Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 56

Diskussion: Vart hittar man bra releaser?

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    94
    Respekt
    17

    Vart hittar man bra releaser?

    Tjena.

    Jag har letat runt lite, men tycker kanske inte att PiratBay är den ultimata källan för X360-spel. Vart hittar man de bästa releaserna som går snabbt att ladda ner? Några tips? Behöver inte vara torrents. Har hört gott om t.ex. både itchycats.com och xboxshark.com. Men ska man pröjsa massa pengar så vill man ju ha kvalité! (Kostnadsfria alternativ är mer än välkommna)

    //TheLithium

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    revolutiontt, torrentleech, xbox-sky är några...
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    94
    Respekt
    17
    Tack för tipsen, men ingen av de sidorna accepterade nya medlemmar... Suck... Fler tips?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av TheLithium Visa Inlägg
    Tack för tipsen, men ingen av de sidorna accepterade nya medlemmar... Suck... Fler tips?
    powerbits har öppen signup.. kanske inte det mest ultimata då den har varit jävligt seg det senaste.. inte seg att ladda ner men att ladda sidorna.. det är iaf bättre än piratebay

    annars ska du hålla ögonen öppna på siter som föregående nämnt..

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    94
    Respekt
    17
    Hittade här en sida som verkar riktigt intressant. Xboxiso.com heter den.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av TheLithium Visa Inlägg
    Hittade här en sida som verkar riktigt intressant. Xboxiso.com heter den.
    vad är adressen då? det är knappast namnet på den hehe..

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    94
    Respekt
    17
    Det är så simpelt som www.xbox360iso.com

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av TheLithium Visa Inlägg
    Det är så simpelt som www.xbox360iso.com
    inte så konstigt man inte hittade den när du glömt 360 i namnet på den förra

  9. #9
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    94
    Respekt
    17
    Haha, nej, det kan ju vara bra att ha med.

    Inga andra sidor som kan rekommenderas? Behöver inte nödvändigtvis vara torrents.

  10. #10
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    20
    Andra sidor är Piratebits och Blackcats-games.

    Jag håller dock på att lägga ner torrents för jag har lessnat på p2p. Jag testar nu Usenet med Giganews, Pan och Binsearch (ska fixa Newzbin.com när de öppnar). Det är väldigt trevligt. Du betalar en månadsavgift till de som håller Usenet servrarna uppe. Jag tog det vassaste med total ssl kryptering och betalar 120kr/månad. Det kan jag gott lägga för att slippa allt p2p skit.

    Jag måste nästan ha datorn på dygnet runt med torrents annars måste jag anstränga mig. Ignorerar jag detta faller ration.

    Man kan prova 3 dagar med 10GB om man vill.

    Jag drog ner nya Lost spelet i ca 3,5MiB/s (Min router klarar inte mer än 4MiB/s, sen klarar även Pan bara 4 anslutningar verkar det som).

  11. #11
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    94
    Respekt
    17
    Och på dessa sidor kan du ladda ner hur mycket du vill? Hur funkar det med gamla spel, som t.ex. Gears of War. Går det lika snabbt som att ladda ner ett nytt spel, som säg; Assassin's Creed?

  12. #12
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    386
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av razor1394 Visa Inlägg
    Andra sidor är Piratebits och Blackcats-games.

    Jag håller dock på att lägga ner torrents för jag har lessnat på p2p. Jag testar nu Usenet med Giganews, Pan och Binsearch (ska fixa Newzbin.com när de öppnar). Det är väldigt trevligt. Du betalar en månadsavgift till de som håller Usenet servrarna uppe. Jag tog det vassaste med total ssl kryptering och betalar 120kr/månad. Det kan jag gott lägga för att slippa allt p2p skit.

    Jag måste nästan ha datorn på dygnet runt med torrents annars måste jag anstränga mig. Ignorerar jag detta faller ration.

    Man kan prova 3 dagar med 10GB om man vill.

    Jag drog ner nya Lost spelet i ca 3,5MiB/s (Min router klarar inte mer än 4MiB/s, sen klarar även Pan bara 4 anslutningar verkar det som).
    Om du tänkte lägga ner med det, har du då kanske några bra accounts, invites att dela med dig utav? Är i desperat behov!

  13. #13
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    94
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Heenok Visa Inlägg
    Om du tänkte lägga ner med det, har du då kanske några bra accounts, invites att dela med dig utav? Är i desperat behov!
    Make that two!

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av razor1394 Visa Inlägg
    Jag tog det vassaste med total ssl kryptering och betalar 120kr/månad. Det kan jag gott lägga för att slippa allt p2p skit.

    Jag måste nästan ha datorn på dygnet runt med torrents annars måste jag anstränga mig. Ignorerar jag detta faller ration.
    du vet väl att de flesta torrent sidor har VIP så du slipper ration.. det kommer du billigare undan med än 120:- för newsbin.. usenet i all ära.. men torrent är rätt smidigt med..

  15. #15
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    20
    Newsbin? Jag kör inte ens Newsbin. Jag kör Pan. Jag har även provat hellanzb men det fick jag inte att fungera riktigt. Och nej jag kommer nog ha kvar mina konton ett bra tag till på diverse torrent trackers just för att jag inte vant mig helt och hållet vid usenet. Sen är jag inte så förtjust i att andra använder mina nick.

    Bittorrent är för krävande protokoll också. Med Usenet arbetar min hårddisk ytterst lite, med bittorrent arbetar den frenetiskt och blir tokvarm eftersom den skriver till olika ställen jämt och ständigt. Totalkrypterat inklusive headers är även mycket trevligt.

    Det är även skönt att ha allt på samma ställe istället för 10 olika trackers. Igår skulle jag dra ner en OSX iso som bara fanns på Piratebay och där gick det i ca 20kiB/s. Kul... Jag drog ner den från Usenet istället i 3,5MiB/s.

    Torrentleech vill att man ska skaffa ett webhostingkonto ifall man vill bli vip. Vad ska jag ha det till? Dessutom förnyas det inte automatiskt. På torrentbytes kan jag inte bli vip. Ifall alla sidor jag är på hade haft det hade det säkert blivit dyrare.

    Redan när jag körde dc blev jag så less på att vänta på slots (satt i en ganska fin privathubb).

    edit:

    Och att scenen hatar Bittorrent trackers och alla scriptkiddiez ddos:ar jämt och ständigt gör det inte bättre.

    Avsaknaden av svensk tv är väl lite tråkig men istället har jag fått tillgång till enormt mycket fransk tv. Ogg vorbis musik är även uppskattat.
    Last edited by razor1394; 2008-02-24 at 18:40.

  16. #16
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av TheLithium Visa Inlägg
    Och på dessa sidor kan du ladda ner hur mycket du vill? Hur funkar det med gamla spel, som t.ex. Gears of War. Går det lika snabbt som att ladda ner ett nytt spel, som säg; Assassin's Creed?
    Du kan alltid söka. Det finns mängder av sidor som indexerar usenet. Ex är http://www.newzbin.com/, http://alt.binaries.nl/ och http://www.binsearch.net/ .

    edit:

    Och du tankar inte från nån sida utan från en Usenet server. Och finns det gammalt material på servern så går det givetvis lika snabbt som nytt.
    Last edited by razor1394; 2008-02-24 at 11:47.

  17. #17
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    20

  18. #18
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    94
    Respekt
    17
    Måste säga att jag skulle rekommendera www.midnight-torrents.com väldigt varmt! Bra sida, bra torrents, bra releaser, bra seeders. Mina erfarenheter är väldigt goda därifrån

  19. #19
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    271
    Respekt
    21
    razor1394: vad har du för lina? har aldrig hört talas om 30mbit+ med 1mbit i upload.

  20. #20
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    20
    Var har du fatt ifran att jag har 1Mb/s i upload? For flera ar sen hade jag 8/1 genom adsl men det var skrap. Nu sitter jag pa BBB 100/10. Det gar aven battre nu med hellanzb istallet for Pan. Ibland har jag legat pa 13+MB/s. Hellanzb ar aven valdigt speciellt eftersom man bara behover ladda ner nzb file i queue mappen sen fixar den nedladdning, par checking, uppackning mm automatiskt.

  21. #21
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    33
    Respekt
    20
    ja jag kör blackcats jag för mina 360 spel.
    Behöver definitivt inte ha datorn på i 3 dygn för att få upp ration på spel.

    trodde du satt på dålig lina razor men när du sitter på en 10Mbits lina uppåt så bör du kunna seeda dina torrents på nån timma.. Men är man lat så är man väl :-P

    sitter på bb2 100/60 och slangar från tex blackcats i runt 7-9MB/s vanligen.
    Inga proble med hastighet från torrents men visst e newsgroups fint också.

  22. #22
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    121
    Respekt
    18
    låter ju bra d där hellanzb men det värkar &så vara mycket jobb med att installera flera olika program krångligt fattar inte hur man gör??men om du känner dig manad så får du gärna förklara för mig..en tut på svenska kanske =)

  23. #23
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    271
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av razor1394 Visa Inlägg
    Var har du fatt ifran att jag har 1Mb/s i upload? For flera ar sen hade jag 8/1 genom adsl men det var skrap. Nu sitter jag pa BBB 100/10. Det gar aven battre nu med hellanzb istallet for Pan. Ibland har jag legat pa 13+MB/s. Hellanzb ar aven valdigt speciellt eftersom man bara behover ladda ner nzb file i queue mappen sen fixar den nedladdning, par checking, uppackning mm automatiskt.
    med 10mbit upload så är torrents en barnlek på privata trackers.
    du är bara lat med andra ord eller så vägrar du seeda när du har laddat ner

  24. #24
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av tOPO Visa Inlägg
    med 10mbit upload så är torrents en barnlek på privata trackers.
    du är bara lat med andra ord eller så vägrar du seeda när du har laddat ner
    Här ville jag skriva något riktigt fult men jag avstår.

    När det gäller bittorrent har jag seedat ordentligt eftersom jag har haft en dedikerad seedbox men den måste vara på dygnet runt annars faller ration. Kan bero mycket på att jag laddar ner flera TB i månaden. Mina loggar blir fulla med TCP treason med bittorrent.

    Eller jag vet inte, du kanske kallar alla som kör på automatiserade och mer effektiva system för lata?

  25. #25
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    271
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av razor1394 Visa Inlägg
    Jag måste nästan ha datorn på dygnet runt med torrents annars måste jag anstränga mig. Ignorerar jag detta faller ration.

    Kan bero mycket på att jag laddar ner flera TB i månaden.
    Här ville jag skriva något som skulle få folk att tro att jag är ball, men jag avstår.

    Och jag som tyckte att jag laddade ner mycket.
    Säljer du warez eller?

    Det jag laddar ner seedas oftast tillbaka 10 dubbelt på ca: 12h om det är nytt.
    Och max 2-3 dagar om det är något gammalt.

    Du måste laddat ner massa gammalt eftersom din ratio inte kunde hållas uppe :P
    Last edited by tOPO; 2008-03-11 at 21:18.

  26. #26
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Förvirrad Visa Inlägg
    låter ju bra d där hellanzb men det värkar &så vara mycket jobb med att installera flera olika program krångligt fattar inte hur man gör??men om du känner dig manad så får du gärna förklara för mig..en tut på svenska kanske =)
    Sök på Usenet i fildelningsforumet på Flashback. Där finns en stor tråd om Usenet. Finns många som är jättenöjda. Sitter du på Ubuntu behöver du bara installera hellanzb genom pakethanteraren och möjligtvis ställa in vart filerna ska hamna ifall du inte vill ha de i /home/x katalogen.

    För Windows har jag inte sett något program som har alla de funktionerna. Grabit ligger nog närmast men den stödjer inte SSL. Men sen är också Windows ett stolpskott till operativssystem.

  27. #27
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Sverige
    Inlägg
    34
    Respekt
    17
    Jag måste verkligen ha på min dator 24/7 för att hålla ration, och ändå så är jag väldigt begränsad hur mycket jag kan ladda ner!!
    8/1 MBit/s lina som håller ungefär 6/0,8 mbit/s.. stackars mej :'(

  28. #28
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Kör också Usenet (Giganews) och payar 120kr/mån.. Ångrar inte för en sekund att jag skippade torrents (även om det blir lite återfall för att dra hem svenska tv-serier och liknande ibland på Swebits/SweTV/Piratebits)!

    Friheten med Usenet är så fruktansvärt härlig.. Kan dra hem 720/1080p filmer, Xbox 360 filer, allt jäkla möjligt som finns att hitta på Usenet (och det är M-Y-C-K-E-T!!!) och man slipper oroa sig över ratio som sagt.

    Hittar varje spel som jag vill ha direkt och drar hem i maxhastigheten på 900kb/s-1.2mb/s, inte helt fel! Och alla nya releaser dyker upp vääldigt snabbt dessutom.

    Klart rekommenderat! Drar lätt hem minst 10-15 gb om dagen och det hade aldrig funkat med torrents!

  29. #29
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    121
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Merla Visa Inlägg
    Kör också Usenet (Giganews) och payar 120kr/mån.. Ångrar inte för en sekund att jag skippade torrents (även om det blir lite återfall för att dra hem svenska tv-serier och liknande ibland på Swebits/SweTV/Piratebits)!

    Friheten med Usenet är så fruktansvärt härlig.. Kan dra hem 720/1080p filmer, Xbox 360 filer, allt jäkla möjligt som finns att hitta på Usenet (och det är M-Y-C-K-E-T!!!) och man slipper oroa sig över ratio som sagt.

    Hittar varje spel som jag vill ha direkt och drar hem i maxhastigheten på 900kb/s-1.2mb/s, inte helt fel! Och alla nya releaser dyker upp vääldigt snabbt dessutom.

    Klart rekommenderat! Drar lätt hem minst 10-15 gb om dagen och det hade aldrig funkat med torrents!
    Vad har du för hastighet på din lina?

  30. #30
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Förvirrad Visa Inlägg
    Vad har du för hastighet på din lina?
    10/10

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Faq - Alla Vanliga FrÅgor Och Svar - *** LÄs !!! ***
    By banan1 in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 384
    Senaste inlägg: 2014-09-29, 18:57
  2. Skulle vilja ha en guide hur man uppdaterar sitt Wiikey
    By Lilleolov in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-14, 02:57
  3. XBOX360.Samsung.Xtreme.V5.1.Firmware-Thanks
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2007-01-06, 13:44
  4. Var hittar man Crystal Skal?
    By jerqua in forum XBOX Case Mods
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-11-21, 19:42

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •