Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 56 av 56

Diskussion: Vart hittar man bra releaser?

  1. #31
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    hur ni inte lyckas hitta torrents eller seeda dom med 10mbit linor det finner jag rätt roligt faktiskt tom med 2mbit ut kan man seeda fort på de etablerade seriösa privata sidorna. nu snackar ja om dvdr mm.. det går fort att få 1:1 ratio även med en sådan liten lina.

  2. #32
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Självklart är det väldigt lätt att seeda på Piratebits, Swebits(som tyvärr är nere alldeles för ofta), men att slippa göra det och att behöva tänka på ratio är oerhört skönt.. Inte så jäkla kul att sitta och seeda direkt, skönt att kunna ladda hem obegränsat också. Särskilt när man har en tjej som alltid ska dra hem alla American Idol, Heroes, Grey's Anatomy och Top Model avsnitt!

  3. #33
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    222
    Respekt
    22
    Jag kör på DC++ Har en göörbra hub som har alla senaste Xbox 360 Releaserna med många 100mbit users som delar! Tar inte mer än en kvart att få ner dom senaste spelen! Men du måste ha minst 10mbit uppströms.

    Inga problem å regga men du måste ha 150gig i originalreleaser för att komma med.

  4. #34
    GUBBEN32 Guest
    Citat Original inlägg av dr_fredrik Visa Inlägg
    Jag kör på DC++ Har en göörbra hub som har alla senaste Xbox 360 Releaserna med många 100mbit users som delar! Tar inte mer än en kvart att få ner dom senaste spelen! Men du måste ha minst 10mbit uppströms.

    Inga problem å regga men du måste ha 150gig i originalreleaser för att komma med.
    isåfall är jag intreserad av addy till reg hubben! kan säkert bidra med något både 360/xbox/ds/saturn

  5. #35
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Låter som en bra hub. Får dock tag på allt mitt på andra sätt....
    Annars hade jag kunnat bidra med över 1 Terrabyte XBox360-releaser :-)
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  6. #36
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #37
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    haha bra lösenord Hansi ;-)
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

  8. #38
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Merla Visa Inlägg
    Kör också Usenet (Giganews) och payar 120kr/mån.. Ångrar inte för en sekund att jag skippade torrents (även om det blir lite återfall för att dra hem svenska tv-serier och liknande ibland på Swebits/SweTV/Piratebits)!

    Friheten med Usenet är så fruktansvärt härlig.. Kan dra hem 720/1080p filmer, Xbox 360 filer, allt jäkla möjligt som finns att hitta på Usenet (och det är M-Y-C-K-E-T!!!) och man slipper oroa sig över ratio som sagt.

    Hittar varje spel som jag vill ha direkt och drar hem i maxhastigheten på 900kb/s-1.2mb/s, inte helt fel! Och alla nya releaser dyker upp vääldigt snabbt dessutom.

    Klart rekommenderat! Drar lätt hem minst 10-15 gb om dagen och det hade aldrig funkat med torrents!
    Skönt att höra att du är nöjd. Jag har alltid velat köra Usenet sen jag var mindre men då hade man inte bankkort och sådant och föräldrarna var ju dörädda för att betala över internet. Sen dess har man kört allt från siterings till torrents. Men kom ihåg att det bara är cirka 120kr första månaden vilket står när man tecknar kontot. Sen är det ca 180kr i månaden. Men det är fortfarande inga stora sumor vi talar om. Det är väl kanske ett mål på en hyffsad restaurang.

    Jag antar att du har fiber och kanske kan uppgradera till 100/100 eller 100/10. Tveka inte i så fall ifall det funkar för dig eftersom Giganews Europa server lätt orkar med 100Mb/s ner.

    Och det är precis som du säger ett oskick att seeda. Det är skönt att kunna ha på datorn 3h eller mindre per dag för att minska slitaget. Seedboxen som var på dygnet runt är knappt aldrig på och jag har installerat OSX Leopard på den vilket fungerar bra. Så nu är det en klient med kanske lite för många diskar (10st).

    Får man fråga vad du kör för indexeringssida och nerladdningsprogram? Kör själv https://www.binsearch.info och hellanzb och det fungerar utmärkt. Lite synd dock att en del filer inte grupperas i collection.



    Flera TB per månad som jag sa stämmer nog inte så bra, tror det snarare ligger på ca 500GB. Det var mer förut när man hade mycket gammalt att ladda ned via torrents och man använde torrentflux-b4rt där det stod i statistiken att man låg rätt högt. Och att sjunka så lågt att sälja warez skulle jag aldrig göra. Ger aldrig bort något heller.

    edit:

    https://

    Nej nu ska jag tanka ner alla LOTR filmer i 720P WMV och se på 360:n. Eller ja åtminstonde sista, resten får jag ta i x264 eller nåt.
    Last edited by razor1394; 2008-03-13 at 14:21.

  9. #39
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    121
    Respekt
    18
    jag har bara 24/2 i fart på linan och winXP är det någon mening för mig att byta till säg Giganews eller? 180:- i månaden kan jag lätt leva med om inte annat för å slippa ha datorn på 24/7

  10. #40
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av razor1394 Visa Inlägg
    Det är skönt att kunna ha på datorn 3h eller mindre per dag för att minska slitaget.
    datorer är gjorda för att vara på. vilket slitage? diskar? 24/7 gäller i mitt hushåll med ev. reboots då man rengör från damm... dvs varje kvartal. datorer tar mer skada av att sättas på och av i onödan tex dessa personer som stänger av, går och äter, sätter på datorn.. stänger av, ser på tv, sätter på..

    jämför du sedan diskarnas levnadstid på att stänga av eller att ha den på så mycket som möjligt.. är det helt klart värt att ha på den..

    hade hellre köpt att du tyckte elräkningen var för hög

  11. #41
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Förvirrad Visa Inlägg
    jag har bara 24/2 i fart på linan och winXP är det någon mening för mig att byta till säg Giganews eller? 180:- i månaden kan jag lätt leva med om inte annat för å slippa ha datorn på 24/7
    Titta i Flashback tråden i fildelningsforumet. Det borde finnas tips på program och liknande. Jag har tagit bort Windows helt och hållet eftersom jag är så less på det och eftersom jag bara har Wine kvar så vet jag inte riktigt hur de funkar. Vet dock att Newsleecher är bland de programmen som används mest.

    Du får väl ut minst 10Mb/s av din anslutning? Du får tänka lite hur det ser ut i dagsläget. Alltså ex. ifall du behöver använda dina 2Mbit/s till att ladda upp något annat än just torrent fragment och som du säger slippa ha på datorn dygnet runt.

    Varför inte prova Ubuntu? Då kan du köra hellanzb. Är det något program för Windows du verkligen behöver eller har du någon komponent som saknar drivrutin i Linux? Jag tycker Ubuntu är toppen. Även en total idiot kan använda Ubuntu (talar inte om dig givetvis). Du kan ha båda operativssystemen (Windows och GNU/Linux) installerade samtidigt om du vill (dual boot).

    edit:

    Du kan alltid prova Giganews i 3 dagar mot att du skriver in informationen om ditt kredit/bankkort. Sen ifall du inte avbryter kontot inom 3 dagar dras pengarna för första månaden. 10GB får man tanka också så det räcker väl till ett 360 spel ungefär.

    edit2:

    inom!
    Last edited by razor1394; 2008-03-13 at 15:39.

  12. #42
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    94
    Respekt
    17
    Jag funtar på att testa Giganews! Det är väl inte så att det är någon bindningstid på det? Och hur funkar det med alla olika sidor... Kan jag signa up på Giganews och ändå ladda ner filerna jag hitter på newzBin?

  13. #43
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av TheLithium Visa Inlägg
    Jag funtar på att testa Giganews! Det är väl inte så att det är någon bindningstid på det? Och hur funkar det med alla olika sidor... Kan jag signa up på Giganews och ändå ladda ner filerna jag hitter på newzBin?
    http://www.slyck.com/ng.php
    http://www.flashback.info/showthread.php?t=193333


    Egentligen borde du hitta svaret på dessa sidor men jag kan svara lite kort.
    Newzbin är en indexeringssida som indexerar Usenet precis som Binsearch, dock är Newzbin invite only och det är inte det lättaste att komma in där. Binsearch är öppen och kräver lite mer jobb från nedladdaren. Som jag har förstått det så indexerar heller inte riktigt Newzbin Usenet med en spindel utan de tar hjälp av användarna som snappar upp posts åt dem. Giganews är en av flera företag som driver Usenet servrar. När någon laddar upp en fil på ex Usenetserver så dyker den även upp på Giganews servrar eftersom de flesta (alla?) nntp servrar synkas mot varandra.

    edit:

    Bindningstid? Det är jag inte säker på om det är men läs på Giganews noga eller fråga de. Jag bryr mig iallafall inte. Så här nöjd när det gäller nedladdning har jag inte varit på åratal.
    Last edited by razor1394; 2008-03-16 at 14:54.

  14. #44
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    94
    Respekt
    17
    Har nu tecknat ett Diamond-abonemang på Giganews. Det värsta som kan hända är att jag blir av med 180 spänn... Fuck it! Det finns tydligen ingen bindningstid. Dock så funkar ju aldrig sånna här saker så otroligt smidigt som man först tror! :P Hajjade inte hur jag skulle använda Pan, så jag trog ner en crackad version av Newsbin. Känns lite som när man skulle köra DC++ för första gången. Allt var rätt rörigt, men det lär väl komma. Nu ser jag fram emot att dra ner riktigt många 360-titlar!

    Nån som kan tipsa om en bra grupp när det kommer till DVD/DVD-R-filmer?

  15. #45
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    94
    Respekt
    17
    Hittills har Usenet varit till stor besvikelse. (Möjligen för att jag inte använder skiten på rätt sätt). För det första drar jag hem filerna i 70 kbps av 750 möjliga (750 Kbps/70 Kbps). Kom igen, en torrent kan göra bättre än så. Anslöt mej till gruppen "alt.binaries.games.xbox360" eftersom de har haft äckligt mycket releaser uppe på index-sidorna. Men nu hittar jag enbart en tredjedel av de spelen jag letar efter. Kan inte hitta spel som Stranglehold, Call of Duty 4 eller BioShock.

    Klart underkänt hittills... Jag anslöt mej till Usenet för den breda valmöjligheten och den snabba och bekväma hastigheten. Hittills har jag inte upplevt något av det. Några tips på hur jag kan komma igång, för så här segt och komplicerat ska det väl inte va?
    Last edited by TheLithium; 2008-03-16 at 16:37.

  16. #46
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    20
    Tråkigt att höra men jag tror något inte stämmer riktigt. Vad har du för operatör? Giganews kan tyvärr inte ha perfekt peering mot alla operatörer. Har du ens läst på Slyck eller Flashback? Att gå in och dra ner alla headers på en grupp är inte det smidigaste. Bäst är att gå till exempelvis binsearch och söka på det du vill ha, skapa .nzb fil och sen öppna i exempelvis Newsleecher.

    Saken är oftast endast nytt kommer upp på Usenet om det inte gäller requests. Tyvärr verkar ingen ha requestat de spelen. 2 av de finns iallafall uppe till Windows.

    Det passar inte alla givetvis. Det är just därför man kan prova i 3 dagar och inom den tiden avbryta. Sen drar de ca 120kr första gången inte 180. Dock måste jag säga att gamla spel jag tankat på trackers har gått väldigt slött. Hellre requestar jag en release eller hemmaripp i gruppens irc kanal och tankar i full hastighet än tankar i 100kBps eller mindre.

    Jag hittade faktiskt alla Star Wars filmerna i 720P WMV-VC1. Dock med nlsubs men det gör inte så mycket eftersom filmerna är på engelska.

    Hoppas det löser sig!

    edit:

    I värsta fall är det traffic shaping på nntp men det tror jag inte är fallet.
    Last edited by razor1394; 2008-03-16 at 19:06.

