Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Dualshock 3 :)

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    79
    Respekt
    18

    Dualshock 3 :)

    Äntligen är den här, fan vad jag har saknat rumble! Någon som har testat den? Läste någonstans förut att det skulle vara ny rumble-teknik eller är det bara gamla goda skakningar? Finns det någon lista på internet med spel som stödjer rumble och sist men inte minst, hur fick ni tag på kontrollerna?

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    21
    Dual shock 3 har gått att beställa från asien väldigt länge nu.

    Spel kompatibla med Dual shock 3:

    http://kotaku.com/gaming/tgs07/the-l...k-3-301734.php

    Ingen aning om det är ny rumble teknik men det borde inte vara så svårt att få reda på genom att googla.

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    79
    Respekt
    18
    okej tydligen så är det vanlig hederlig rumble, men eftersom Sony jiddrade förut om att det hörde till det förflutna hoppades jag på att de använt ny teknik som t.ex. touchsense, http://www.immersion.com/gaming/video_pc/next-gen/

    "You?ve been enjoying rumble all these years, why do you need next-generation vibration? Because when you experience new TouchSense® technology, you?ll feel the even more exciting and subtle tactile effects that can add to the fun of playing the game. Next-generation vibration can be used to match the realism expected of next-generation high-definition graphics and high-fidelity sound."

    trevligt vore det, men man får väl nöja sig med detta

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi har sålt Dualshock 3 med rumble sedan december...vi har både svarta å vita på lager...

    http://www.psxcare.com/search.php?xSearch=ps3ds3
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av helvete Visa Inlägg
    okej tydligen så är det vanlig hederlig rumble, men eftersom Sony jiddrade förut om att det hörde till det förflutna hoppades jag på att de använt ny teknik som t.ex. touchsense, http://www.immersion.com/gaming/video_pc/next-gen/

    "You?ve been enjoying rumble all these years, why do you need next-generation vibration? Because when you experience new TouchSense® technology, you?ll feel the even more exciting and subtle tactile effects that can add to the fun of playing the game. Next-generation vibration can be used to match the realism expected of next-generation high-definition graphics and high-fidelity sound."

    trevligt vore det, men man får väl nöja sig med detta
    Det låter som bullshit, hur ska skakningar i handkontrollen matcha grafik och ljud? Inte riktigt samma kategori.
    There is no problem that can't be solved by staring at a lake.

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Gå ett par årskurser till i engelska :-)

    Det står att vibrationerna är mer finkänsliga än tidigare och kan vara mer realistiska på samma sätt som grafiken och ljudet i dagens spel blir allt mer likt verkligheten.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    79
    Respekt
    18
    Frågan är hur fan jag har missat att ni sålt det så länge, dåligt av mig. Synd att det inte är touchsense. Kanske kommer någon gång i framtiden

  8. #8
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    32
    Respekt
    18
    Är det säkert att det inte är touchsense då?
    Verkar ju isf väldigt onödigt av Sony att inte köra med det värsta när de ändå var på gång...
    Metal Gear Solid IV är världens bästa spel.

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jo, men det är ju inte bara att bygga hårdvaran för det (handkontrollen), speltillverkarna måste ju anpassa spelen för det också.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Dualshock Paj!!!
    By Samcooly in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-05-07, 12:01
  2. Dualshock och blowback fungerar inte längre efter messiah modifiering
    By solaris in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-05-26, 20:09
  3. Dualshock + MESSIAH = No Vibration???
    By El_Lalo in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-04-20, 19:39
  4. Sony Original DualShock
    By Jeppe in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2000-12-09, 10:35

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •