Hej allihop!
Nu sitter jag här med mitt xbox 360 unlock kit med rätt sorts skruvmejsel, krokodilklämmor, nforce 4 baserat S-ata kort i datorn, xbox 360 med Samsungdrive M28, iXtreme_Firmware_Toshiba-Samsung_v1.3-XBOX360-X360, xstream boot maker.
Jag har köpt min xbox flashad från första början så jag har redan min original firmware på skiva, jag har fört över originalfirmwaret till datorn. Jag har sen följt instruktionerna för att få min original firmware att förvandlas till ixstream firmware, en instruktion som jag fann inuti mappen iXtreme_Firmware_Toshiba-Samsung_v1.3-XBOX360-X360 .
Jag har kört senaste xstream boot maker och kryssat i båda rutorna, alltså M28 bad flash compatability samt Apply Boke´s patch for M28 drives.
I xstream bootmaker har jag alltså valt mitt modifierade ixstream firmware, xstream bootmaker vill att jag visar programet till min Xstream firmware, men visst är jag rätt på det som har matat programet med min färdigmodifierade firmware, alltså den som är version 1.3 med 2x hastihet som jag tillverkat tidigare?
I Xstream bootmaket har jag valt mitt S-ata kort och fått id nummer på enheten. Är det detta nummer som ska uppges senare när man kör samread/samhack ute i dos? Eller är det min xbox 360s dvdläsares unika nummer man ska trycka in?
Jag har använt mig av ett USB minne som jag gjort bootbar med xstream bootmaker och ställt in datorn så den ska boota från USB.
Är jag rätt på det så långt?
Vilka kommandon ska jag köra i dos? Måste jag köra samread fast jag redan har en färdigmoddad iexstream firmware? Eller kan jag skippa det steget och gå direkt på samhack?
Bookmarks