  17. #47
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    20
    Men va fan, jag gjorde säkert samma misstag som du och glömde ställa in sökningen på 200 dagar. Så kan det gå

    https://www.binsearch.info/?q=Call+O...ge=200&server=
    https://www.binsearch.info/?q=strang...ge=200&server=
    https://www.binsearch.info/?q=biosho...ge=200&server=

    Där har du. Eller behöver du även hjälp med att skapa nzb filer?

    edit:

    Eller nja det borde du kunna lista ut själv.
    Last edited by razor1394; 2008-03-16 at 19:14.

  18. #48
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    94
    Respekt
    17
    Hastighetsproblemet har löst sej hyffsat. Efter någon månads användande och några timmars läsande av guider ska det säkert gå bra, men det tar alltid sin lilla tid att få dessa saker att funka. Vill verkligen få ner Stranglehold dock. Det var en av anledningarna till att jag nu testar Giganews. Möjligheten att kunna dra ner äldre spel utan problem.

    Funkar Newsleech ungefär likadant som Newsbin, eller är det något annat jag ska ha koll på?

    Tack för hjälpen brorsan!
    Last edited by TheLithium; 2008-03-16 at 20:07.

  19. #49
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    20
    Ja men det fanns där i sökningen jag gjorde? Stranglehold_XBOX360-CCCLX

    Den här releasen har jag för mig att jag bränt ut och spelat på min PAL maskin utan problem.

    edit:

    Tänk på att du ska främst ska ha ner *.rar/*.r*/*.s*/*.t* och *.par* filerna. .sfv och .nfo kan vara bra att ha men är inte nödvändigt. Fel kan lätt hända vid nntp nedladdningar så därför är det alltid bra att ha möjligheten att kunna reparera *.rar/*.r*/*.s*/*.t* filerna med par filer. Problemet med binsearch är att den inte alltid grupperar en samling posts som hör samman. Det ser du exempelvis på Stranglehold sökresultatet. Där får du markera fler rutor för att dra ner samlingen.

    edit2:

    Jag brukar inte göra det misstaget men gjorde det idag när jag skulle dra ner Ratchet & Clank till PS3. Såg att .nfo, .rar, .sfv var med så jag prickade bara i den rutan. Nu såg jag senare att det behövdes .s* och .t* filer eftersom spelet är så fruktansvärt stort.
    Last edited by razor1394; 2008-03-16 at 20:10.

  20. #50
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av TheLithium Visa Inlägg
    Funkar Newsleech ungefär likadant som Newsbin, eller är det något annat jag ska ha koll på?

    Tack för hjälpen brorsan!
    Newsleecher är vad jag har hört populärast till Windows. Jag vet inte hur alla funktioner fungerar riktigt eftersom jag bara dragit igång det lite halvt under Wine. Däremot vet jag att Newsleecher har en funktion som heter Supersearch vilket är någon form av spider skaparna har som indexerar Usenet och som sedan är kopplat till programmet för de som betalar extra för denna tjänst. Jag tror det finns crackade varianter av Newsleecher som stödjer Supersearch. Jag tycker dock Binsearch fungerar alldelles utmärkt som sökmotor.

    Varsågod.

    edit:

    En varning dock. Virus/trojaner förekommer på Usenet dock säkert mindre än på ex Piratebay. Detta just eftersom Usenet innehåller mycket hemmagjort. Clamav (Linux) varnade att en variant av Newsleecher jag laddade ner hade en trojan. Sen var jag rätt dum och drog ner Lost s04e06 en dag innan sändningstid och möttes av lösenordsskyddat rar arkiv som senare visade sig leda till en trojan. Avsnittet togs bort omedelbums från servern.
    Last edited by razor1394; 2008-03-16 at 20:28.

  21. #51
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    94
    Respekt
    17
    Jo, jag märkte det, men jag tror jag hittade hela "Stranglehold_XBOX360-CCCLX"-paketet. Jag är nybörjare på Usenet, men inte nybörjare på fildelning! I stort sätt är det ju samma filer du drar ner från en torrent, bara att friheten med Usenet är större.

  22. #52
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Söksidor jag använder mig av till Usenet är(i prioriteringsordning):
    www.nzbs.org - Kanon för att lista det senaste. Snygg sida som är bra uppbyggd. Du hittar dock inte alla releaserna här.
    www.newzleech.com - Hittar allt, lätt överskådligt.
    www.nzbmatrix.com - Använder enbart denna för att lista de mest populära filerna. Lite sådär annars. Drar aldrig hem något härifrån.
    www.binsearch.info - Hittar allt. Gillar dock newzleech lite mer.

    Programmet jag använder för att sedan ladda hem filerna är GrabIt.
    www.shemes.com

    Finns säkert bättre program, men det har fungerat klockrent för mig. Haft lite problem med andra program. Men Grabit är väldigt lätt, bra inställningsmöjligheter och inte alls lika rörigt som de flesta andra programmen.

    Om ni inte får tillräckligt snabb hastighet så kör en servertest på giganews hemsida. Kolla vilken hastighet ni får där (och vilken server som är snabbast). Ibland har faktiskt den amerikanska servern varit lite snabbare för mig.

  23. #53
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av razor1394 Visa Inlägg
    Newsleecher är vad jag har hört populärast till Windows. Jag vet inte hur alla funktioner fungerar riktigt eftersom jag bara dragit igång det lite halvt under Wine. Däremot vet jag att Newsleecher har en funktion som heter Supersearch vilket är någon form av spider skaparna har som indexerar Usenet och som sedan är kopplat till programmet för de som betalar extra för denna tjänst. Jag tror det finns crackade varianter av Newsleecher som stödjer Supersearch. Jag tycker dock Binsearch fungerar alldelles utmärkt som sökmotor.

    Varsågod.

    edit:

    En varning dock. Virus/trojaner förekommer på Usenet dock säkert mindre än på ex Piratebay. Detta just eftersom Usenet innehåller mycket hemmagjort. Clamav (Linux) varnade att en variant av Newsleecher jag laddade ner hade en trojan. Sen var jag rätt dum och drog ner Lost s04e06 en dag innan sändningstid och möttes av lösenordsskyddat rar arkiv som senare visade sig leda till en trojan. Avsnittet togs bort omedelbums från servern.
    Tjenare,

    du råkar inte ha en invite till Newzbin att dela med dig av eller vet någon som har?

    Peace out!

    P:S Finns det en "PM" funktion på detta forum? P.S

  24. #54
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av TheSwede86 Visa Inlägg
    Tjenare,

    du råkar inte ha en invite till Newzbin att dela med dig av eller vet någon som har?

    Peace out!

    P:S Finns det en "PM" funktion på detta forum? P.S
    nej det finns inte en PM funktion på det här forumet...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #55
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    nej det finns inte en PM funktion på det här forumet...
    Tack för ett snabbt svar

  26. #56
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av TheSwede86 Visa Inlägg
    Tjenare,

    du råkar inte ha en invite till Newzbin att dela med dig av eller vet någon som har?

    Peace out!

    P:S Finns det en "PM" funktion på detta forum? P.S
    Nej, jag letar efter en själv typ sen alldeles nyligen. Det verkar inte som att det delas ut så mycket invites längre vad jag sett.

    Jag kör mest nzbs.org men ibland även binsearch.info (https) nuförtiden tillsammans med Sabnzbdplus.

    Titta runt på Slyck forumet, Flashback forumet eller sabnzbdplus forumet.
    Last edited by razor1394; 2009-03-13 at 22:08.

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. Faq - Alla Vanliga FrÅgor Och Svar - *** LÄs !!! ***
    By banan1 in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 384
    Senaste inlägg: 2014-09-29, 18:57
  2. Skulle vilja ha en guide hur man uppdaterar sitt Wiikey
    By Lilleolov in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-14, 02:57
  3. XBOX360.Samsung.Xtreme.V5.1.Firmware-Thanks
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2007-01-06, 13:44
  4. Var hittar man Crystal Skal?
    By jerqua in forum XBOX Case Mods
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-11-21, 19:42

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •