Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: glapp i videoutgången. Köpte begagnat. Hjälp!

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    86
    Respekt
    20

    Red face glapp i videoutgången. Köpte begagnat. Hjälp!

    köpte en flashad box häromveckan begagnad, och nu har jag ett j-vligt jobbigt problem, det är glapp i xboxens videoutg. Jag mecka en halvtimme för att få bild igår. Sen skaka ja lite på dn och då fick jag bild. Troligtvis sitter nåt löst. Vanligt fel? Va skulle ni ta hansi å co för att fixa dt? Boxen e tillv i mitten av 2006 så jag har rödlampegarantin kvar. Dock inget annat vad jag förstår? Mvh victor

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    20
    Varför kontaktar du inte han som sålde den? Inte för att du har någon garanti vid begagnat köp men du kan alltid försöka...

    Men det där fixar nog PSXcare iallafall tror jag.

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    86
    Respekt
    20
    han vill inte veta av den.. Jag kan ju inte bevisa heller att den va trasig vid köp... Någon som haft liknande problem? Mvh

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Blommah Visa Inlägg
    han vill inte veta av den.. Jag kan ju inte bevisa heller att den va trasig vid köp... Någon som haft liknande problem? Mvh
    "Vill inte veta av den"? Nej klart som fan då han visste att den var trasig. Finns väl lagar mot skojare som dessa. Kolla dina rättigheter på konsumentverkets hemsida. Finns väl en lag för köp av begagnade prylar.

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Japp, köplagen gäller.

    Men kolla först det grundläggande, oftast har man en videokabel som är både komponentvideo och compositevideo. Den har en knapp där man väljer vilka kontakter på kabeln som skall vara aktiva. Se till att den inte sitter i något "mellanläge".
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    86
    Respekt
    20
    jag har två kablar. Orginal och sen scart. Men man måste väl ha kvitto å grejer om lagen ska hjälpa?

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Kvitto underlättar för att styrka att du köpt den...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    86
    Respekt
    20
    jo jag klantade mig rätt bra. Men iaf, har ni fått in liknande problem nån gång?

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    271
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Blommah Visa Inlägg
    jo jag klantade mig rätt bra. Men iaf, har ni fått in liknande problem nån gång?
    Gör så att du flashar tillbaka boxen till original.
    Skicka in den till microsoft, allt är gratis, UPS kommer och hämtar och UPS kommer att lämna till dörren.
    Du behöver inget kvitto, du ringer bara helt enkelt Microsoft och säger "hej jag har en maskin där videokontakten glappar, mina kablar fungerar fint"
    De vill bara ha maskinens serienummer.

    Du har 3 års garanti på microsoft, däremot kan jag inte med 100% säkerhet säga att det gäller något annat än 3 röda lampor (3RRoD).

    Lycka till.

    PS: Är maskinen bannad kan du glömma allt jag sa dock.

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Men när du ringer, säg INTE att du köpt den beggad.
    Då får du ingen garanti-reparation.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  11. #11
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    271
    Respekt
    21
    Skickade in min andra hands maskin för någon månad sedan.
    Sa att den var begagnad. Gick bra.
    Min kompis skickade in sin för 3 veckor sedan, han sa att den var begagnad den med. Inga problem.

    Måste vara något nytt som M$ kommit med.
    Har du fått erfara detta Enlund?

  12. #12
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Inte personligen, men en kompis som köpt beggad blev nekad garantireparation.
    Detta var dock 6-7 månader sedan.

    Vet inte vad som gäller rent juridiskt, men de hävdade att deras garanti bara gäller den som köpt varan ny.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    MS personalen hittar på lite vad som helst ibland. Oftast är det problem ifall tidigare ägare registrerat xboxen på sitt namn+adress, t.ex. vid skapande av livekonto.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Behöver hjälp! Konstig PS2!
    By danmik in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-12, 00:14
  2. Hjälp! Call_Of_Duty_4_USA_XBOX360 fungerar ej!
    By Myzkoo in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-02-11, 06:34
  3. SSB BRAWL PROBLEM hjälp
    By chricke90 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-08, 17:05
  4. hjælp med streeming
    By pepper75 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-24, 02:13
  5. hjälp!!! snälla jag köpte en grej och mitt ps2 gick sönder!!
    By Ozgur in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 29
    Senaste inlägg: 2005-01-30, 15:43

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •