Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Lite hjälp please (flashning)

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    22
    Respekt
    0

    Lite hjälp please (flashning)

    Har kört som jag brukar med hur många boxar som helst, Xtremebootmaker.

    gjorde en disk (Använde xtreme 5.3d) jag vet att det finns en nyare, men denna har alltid funkat.

    startade upp datorn med bootdisken skrev

    samread 123456 12345

    den läste ut orginalet och allt är frid och fröjd

    startade om och skrev

    samhack 1234456 12345

    och den läste in det hackade och allt blev OK.

    Men lampan längst ner till höger blinkar rött = fel firmware version eller nått.

    Går det att kasta in orginal firmwaret igen? det bör ju gå eftersom det blev inte fel i flashningen. Jag har drive nyckel kvar i origfilen osv, please help me....Hur återstller jag denna maskin

    grabben dräper mig om den inte fixas, he he




    När jag skrivit 123456 12345 är ju ist för boxens serienummer.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av r@dical Visa Inlägg
    Har kört som jag brukar med hur många boxar som helst, Xtremebootmaker.

    gjorde en disk (Använde xtreme 5.3d) jag vet att det finns en nyare, men denna har alltid funkat.

    startade upp datorn med bootdisken skrev

    samread 123456 12345

    den läste ut orginalet och allt är frid och fröjd

    startade om och skrev

    samhack 1234456 12345

    och den läste in det hackade och allt blev OK.

    Men lampan längst ner till höger blinkar rött = fel firmware version eller nått.

    Går det att kasta in orginal firmwaret igen? det bör ju gå eftersom det blev inte fel i flashningen. Jag har drive nyckel kvar i origfilen osv, please help me....Hur återstller jag denna maskin

    grabben dräper mig om den inte fixas, he he




    När jag skrivit 123456 12345 är ju ist för boxens serienummer.
    kopierades nyckeln in i den hackade firmwaren innan du flashade den? serial-numret spelar ingen roll förövrigt.. du kan flasha tillbaka med samhack genom att byta ut den hackade firmwaren mot orginalet..

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Vad står det på DVD-spelaren? MS28 eller MS25? Om du försöker flasha en MS25 så blir den nog inte korrekt spoofad. Flasha denna manuellt istället så har du bättre koll. Kolla dom binära filerna med FWToolbox om dom ser korrekta ut.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Kan jag göra så här?

    jag tog Orig.bin och kopierade in den i ixtreme1.4/5x mappen, klickade på create firmware, då kom det upp en dosprompt som visade drive nyckeln, och undrade om jag ville spoofa MS25 firmware, jag tröck "ja" och fick en ordentlig firmware som heter ix14.bin (eller något sådant). Kan jag byta namn på den till hacked.bin och kopiera in den på min xtremebootdisk (alltså ersätta den hacked.bin som inte fungerar) skriva samhack 123456 12345, flashas då ixtreme1.4 in på på driven då?

    Jag har testat samorig funktionen men den funkar inte alls. Är jag på rätt väg, fan har legat smönlös inatt för detta

    vart kommer det ifrån att man ska skriva serienummret? sett det i flera guider.
    Last edited by r@dical; 2008-02-21 at 09:19.

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Japp det låter som om det skulle funka. Testa med 8x varianten av ixtreme1.4 ... bra mycket tystare.

    Problemet du hade innan var garanterat MS25/MS28 relaterat.. spoofa den korrekt så ska det funka fint. Dubbelkolla den resulterande filen med FWToolbox.

    Det där med serienummret är bara för att hålla koll på vilken binär fil som hör till vilken konsol...det kan vara händigt om man flashar flera maskiner och vill hålla lite ordning. Man kan skriva in vad som ... det är ingen egentlig kontroll som utförs utan bara ren "ordning och reda".
    Last edited by POi2; 2008-02-21 at 10:08.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av POi2 Visa Inlägg
    Japp det låter som om det skulle funka. Testa med 8x varianten av ixtreme1.4 ... bra mycket tystare.

    Problemet du hade innan var garanterat MS25/MS28 relaterat.. spoofa den korrekt så ska det funka fint. Dubbelkolla den resulterande filen med FWToolbox.

    Det där med serienummret är bara för att hålla koll på vilken binär fil som hör till vilken konsol...det kan vara händigt om man flashar flera maskiner och vill hålla lite ordning. Man kan skriva in vad som ... det är ingen egentlig kontroll som utförs utan bara ren "ordning och reda".
    Så jag gör rätt när jag kopierer in orig.bin i ixtreme mappen och klickar på makefirmware filen, samt väljer ja när den frågar om spoof.

    Men teoretiskt sätt borde jag inte pajat läsaren?

    tack för snabba och uppriktigt svar

    //R

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    en sista fråga.

    kommandot samorig 123456 12345

    verkar inte funka heller, står bara och tuggar när man skriver det?

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Ja du bör ha gjort rätt om du fick en ix14.bin.

    Nej läsaren har du säkert inte pajjat (iaf inte så länge du inte håller på med VCC-tricket när du flashar). Spoof:a måste du när du har en ms25 för att konsolen ska svälja flashningen.

    Jag själv använder aldrig dom där färdiga verktygen så någon annan får svara ang. samorig.

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Nej för fan inga VCC trick Är livrädd för sånt...Det enda problem jag fick är att den röda högra nedersta lampan tändes efter en lyckad flashning. Ska leka i kväll!!

    Tack för alla svar..

    Kanon bra!!

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Ville bara posta mitt resultat!

    Det gick OK!! Den funkar nu. Problemet var att jag inte spoofat ett ms25 FW utan ett ms28 var tvungen att göra 10sec tricket för att flasha in rätt FW.

    La in iextreme 1.4 8x

    Smider på fint

    tack för att ni inte fick mig att ge upp!!

  11. #11
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    *tummen upp*

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-11-08, 22:31
  2. Behöver lite hjälp ang att löda dit en switch till Wii:t
    By Cyphris in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-06, 17:27
  3. Behöver lite hjälp....tack på förhand
    By Treeroot in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-05-08, 13:30
  4. FTP hjälp + lite till
    By smarta in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-14, 02:46
  5. Lite hjälp av er guru´s :)
    By [Gen]Evil-A in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-16, 09:15

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •