Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: eXtreme och iXtreme frågor !

Registrerade
    Feb 2008
    Respekt
    0

Question eXtreme och iXtreme frågor !

Hej, jag undrar om man blir bannad direkt om man kör med extreme 5,3? (anledningen till att jag frågar är att jag har en närliggande affär som bara kör med det..tror jag, psxcare ligger tyvärr 30mil bort ;D) eller är man skyddad från att bli bannad om man patchar osv. ordentligt, innan man bränner ut och spelar backuper? nästa fråga är, hur fungerar det med alla uppdateringar med eXtreme samt iXtreme.. innehåller den senaste uppdateringen alla andra lägre uppdateringar som varit? jag har inte riktigt förstått hur allt hänger samman, därför frågar jag

EDIT: har kollat nu, och dom körde även med ieXtreme! =)
    Last edited by Shadow_007; 2008-02-23 at 01:29.

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Shadow_007 Visa Inlägg
    Hej, jag undrar om man blir bannad direkt om man kör med extreme 5,3? (anledningen till att jag frågar är att jag har en närliggande affär som bara kör med det..tror jag, psxcare ligger tyvärr 30mil bort ;D) eller är man skyddad från att bli bannad om man patchar osv. ordentligt, innan man bränner ut och spelar backuper? nästa fråga är, hur fungerar det med alla uppdateringar med eXtreme samt iXtreme.. innehåller den senaste uppdateringen alla andra lägre uppdateringar som varit? jag har inte riktigt förstått hur allt hänger samman, därför frågar jag
    vill du ha skydd mot banning så är extreme 5.3 värdelös, den har inga kontroller alls vad du stoppar i den. ixtreme 1.4 är det som gäller. man kan uppdatera. vill du bara spela och skiter totalt i live kör 5.3 annars ixtreme 1.4, finns massa trådar om detta.. sök

du kan skicka din drive till psxcare.. 30mil för posten är inget

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    25
    Lät jäkligt dåligt att dom bara kör med Xtreme och inte Ixtreme. Det är ju inget mer jobb i att lägga in Ixtreme jämfört med Xtreme...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Måste vara någon som har NOLL koll och bara fått hjälp vid något tillfälle att sätta upp en uppsättning filer för att flasha dvdläsare och en handskriven lapp "tryck x, gör si, gör så, klart" eller liknande :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    0
    man kan uppdatera. vill du bara spela och skiter totalt i live kör 5.3 annars ixtreme 1.4
    Jag tänkte paxa ner till psx care och köpa en flashad xbox360 och jag har inte tankar alls att spela online med den för de har jag min pc till är då extreme 5.3 bättre? :O och eftersom jag inte tänker spela online har jag nytta med att köpa en med stor hdd? jag använder redan en XBOX som media center så jag behöver inte spela musik på den heller kanske en arcade duger då :O

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Jarx Visa Inlägg
    Jag tänkte paxa ner till psx care och köpa en flashad xbox360 och jag har inte tankar alls att spela online med den för de har jag min pc till är då extreme 5.3 bättre? :O och eftersom jag inte tänker spela online har jag nytta med att köpa en med stor hdd? jag använder redan en XBOX som media center så jag behöver inte spela musik på den heller kanske en arcade duger då :O
    hårddiskarnas storlek är 20gb och 120gb. du kan INTE lägga in spel på hårddisken utan bara ha sparningar, demos, vidoes etc på den, så alla spel måste ligga på DL +DVDR. du kan alltså inte lägga in 360 spel på den. så 20gb räcker rätt länge..

vill du inte spela online är 5.3 ett alternativ, den tutar och kör spelen. med ixtreme 1.4 måste spelen vara stealth och ixtreme kompatibla, de fåtal som inte är det fixar man med några musklick i xdvdmulleter, alla spel som släpps idag är dock redan kompatibla.

Registrerade
    Feb 2008
    Respekt
    0
    som jag skriver högst upp. dom använde även iextreme! =)

Registrerade
    Aug 2005
    Respekt
    20
    kapar tråden lite eftersom det är på samma tema, om jag ej kör iextreme och inte är uppkopplad emot internet, och sedan kopplar in mig och kör ett orginalspel via internet, Kan de då se att jag kört backup spel innan? alltså lagras datan om spelen?

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av bobthehob Visa Inlägg
    kapar tråden lite eftersom det är på samma tema, om jag ej kör iextreme och inte är uppkopplad emot internet, och sedan kopplar in mig och kör ett orginalspel via internet, Kan de då se att jag kört backup spel innan? alltså lagras datan om spelen?
    ja, antagligen är det så (om det är en dålig backup) men ingen vet. finns 300 trådar om detta. sålänge du kör ixtreme 1.4 och har bra backuper ska man vara "säker" i dagsläget.

Registrerade
    Aug 2005
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    ja, antagligen är det så (om det är en dålig backup) men ingen vet. finns 300 trådar om detta. sålänge du kör ixtreme 1.4 och har bra backuper ska man vara "säker" i dagsläget.
    Sökte lite men hittade inget som förklarade det så jag förstod 100%igt :P

Tack för du tog dig tid iaf nu förstår jag glasklart

Liknande diskussioner

1. Vilken ångest..
    By CorelBlue in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-12-27, 13:52
  2. Problem med evolution x och hårddisk
    By vatten in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2007-05-04, 12:24
  3. Kört fast med lost och tomb raider vore tacksam för hjälp
    By Hartridge in forum XBOX 360 Spelsnack
    Senaste inlägg: 2007-03-29, 17:30