Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Xboxens bild funkar inte

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0

    Xboxens bild funkar inte

    Jag satt och spelade CoD4 idag, och helt plötsligt blev bilden grön, och växlade mellan alla möjliga färger..
    Stängde av den, och prova o starta igen, då visa skärmen massa vita prickar på en svart bakgrund, som bara går o går. Provade att byta skart (till en Component skart, men använde ändå den gula sladden) Då funka det helt plötsligt, helt normalt. Bytte tillbaks till den andra, funka en stund, men sedan sluta det funka.

    Provade några gånger till, men fick inga bra resultat på några av skartkontakterna. Det som är konstigt, är att ljudet funkar, ljudet går till ett annat ljudsystem, och funkar helt normalt, Xboxen visar inge "Red Rings of Death" eller någonting. Vad är fel? Jag har som sagt flashat min xbox, men klistermärke sitter kvar, måste jag skicka in den, och går det?

    Tacksam för svar!

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    gpu

    låter som att gpu:n blir för varm. om boxen står inträngd i nått fack på tv bänken eller nåntstans testa att flytta på den så luft flödet blir bättre

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Jag kan tänka mig något sådant, men jag hade den på en öppen plats, ingenting ovanför den, eller på sidorna, jag spelade i typ 10 minuter.
    Det är inte tvn, provade byta till en annan tv i huset, och det funka inte heller då.

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    271
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av giftigkola Visa Inlägg
    Jag kan tänka mig något sådant, men jag hade den på en öppen plats, ingenting ovanför den, eller på sidorna, jag spelade i typ 10 minuter.
    Det är inte tvn, provade byta till en annan tv i huset, och det funka inte heller då.
    Du kommer få 3RRoD snart.
    Ring microsoft och be de plocka upp maskinen. Allt är gratis.
    Flasha tillbaka till original först dock.

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Killen jag flasha hos, sa att jag kunde skicka in den utan o flasha tillbaks. Ska jag chansa på det? Han sa att det är värme problem, och att dom bara byter ut den ifall dem skulle märka det av någon anledning.

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    271
    Respekt
    21
    Du kan, men han snålar på sin tid.
    Tar 20min att flasha om inte mindre.
    Om de skulle sticktesta din maskin för att kolla om den är flashad så får du den inte fixad.
    Enkelt.

    Om du vill chansa så gör det, men snubben som flashade borde erbjuda gratis flashning till original.

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Han sa att filen han hade till min skrivare är förlorad, jag vet inte så mkt om hur det fungerar, men hans hårddisk hade fått problem, så den kan vara förlorad, skulle ringa o kolla, men om den är det, finns det något annat man kan göra då för o unflasha den?

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Du kan även ha problem med chipet som skickar ut bilden till TV:n (ANA/HANA-chipet). Så länge du har garanti så ska MS fixa det.

Liknande diskussioner

  1. Hur man flashar nästan allting på 3.03 OE & 3.10 OE
    By Nicla7 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2009-12-18, 16:45
  2. Uppdaterade Wiikey med 1.9b och nu funkar det inte, hjälp!
    By Schattiz in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-11, 00:54
  3. TMNT funkar...funkar inte!
    By m8rix4ever in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-29, 11:06
  4. original pal - ntsc spel funkar inte på min ps2. svara ( inga spel funkar !!!! )
    By Mephisto-Live in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-02, 12:08

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •