
    - M33 NO-UMD: fixed problem with Simple 2500 Series Portable, The IQ Cube
    - Fix a bug which made Go!Cam, GPS and sceKernelLoadExecVSH* not work in game mode.
    - PSN downloaded PSX games support wasn't working in 3.51 M33 (didn't work in latest OE's either). Now it is working again. If an original PSN game still doesn't work, we recommend to delete files KEYS.BIN if exists, and copy the game again from ps3 to psp.

    Team M33
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    656
    Respekt
    24
    Lånar tråden lite då trådskaparen redan fått svar.

    Tänkte ersätta min stulna psp snart men vet inte om jag ska sattsa på en slim eller en vanlig?

    Har googlat som en galning och endel sidor säger att 1.50 kerneln inte fungerar på slim medans andra säger att den gör det. Hjälper inte heller att det står att 1.50 inte fungerar i psxcares webshop.

    Kan någon bekräfta hur det ligger till?
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Lynx Visa Inlägg
    Lånar tråden lite då trådskaparen redan fått svar.

    Tänkte ersätta min stulna psp snart men vet inte om jag ska sattsa på en slim eller en vanlig?

    Har googlat som en galning och endel sidor säger att 1.50 kerneln inte fungerar på slim medans andra säger att den gör det. Hjälper inte heller att det står att 1.50 inte fungerar i psxcares webshop.

    Kan någon bekräfta hur det ligger till?
    Fat fungerar med allt!
    Endast på Feta kan man köra en 1.50 kernel efter den kodats för högre FW efter 3.60.
    Många hempulare som jag föredrar fortf 3.52 M33-4 som firmware då man slipper trolla med extra 1.50 kernel patchar.

    Slim måste man köra en eLoader på för att få 1.50 kernel stöd o det är trixigare men enda sättet för Slimägare.

    Enda fördelen slimmen har är att den har TV-ut samt mer internminne.
    Annars är det samma samma.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    656
    Respekt
    24
    ok tacfk pendragon. Grejjen är bara den att jag sitter på irc med en person som bestämt hävdar att det numera går att köra utan eloader etc.

    Gav mig den här länken: http://pspupdates.qj.net/Dark-AleX-s.../49/aid/112771

    DEn är daterad jan 31 så din info kanske är gamal?
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    17
    eLoader är fruktansvärt smidigt att använda

    1. ladda ner eLoader här

    2. extrahera till valfri mapp

    3. kopiera mappen eloader till ms0:\psp\game\

    4. starta eloader via psp'n och välj homebrew och tryck X

    helt klart lite trixigare än att bara starta homebrew direkt, men inget som behöver avgöra ditt val
    There is no problem that can't be solved by staring at a lake.

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Lynx Visa Inlägg
    ok tacfk pendragon. Grejjen är bara den att jag sitter på irc med en person som bestämt hävdar att det numera går att köra utan eloader etc.

    Gav mig den här länken: http://pspupdates.qj.net/Dark-AleX-s.../49/aid/112771

    DEn är daterad jan 31 så din info kanske är gamal?
    Har jag inte sett eller kört det själv så säger jag inget om det
    Och läggs inte infon upp på PSP-Hacks så kör jag det inte heller
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  13. #13
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    53
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Har jag inte sett eller kört det själv så säger jag inget om det
    Och läggs inte infon upp på PSP-Hacks så kör jag det inte heller
    qj.net är en väldigt nice sida med uppdateringar hela tiden, och du kan lita på det dom skriver.

    Men jag undrar varför folk stannar på 3.52, och inte uppdaterar till 3.90. Är 3.52 bättre på något sätt?

  14. #14
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Evilgb Visa Inlägg
    qj.net är en väldigt nice sida med uppdateringar hela tiden, och du kan lita på det dom skriver.
    Jo det gör dom säkert men jag föredrar gamla hederliga sidor som inte blir spärrade av vissa CFW uppdateringar som M33 haft ett ont öga till
    Inget illa ment, men ligger inte infon på PSP-Hacks så låter jag bli såvida jag inte har tid över o känner för att testa själv o sen skriva en recension hos dem om det

    Citat Original inlägg av Evilgb Visa Inlägg
    Men jag undrar varför folk stannar på 3.52, och inte uppdaterar till 3.90. Är 3.52 bättre på något sätt?
    Folk stannat kvar på 3.53 då det tills motsatsen bevisar och direkt vid uppdatering utan att behöva implementera externa 1.50 kernel exploitpaket behövs installeras vid sidan av

    Nog mest pg.av lathet o bekvämlighet.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  15. #15
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Jo det gör dom säkert men jag föredrar gamla hederliga sidor som inte blir spärrade av vissa CFW uppdateringar som M33 haft ett ont öga till
    Inget illa ment, men ligger inte infon på PSP-Hacks så låter jag bli såvida jag inte har tid över o känner för att testa själv o sen skriva en recension hos dem om det
    QJ.net är snabbast av alla att rapportera att nya patcher/releaser kommit ut
    De är precis som alla andra nyhetssidor på nätet, de fiskar besökare de med
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  16. #16
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Turbis Visa Inlägg
    QJ.net är snabbast av alla att rapportera att nya patcher/releaser kommit ut
    De är precis som alla andra nyhetssidor på nätet, de fiskar besökare de med
    Jo precis
    Men jag litar hellre på nyheter som blivit testade av de som skriver det själva än en som går på rykten

    Tänk på alla stackare som fick sina PSP enheter brickade då M33 lade i en patch i sitt program bara för att jävlas tillbaka

    Sen har inte TIM släppts till den stora massan ännu
    http://alek.dark-alex.org/ *Subsida som finns länkad på DAX sida
    Last edited by Pendragon; 2008-02-13 at 07:53.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  17. #17
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    53
    Respekt
    18
    Det är därför man läser kommentarerna, för folk skriver alltid om det funkar eller ej.
    Last edited by Evilgb; 2008-02-13 at 22:08.

Liknande diskussioner

  1. Vilken version har jag?
    By Blommah in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-07, 02:27
  2. WIIkey - Vilken version?
    By berzercer in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-03, 11:14
  3. Vilken version????
    By filmsugen in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-18, 13:14
  4. Chip eller flashning, vad är bäst idag?
    By mikey13 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-07-12, 13:35
  5. Vilken version har jag?
    By KaiserClaw in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-09, 10:52

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •