Visar resultat 1 till 22 av 22

Diskussion: Ska flasha xbox 360. Rätt på det?

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2006
    Från
    Helsingborg
    Inlägg
    149
    Respekt
    18

    Ska flasha xbox 360. Rätt på det?

    Hej allihop!

    Nu sitter jag här med mitt xbox 360 unlock kit med rätt sorts skruvmejsel, krokodilklämmor, nforce 4 baserat S-ata kort i datorn, xbox 360 med Samsungdrive M28, iXtreme_Firmware_Toshiba-Samsung_v1.3-XBOX360-X360, xstream boot maker.

    Jag har köpt min xbox flashad från första början så jag har redan min original firmware på skiva, jag har fört över originalfirmwaret till datorn. Jag har sen följt instruktionerna för att få min original firmware att förvandlas till ixstream firmware, en instruktion som jag fann inuti mappen iXtreme_Firmware_Toshiba-Samsung_v1.3-XBOX360-X360 .

    Jag har kört senaste xstream boot maker och kryssat i båda rutorna, alltså M28 bad flash compatability samt Apply Boke´s patch for M28 drives.

    I xstream bootmaker har jag alltså valt mitt modifierade ixstream firmware, xstream bootmaker vill att jag visar programet till min Xstream firmware, men visst är jag rätt på det som har matat programet med min färdigmodifierade firmware, alltså den som är version 1.3 med 2x hastihet som jag tillverkat tidigare?

    I Xstream bootmaket har jag valt mitt S-ata kort och fått id nummer på enheten. Är det detta nummer som ska uppges senare när man kör samread/samhack ute i dos? Eller är det min xbox 360s dvdläsares unika nummer man ska trycka in?

    Jag har använt mig av ett USB minne som jag gjort bootbar med xstream bootmaker och ställt in datorn så den ska boota från USB.

    Är jag rätt på det så långt?

    Vilka kommandon ska jag köra i dos? Måste jag köra samread fast jag redan har en färdigmoddad iexstream firmware? Eller kan jag skippa det steget och gå direkt på samhack?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    btw.. ixtreme 1.3 är gammal. 1.4 är att föredra då 1.3 har en bug som kan leda till ban.

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2006
    Från
    Helsingborg
    Inlägg
    149
    Respekt
    18
    Hoppsan tjosan! Tack för tipset. Du kan inte tipsa om vart jag kan få tag på iXtreme 1.4?

    //MoFa

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    xbins

    Den finns på Xbins ftp
    joina efnet med mirc
    sen skriv /j #xbins
    sen skriver du /msg _xbins !list
    så får du dina inloggnings uppgifter

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av MoFa Visa Inlägg
    Hoppsan tjosan! Tack för tipset. Du kan inte tipsa om vart jag kan få tag på iXtreme 1.4?

    //MoFa
    http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=548170

    ladda ner xbins.exe, kör den för att packa upp. kör sen xbins.bat så finner du firmwares på deras ftp.. denna gör det automatisk så slipper du krångla med irc mm som tidigare postare skrev.

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2005
    Från
    Falkenberg
    Inlägg
    240
    Respekt
    19
    Nepp de funkar inte! Dom har bytat så man ska skriva _xbins och i när man använder xbins.bat så skriver den bara xbins
    X-Box 1.4
    Xenium *ICE*Pin-Head
    120GB HDD EVO-X och MS Dashbord
    Xbox 360 Premium, Samsung ixtreme 1.51
    Wii Wiikey 1.9g
    Sen vet jag inte vad jag ska skriva mer

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av codo Visa Inlägg
    Nepp de funkar inte! Dom har bytat så man ska skriva _xbins och i när man använder xbins.bat så skriver den bara xbins
    ändra .bat filen då?

  8. #8
    Registrerade
    Jun 2006
    Från
    Helsingborg
    Inlägg
    149
    Respekt
    18
    Jag sitter just i detta nu och ska flasha min xbox 360 Samsung dvdspelare M28. Jag har följt guiden på psxcares hemsida och har kommit så långt att är ute i dos. När jag skriver mtkflashkommandot med xboxen kopplad till min dators sata port 1 så hittar den xboxen. Får upp EXTREME master och slave.
    Nu ska man stänga av sin xbox 360 när man har M28 och välja port , vänta 10sekunder, och sen slå på xboxen igen så ska processen dra igång av sig själv. Problemet är att så inte sker av någon anledning.

    Jag har provat en massa gånger nu, det kan inte vara så att jag bara missar tiden...jag har provat så många gånger att någon av dem måste ha varit rätt.

    Jag har tagit en mobilbild på vad som visas på skärmen ute i dos.
    http://img262.imageshack.us/my.php?i...sc06800du0.jpg

    Med anledning av att hittar xboxen måste väl betyda att mitt i datorn inbyggda s-ata kort som är baserat på Nforce 4 funkar tillsammans med xboxen?

    Tacksam för tips och råd.

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    271
    Respekt
    21
    efter 10 sekunder ska du sätta igång maskinen med EJECT inte power.
    om du redan testat och det inte funkar, så köp ett VIA chipset baserat kort. 6421 är att föredra.

  10. #10
    Registrerade
    Jun 2006
    Från
    Helsingborg
    Inlägg
    149
    Respekt
    18
    Hej!

    Tack för ditt svar. Jag har använt en penna för att starta upp xboxen på vanliga knappen, kan det verkligen spela roll om man starta på eject?

    Värt att prova helt klart, men sjukt om det skulle visa sig vara orsaken till att jag inte kan flasha den

  11. #11
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    271
    Respekt
    21
    du behöver ingen penna, du kan ta bort det vita skyddet utan problem, den sitter som en klämma, inte fast limmad eller något sådant.

    och ja, det är eject, inget annat ^^

  12. #12
    Registrerade
    Jun 2006
    Från
    Helsingborg
    Inlägg
    149
    Respekt
    18
    försökte med eject nu men det ville ändå inte, försökte 5-6 gånger att pricka in 10 sekunder....men det ville ändå inte! Blir tosig på detta...

    Vet du vart jag kan få tag på senaste dosflash?

  13. #13
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    271
    Respekt
    21
    använd inte dosflash, inse bara att du inte kan använda nforce till ms28, BARA via6421 pci kort eller onboard via8327.

  14. #14
    Registrerade
    Jun 2006
    Från
    Helsingborg
    Inlägg
    149
    Respekt
    18
    känns för j...igt!

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av tOPO Visa Inlägg
    och ja, det är eject, inget annat ^^
    du behöver inte eject. jag flashar min med power och något litet att komma åt med, tex penna.

  16. #16
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    271
    Respekt
    21
    på en ms25 med ett via6421 så kanske man kan göra power direkt, men inte med ms28.
    på via8327 MÅSTE du köra 10 sec trick (eject) på både ms28 och ms25.

    bevisa mig fel. med video.

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    85
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av tOPO Visa Inlägg
    på en ms25 med ett via6421 så kanske man kan göra power direkt, men inte med ms28.
    på via8327 MÅSTE du köra 10 sec trick (eject) på både ms28 och ms25.

    bevisa mig fel. med video.

    Kör oxå med powerknappen....
    Tröttna på Verbatim DL +, kör nu PS3 med PS3key. HDD is the shit.

    Xbox 360 Slim som väntar på lösning
    Xbox 360 Ixtreme (Pension)

  18. #18
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    271
    Respekt
    21
    fortfarande inga bevis på att det är ms28 ni flashar med via6421.

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av tOPO Visa Inlägg
    fortfarande inga bevis på att det är ms28 ni flashar med via6421.
    det är väl du som ska bevisa att det inte går. funkar utmärkt med ms28 och viakort. varifrån har du fått informationen att det inte går?

    *edit*
    http://www.wintech-computer.de/images/listsak15.jpg detta kortet kör jag med.. via vt6421

    http://forum.psxcare.com/support/sho...6&postcount=31 i denna guide finns ingen eject-knapp involverad. konstigt att det fungerar för andra..

    http://www.youtube.com/watch?v=vuWb8SKmg3w här har du en video..
    Last edited by int21; 2008-02-17 at 23:48.

  20. #20
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    271
    Respekt
    21
    har provat själv, känner inte till någon förutom ni två som kan flasha en MS28 med via6421 med att trycka på power knappen istället för eject för att köra igång xboxen efter 10sec
    utan att utföra vcc.

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av tOPO Visa Inlägg
    har provat själv, känner inte till någon förutom ni två som kan flasha en MS28 med via6421 med att trycka på power knappen istället för eject för att köra igång xboxen efter 10sec
    utan att utföra vcc.
    finns bra många fler som det funkar för.. http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=30237 vet inte vad som är fel på din ms28

  22. #22
    Registrerade
    Dec 2005
    Från
    Falkenberg
    Inlägg
    240
    Respekt
    19
    Jag får häller inte ut org FW det händer inget när jag jag startar boxen igen. men får la testa med edjetknappen. om de inte funkar va kan det vara då? För de kommer en port som heter xtreme
    X-Box 1.4
    Xenium *ICE*Pin-Head
    120GB HDD EVO-X och MS Dashbord
    Xbox 360 Premium, Samsung ixtreme 1.51
    Wii Wiikey 1.9g
    Sen vet jag inte vad jag ska skriva mer

Liknande diskussioner

  1. Xbox 360 utan HDMI, Tv med Full HD. Vad göra?
    By caprice in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-11-21, 23:01
  2. Flasha Xbox 360
    By berget in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-23, 17:51
  3. Xbox 360 Chip/Flash
    By Junta in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2006-12-20, 15:59
  4. vet inte vad jag skall göra...
    By tiito78 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-10-19, 10:04
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •