Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: 5.1 från Arcade?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    5.1 från Arcade?

    Hej!
    Sitter med en 360 arcade och jag kom på idag att det kan vara bra o koppla in den digitalt till förstärkaren för att få ordentligt (5.1) ljud. Just nu är den inkopplad via analog ingång (vit o röd). Men nu märkte jag att jag inte har någon digital ut på mitt xbox. Gick in på ************ och kollade upp det och där står det att jag ska ha en S/PDIF ut på boxen. Ska det finnas eller står d fel på prisjakt?

    Så hur gör jag om jag vill koppla in xboxet till förstärkaren för att få 5.1?
    Förstärkaren har ingen HMDI men har coaxial, optisk (upptagen av dvd'n) och en S/PDIF in.

    Tack på förhand
    /utsvulten

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av utsvulten Visa Inlägg
    Hej!
    Sitter med en 360 arcade och jag kom på idag att det kan vara bra o koppla in den digitalt till förstärkaren för att få ordentligt (5.1) ljud. Just nu är den inkopplad via analog ingång (vit o röd). Men nu märkte jag att jag inte har någon digital ut på mitt xbox. Gick in på ************ och kollade upp det och där står det att jag ska ha en S/PDIF ut på boxen. Ska det finnas eller står d fel på prisjakt?

    Så hur gör jag om jag vill koppla in xboxet till förstärkaren för att få 5.1?
    Förstärkaren har ingen HMDI men har coaxial, optisk (upptagen av dvd'n) och en S/PDIF in.

    Tack på förhand
    /utsvulten
    du köper en Xbox 360?-komponentkabel för HD AV.. den medföljer Premium maskinerna, inte arcade.

    http://www.xbox.com/sv-SE/hardware/x...ponenthdcable/

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    tack för det snabba svaret.
    Men, om jag vill ha 1080p och 5.1 ljud hur gör jag då?
    Kommer jag kunna komma åt HDMI utgången på xboxet eller kommer komponent kabeln att "blockera" den?

    Vill kunna få ut 1080p och 5.1, går d med arcade?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av utsvulten Visa Inlägg
    tack för det snabba svaret.
    Men, om jag vill ha 1080p och 5.1 ljud hur gör jag då?
    Kommer jag kunna komma åt HDMI utgången på xboxet eller kommer komponent kabeln att "blockera" den?

    Vill kunna få ut 1080p och 5.1, går d med arcade?
    det finns en tråd om det här om du letar.. det finns en "dyr" kontakt lösning att köpa (någonstans) och ett fulhack för att lösa det.. här är fulhacket..

    http://www.chadledford.com/?p=50

    alltså bara ta bort plasten

    http://www.chadledford.com/wp-conten...9/xbox-003.jpg

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Om man har en TV som har optisk ut, skulle det gå o köra HDMI från 360'n till TV'n och använda en optisk kabel mellan tv'n och förstärkaren för att få ut 5.1???

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    Lånar tråden o ställer en liknande fråga.
    Funderar lite på att köpa nya xbox360 med HDMI utgång. Om jag kopplar in den i min tv som säger sig ha optisk digital utgång så kan jag köra en optisk kabel från tv'n till hemmabioförstärkaren och få bra 5:1 ljud ut när jag spelar?
    Idag kör jag komponent från xbox till tv och optisk kabel från xbox direkt till hemmabioförstärkaren. Blir det något sämre om jag kör första varianten?

    Min tv: Samsung 50 tums Q96.
    Last edited by mickys; 2008-03-10 at 19:17.

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Nä det ska funka bra. Förutsatt att din HDMI-ingång på tv'n även tar emot ljud.
    Gör den det så är det inga problem med den kedjan. Både HDMI- och den optiska kabeln är ju digitala, så det blir ingen ljudförlust.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    hur vet man om sin hdmi ingång tar emot båda? Gör inte alla det?

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Jo jag tänkte nog lite för snabbt. Har gjort en del installationer med displayer och projektorer med HDMI där man varit tvungen att dra ljudet separat.

    Men en "normal" tv med HDMI tar såklart även ljudet där.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

Liknande diskussioner

  1. Center kanalen borta i DD 5.1
    By Norrland in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-18, 17:56
  2. Toslink från arcade?
    By spitkicker in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-24, 19:45
  3. Beställa Wii från Amazon.de
    By Equality in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 86
    Senaste inlägg: 2007-05-03, 10:38
  4. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33
  5. Digitalt 5.1 ljud från PS2, vad gör jag för fel?
    By Stilnox in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-09-29, 22:54

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •