Jag tänkte skriva ihop några punkter att tänka på när man ska bränna DVD9-versionen av Super Smash Bros Brawl. Detta är det jag kommit fram till efter att ha lagt ut 450kr på DL-skivor och spenderat senaste veckan läsandes på forum och brännandes.
- Se till att du har en fungerande DVD9 release. "Dairantou_Smash_Brothers_X_READNFO_J PN_Wii-Caravan"
- Du behöver inte ha DVD5-versionen av spelet för att kunna spela DVD9, endast om du inte vill ha dubbla kanaler News & Weather (se nedan)
- Spelet kräver att du uppdaterar iaf en liten bit. Innan du gör detta, kolla att du har senaste wii uppdateringen (3.1E). Det skadar ej att fullborda uppdateringen, men man får dubbla News & Weather kanaler. Är detta ett problem, finns ett trick:
"1. Download the DVD9(Dual Layer) version of the game.
2. Download the DVD5(Single Layer) version of the game. (not required, only if you don't want to waste a DL disc)
2. Burn the DVD9 iso WITH the new version of brickblocker mentioned above.
3. Burn the DVD5 iso WITHOUT brickblocker. (can also burn the DVD9 iso twice if you dont care about wasted DVD DL)
4. Insert DVD5 into Wii.
5. Let update get to about 15%(below the "w" in POWER).
6. Unplug the console.
7. Insert DVD9(brickblocked) into Wii.
8. Play game!"
- Brickblocker eller Regionfrii krävs inte för att spelet ska fungera
- Har du Wiinja Deluxe (och även andra chip, tror t ex DC2Key) se här: http://www.wiinja.com/Foros/viewtopic.php?t=2109
Det mest relevanta här är att du ska ändra layerbreaken till 2084960.
- I vissa fall har jag läst att högre hastighet på bränningen kan hjälpa, så prova dig fram. Prova att bränna i skivornas rekommenderade hastighet (det som står på dem).
- Jag var tvungen att ändra booktype från DVD+R DL till DVD-ROM i ImgBurn för att få spelet att fungera. Denna inställning är andra knappen till höger om "Copies" i högra hörnet.
- Prova olika sorters DVD+R DL skivor, följande har jag sett rekomenderas: Verbatim (2,4x cert.) och Memorex. Själv har jag fått TDK 8x och Emtec 8x att fungera (de enda jag provat)
- Se till att skivorna inte repas, att spela DL skivor på Wii verkar otroligt känsligt.
Detta var allt jag kom på nu. Detta kanske är gammal/värdelös info för vissa men jag letade själv runt efter en tråd där info fanns samlad så jag hoppas det kan hjälpa någon.
Bookmarks