Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Kan man "bricka" genom spel?

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    Question Kan man "bricka" genom spel?

    Hej!

    Säkert dumma frågor för den insatta, men det är så att jag sitter med en bekants flashade och nyköpta xbox360, och jag vill bara få lite saker bekräftade

    Har kollat runt och läst i evigheter känns det som, men jag är inte 100% säker på de frågor jag har, så jag testar att ställa dem till er.

    Ursäkta om det redan finns trådar i ämnet.

    1) Kan man "bricka" (heter det så även på xbox360?) sin konsol genom uppdateringar av konsolen som man kanske blir påtvingade genom spel? Vet att det kunde hända med Wii (genom Mario Galaxy) om jag minns rätt. Skulle vara snopet om nåt sånt skulle hända.


    2) Kan en officiell uppdatering, genom exempelvis ett spel återställa flashningen man gjort i butik?


    3) Finns det några spel i dagsläget som inte vill fungera med dagens flashningar/hacks? Eller fungerar alla med rätt release?


    Ni får ursäkta igen, men eftersom det inte är min konsol så orkar jag inte läsa igenom några mer guider och FAQ, har redan brännt många timmar nu

    Tack på förhand!

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Flaky Visa Inlägg
    Hej!

    Säkert dumma frågor för den insatta, men det är så att jag sitter med en bekants flashade och nyköpta xbox360, och jag vill bara få lite saker bekräftade

    Har kollat runt och läst i evigheter känns det som, men jag är inte 100% säker på de frågor jag har, så jag testar att ställa dem till er.

    Ursäkta om det redan finns trådar i ämnet.

    1) Kan man "bricka" (heter det så även på xbox360?) sin konsol genom uppdateringar av konsolen som man kanske blir påtvingade genom spel? Vet att det kunde hända med Wii (genom Mario Galaxy) om jag minns rätt. Skulle vara snopet om nåt sånt skulle hända.


    2) Kan en officiell uppdatering, genom exempelvis ett spel återställa flashningen man gjort i butik?


    3) Finns det några spel i dagsläget som inte vill fungera med dagens flashningar/hacks? Eller fungerar alla med rätt release?


    Ni får ursäkta igen, men eftersom det inte är min konsol så orkar jag inte läsa igenom några mer guider och FAQ, har redan brännt många timmar nu

    Tack på förhand!
    1. nej (inte i dagsläget)
    2. nej (inte i dagsläget)
    3. alla spel fungerar om backupen gjorts korrekt.

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Då hade jag förstått allt rätt av det jag läst, det är alltid fint att få det bekräftat. Tusen tack för de snabba svaren!

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Det värsta som kan hända är att man blir bannad från live. Men är din bekant en sådan som inte spelar multiplayer online eller inte bryr sig mycket om att ladda hem demosar så spelar det ingen större roll.
    Foljer man säkerhetsreglerna när man bränner spelen så behöver du inte äns oroa dig
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    jag har funderat på en liknade fråga...

    min xbox360 är flashad, om man vill köra xbox live är det riskfritt att spela xboxlive med orginalspel på en flashad xbox360?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Trapz Visa Inlägg
    jag har funderat på en liknade fråga...

    min xbox360 är flashad, om man vill köra xbox live är det riskfritt att spela xboxlive med orginalspel på en flashad xbox360?
    i nuläget ja, om du aldrig spelat en backup på den och kör ixtreme 1.4, då 1.3 kan få orginal att liknas kopior. så fort du spelat en backup hamnar du i riskzonen. och ja, folk har blivit bannade på att enbart spelat orginal på live men backups utanför live.

    ixtreme 1.4, sunt förnuft, bra kopior så är du så säker du kan bli, oavsett om du spelar på live eller inte.. tuta och kör..

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    okej tack då vet ja

Liknande diskussioner

  1. Laddningstider i nya spel samt Unrecognized Disc
    By nipokledo in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 35
    Senaste inlägg: 2007-11-20, 00:10
  2. Hur gör man så att spel fungerar till ixtreme 1.2
    By avskedsfest in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2007-06-24, 15:20
  3. Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-06-19, 02:22
  4. Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-08, 20:16
  5. Hur går man ur spel man startat?
    By E va fan in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-02-21, 19:52

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •