Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Unbrick av PSP med tom Flash0?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Unbrick av PSP med tom Flash0?

    Hej
    Har fått tag på en PSP Fat med felflashad Flash0. Skulle vilja unbricka den.
    Då den för tillfället har knäckt skärm undrar jag om man kan blindflasha den någorlunda smidigt.


    De verktyg jag har är följande:
    PSP Fat CF 3.90 M33-2
    PSP Slim CF 3.90 M33-2

    Har ett originalbatteri jag vet går att göra om till pandorabatteri och ett par minnesstickor jag kan avvara.

    Hur går jag till väga?

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Leta upp en guide för att skapa ett pandora batteri (här (med GUI) eller här t.ex.) och gör ditt egna pandora kit.

    Efter det så är det bara att googla på vad som står när man petar in ett pandora batteri och trycka som det står att du borde trycka.

    Lycka till
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Då får jag fråga såhär, vad är det värsta jag kan göra med pandorabatteriet om jag trycker fel under min blindflash?
    Kan jag få någon hörbar bekräftelse när processen är genomförd så jag vet om PSP:n är okej?
    Last edited by Sniglum; 2008-02-12 at 23:07.

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Sniglum Visa Inlägg
    Då får jag fråga såhär, vad är det värsta jag kan göra med pandorabatteriet om jag trycker fel under min blindflash?
    Kan jag få någon hörbar bekräftelse när processen är genomförd så jag vet om PSP:n är okej?
    Min enda psp saknar skärm helt o är en feting
    Ploppa i pandorakittet, klicka på X "Vänta" o klicka på X när den slutat ladda från minneskortet *du ser det blinka fernetiskt* o tuta o kör

    enda som saknas sen är en ny skärm
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Tack för hjälpen. Pandora GUIt och en bekräftelse på att det gick att lösa var precis vad jag behövde.
    Använde youtube för att se hur det såg ut och vad jag skulle trycka på när jag flashade, gick bra.
    När den startade upp kom det efterlängtade startupljudet, nu ska jag bara hitta en skärm också.
    Last edited by Sniglum; 2008-02-13 at 02:32.

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Sniglum Visa Inlägg
    Tack för hjälpen. Pandora GUIt och en bekräftelse på att det gick att lösa var precis vad jag behövde.
    Använde youtube för att se hur det såg ut och vad jag skulle trycka på när jag flashade, gick bra.
    När den startade upp kom det efterlängtade startupljudet, nu ska jag bara hitta en skärm också.
    Nämen vad roligt
    Så programmet med det lätta GUI "Graphical User Interface" var enkelt då
    Måste erkänna att jag bara testat en tidig version men denna skulle vara lätt o snarlik

    Nån gång framöver måste jag flasha om ett minneskort till att bli ett fräschare magiskt med stöd för slim/fat, i dagsläge har jag ett kort för Feta PSP or med 3.52 M33-4 som högst och ett annat med stöd för både fet o smal men där med 3.60 M33 som högst o nu finns det ju 3.90 Fw så vi får se när jag orkar
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Psp custom firmware 3.03 OE-C
    By rooster_nr1 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-02-02, 13:51
  2. Hur spelar jag upp film med min psp 3.40 oe?
    By caveman83 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-18, 10:49
  3. flashad ts-943 med fel nyckel v. 4.2a
    By QuBaR in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-18, 19:31

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •