Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: 3 röda o ingen garanti från Psxcare?

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    3 röda o ingen garanti från Psxcare?

    Har fått 3 röda lampor på min 360 som jag köpte flashad från Psxcare för drygt ett år sedan (nov 2006).Alltså har garantin gått ut från psxcare.....
    Vad kostar det att lämna in till Psx när garantin gått ut?
    Eller är det bara och skicka in till microsoft?

    Den är inte bannad och jag har inte skruvat/grejat någonting själv med boxen...


    Tacksam för svar!
    Last edited by gurgel; 2008-02-21 at 23:22.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag vet inte varför du deletade din fråga, jag undeletade den så jag kan svara.

    Vi fixar den till självkostnadspris, du betalar eventuella frakter bara. Kan vi få den åtgärdad via microsoftgaranti så kostar det dig ingenting. Måste den lödas om kostar det c:a 500:-.

    Du får tillbaka boxen med senaste iXtreme på dvdläsaren om du inte absolut vill att äldre backuper som inte har stealthpatchar skall fungera, men vi rekommenderar iXtreme!!
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Jag deleteade för att jag ringde microsoft och fick inlämning godkänd där.....
    Men nu lät det ju bättre och skicka in den till er eftersom jag då får den flashad igen.
    Synd att man ska ha så jävla bråttom bara för nu ägnade jag en kvart åt att skrapa bort psx-märket..suck
    Kanske smidigast att lämna den till microsoft själv eftersom den är reggad på mig nu och skicka den till er för flashning sen om självkostnadspris-erbjudandet står kvar då trots att psx-märket ligger i smulor i min papperskorg?
    Last edited by gurgel; 2008-02-22 at 11:03.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är helt OK, dubbelkolla att "microsoft" märket sitter kvar i bra skick bara innan du skickar in den, men det gör det oftast på de 360 vi sålt. Och hoppas ingen får för sig att kolla om din dvdläsare är flashad, vi återställer alltid till original innan vi skickar in den.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Vi återställer alltid till original innan vi skickar in den.
    Lånar tråden lite.
    Hur gör ni på boxar som har hitachi läsare, löder ni av ev. passkey som sitter kvar och skickar sedan?
    Eller lägger ni på ny epoxy osv också?

    Och framförallt, brukar dom lagas?

    Har nämligen en halo ed. hitachi som jag lött och flashat själv, räknar kallt med att den förr eller senare kastar in handduken och då är det alltid bra att veta.

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Hitachi v79 sitter det ju främst i de nya boxarna med hdmi, och dom har inte börjat pajja ännu :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Får ingen kontakt med modchippet från pc:n
    By pck1978 in forum X-ecuter 2 PRO support
    Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2004-01-25, 17:32
  2. PS2messiah från psxcare trött
    By ordeith in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-14, 21:19
  3. Precis fått hem min ps2 från psxcare.
    By Devlin in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-04-28, 00:39
  4. ARG...över PSXCare och en massa andra saker
    By wyntoon in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2002-10-06, 18:13
  5. PSX PROBLEM om maskin från psxcare
    By armani2 in forum Playstation - backup/patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2001-11-10, 15:48

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •