Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Sony dw-q58a

Registrerade
    Feb 2008
    Respekt
    0

Sony dw-q58a

Tjena, jag har läst att Liteon/sony Brännare är bäst till NME. Jag brände 2 spel på den och allt verkade OK(funka perfekt) sen började Brännaren cpa så jag bestämde att jag skulle uppdatera skiten. Jag uppdatera den och sedan startar om. Nu så går det inte ens öppna brännaren och den lyser inte men datorn känner igen den. När jag försöker att uppdatera den igen för att försöka fixa den så står det att det finns en skiva i eller att ett program stoppar den att öppnas.

1. Det går inte öppna skiten
    2. stängt alla program..

Hur fan ska man kunna fixa den?:S

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av roymaakay Visa Inlägg
    Tjena, jag har läst att Liteon/sony Brännare är bäst till NME. Jag brände 2 spel på den och allt verkade OK(funka perfekt) sen började Brännaren cpa så jag bestämde att jag skulle uppdatera skiten. Jag uppdatera den och sedan startar om. Nu så går det inte ens öppna brännaren och den lyser inte men datorn känner igen den. När jag försöker att uppdatera den igen för att försöka fixa den så står det att det finns en skiva i eller att ett program stoppar den att öppnas.

1. Det går inte öppna skiten
    2. stängt alla program..

Hur fan ska man kunna fixa den?:S
    1. efter du bränt 2 spel, hur började den krångla?
    2. uppdatera? du bytte firmware alltså, issåfall vilken? länk tack.
    3. går det att öppna dvd-släden via knappen på brännare?

ang. att det kan vara låst för flashprogrammet.. ladda hem "process explorer" http://technet.microsoft.com/sv-se/s...53(en-us).aspx
    tryck ctrl+f (sök handle / dll) sök efter: cdrom
    nu kan du se om något program / process låser den (cdrom0, cdrom1 tex), om något gör det så kan du markera det som stör den och välja close handle.
    ibland kan vad som helst låsa brännaren.. tex firefox, explorer, winamp.. etc..

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    21
    Du har nog råkat flasha med fel FW, eller på fel sätt.
    Säkert brickad.
    Har inga kunskaper om FW på brännare, men tvivlar på att det finns något enkelt sätt att återuppliva den.

Mvh

Registrerade
    Feb 2008
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    1. efter du bränt 2 spel, hur började den krångla?
    2. uppdatera? du bytte firmware alltså, issåfall vilken? länk tack.
    3. går det att öppna dvd-släden via knappen på brännare?

ang. att det kan vara låst för flashprogrammet.. ladda hem "process explorer" http://technet.microsoft.com/sv-se/s...53(en-us).aspx
    tryck ctrl+f (sök handle / dll) sök efter: cdrom
    nu kan du se om något program / process låser den (cdrom0, cdrom1 tex), om något gör det så kan du markera det som stör den och välja close handle.
    ibland kan vad som helst låsa brännaren.. tex firefox, explorer, winamp.. etc..
    1: Jag fick upp en sådan ruta som denna på imgburn med andra nummer på(kolla bilden)
    2: Jag är inte säker nu men jag tror att den hade Kys1 firmware men jag uppdara den till UYS3. http://codeguys.rpc1.org/firmwares.html#DW-Q58A.
    3: Nej det går inte öppna den med knappen, men jag öppnaden med tvång tidigare och det finns ingen skiva i.

Jag laddade ner Process Explorer och sökte på cdrom men den hitta inget:S fan hoppas inte min skrivare är totalt död=( hoppas någon kan återupliva den

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Jag laddade ner Process Explorer och sökte på cdrom men den hitta inget:S fan hoppas inte min skrivare är totalt död=( hoppas någon kan återupliva den
    hm.. så fort ett program har access till cdrom eller använder den ska den visa träffar på "cdrom" om man söker på det.

hittade en nyare firmware på sonys sida..

https://sales.sony-semicon.co.uk/sun...desc3=Firmware

https://sales.sony-semicon.co.uk/sun...5&doc=10000049 direktlänk

starta om datorn innan du provar att uppdatera firmware ifall något låser den.

återkom med resultat..

Registrerade
    Feb 2008
    Respekt
    0
    Gjort allt du sa man kunde göra men ändå funkar inte skiten.. pricken på brännaren lyser inte heller =/ kolla bilden vad som händer.

man ger fan upp snart
    måste la finnas nått program eller nått som kan formatera om enheten eller, nått måste gå göras.

Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Uppsala
    Respekt
    20
    Kan det ha något med daemon tools att göra?
    Xbox 360 Premium HDMI
    BenQ iXtreme 1.5

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Gjort allt du sa man kunde göra men ändå funkar inte skiten.. pricken på brännaren lyser inte heller =/ kolla bilden vad som händer.

man ger fan upp snart
    måste la finnas nått program eller nått som kan formatera om enheten eller, nått måste gå göras.
    något har hänt iaf.. jag tror att följande har hänt.. du bränner och sen lyckas brännar programmet låsa brännaren. imgburn har lyckats göra det för mig några gånger, eller bara bränt leadin på nästa skiva, då får man låsa upp den via process explorer eller boota om. du väljer att flasha den (utan att boota om innan?) och massa fel blev då...

har du provat att rycka ur den, starta datorn, stänga av, sätta i den och uppgradera? prova starta datorn i felsäkert läge så inget program vill läsa den direkt.. är den lila död i en annan dator är det lika bra att slänga skulle ja tro

Registrerade
    Feb 2008
    Respekt
    0
    Jag tror jag har hittat felet, kollade på IMGBURNs Brännings log och såg att spelen jag brände innan hade en annan brännare. Sony Dw q28a, hade jag nog, innan jag flasha över den med q58a som har ett helt annat system, nu har skiten ström och kommer upp i datan men vägrar göra nått annat. Kan man på nått sätt fixa detta eller är det säkert nu att den inte kommer få leva mer?=)

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    18
    Du kan kolla lite på detta forum: RPC1 ... kanske hittar ditt svar där.

Liknande diskussioner

1. PSP Media Manager från Sony
    By Silverfisken in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2007-09-11, 12:17
  2. Sony AW-G170A - fungerar denna brännaren?
    By SJLOL in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-02-09, 18:29
  3. Regionsfri Sony NS -300?
    By nagy in forum DVD - regionsmodifiering
    Senaste inlägg: 2004-11-29, 01:33
  4. Sony = Bra?
    By Fredrik in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2003-01-16, 10:18

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner