Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Inköp av krokodilklämmor

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2006
    Från
    Helsingborg
    Inlägg
    149
    Respekt
    18

    Inköp av krokodilklämmor

    Hej på er!

    Tänkt flasha min drive på nytt men saknar ett par krokodilklämmor för att jorda xbox 360. Vet att det "går" att köra utan men vill inte riskera något. Har sökt på Kjell & Co samt Claes Ohlsson men där framgår inte om man får själva krokodilklämman med kabel eller ej, misstänker att du bara säljer själva klämman.

    Någon som kan hjälpa mig med en länk till en återförsäljare som säljer krokodilklämmor som är kompletta med kabel och klämma?

    //MoFa

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    321
    Respekt
    18
    Ta en startkabel till bil?
    lol allvarligt det är inte såå komplicerat att sätta dit en kabel mellan klämmorna, skala skruva fast eller kläm ihop beroende på modell.. anledningen att det just är krokodilklämmor och inte en vanlig skalad kabel som man tvinnar fast är ju att det smidigt går o sätta dit o ta loss, bara du har kontakt mellan chassina så är det samma sak.
    Innan du ställer en fråga: dokumentera exakt VAD som är problemet och vilken utrustning du har, dvd-läsare, firmware, brännare, skivmärke, release namn etc. så slipper du mellansteget med följdfrågor! OCH läs FAQ!

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av MoFa Visa Inlägg
    Hej på er!

    Tänkt flasha min drive på nytt men saknar ett par krokodilklämmor för att jorda xbox 360. Vet att det "går" att köra utan men vill inte riskera något. Har sökt på Kjell & Co samt Claes Ohlsson men där framgår inte om man får själva krokodilklämman med kabel eller ej, misstänker att du bara säljer själva klämman.

    Någon som kan hjälpa mig med en länk till en återförsäljare som säljer krokodilklämmor som är kompletta med kabel och klämma?

    //MoFa
    du kan göra som s-p-d säger.. ställ xbox chassit mot ditt pc-chassi, så de får kontakt, alltså rena ytor, inte mot lack. annars kan du ta en vanlig kabel, skala den i båda ändar och länka ihop dem..

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2006
    Från
    Helsingborg
    Inlägg
    149
    Respekt
    18
    jag har ingen utrsutning hemma alls, sitter på mitt studentrum och ugglar. Vill köpa ett kit online någonstans och få hem på posten. Behöver länk

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av MoFa Visa Inlägg
    jag har ingen utrsutning hemma alls, sitter på mitt studentrum och ugglar. Vill köpa ett kit online någonstans och få hem på posten. Behöver länk
    men du behöver inte köpa något. ställ chassin mot varandra. metall mot metall. så gör t.o.m. jag när ja flashar.

    annars kan du köpa 50cm vanlig kabel på vanlig affär.. vanlig kabel till kontakter går bra.. du ska bara skala den så du kan sammaföra metall till metall.. borde finnas på ica..

Liknande diskussioner

  1. M3 Simply inköp?
    By boltoon in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-01-14, 17:49
  2. frågor ang inköp av PSP
    By Mattias_jo1 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-27, 09:08
  3. Tips på inköp
    By mezter in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2005-09-28, 22:26
  4. Inköp av Xbox inom två månader
    By ConraDargo in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2003-01-05, 19:29
  5. xbox inköp o chip
    By coolh in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-11-05, 21:55

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •