Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Nätverkshjälp

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    Question Behöver Nätverkshjälp...

    Har läst guider och tittat runt men det har bara blivit värre för den lilla cellen på kontoret. Har win xp. ip på aut. d-link router mellan och på xbox är "use static ip" är på no.

    Frågan är vilket ip jag skall använda, om jag högerklickar på "nätverksanslutningar" väljer "status" och sen fliken support får jag fram:
    Adresstyp: Tilldelad av DHCP
    ip-adress: 192.168.0.176
    Nätmask: 192.168.0.1
    Stand.-gateway:225.255.255.0

    Är det dessa uppgifterna jag skall använda mig av?? Vore tacksam för lite hjälp har tänkt att få ett mediacenter fungera här , helst innan dom sätter mig på ett dårhus.. behöver väl inte säga att jag e ny på det här....

    mvh Johnny
    Last edited by plisken; 2008-02-23 at 00:30.

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Du klickar på mitt namn
    Går till min sida
    Kolla länken nätverksinställ
    Läs
    Lös
    klart
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    Thumbs up

    Har läst din guide och tror att jag har fixat det , kan iallafall se se dom olika mapparna i det högra fältet i flashfxp.....ska försöka mig på att flytta spelen till pc innan jag lägger in nytt xbmc i xbox.... vet ej bara om jag ska ta hela mappen eller inte....märker det snart i så fall

    Nått annat tips ang ftp program? har flashfxp men det var ju bara ett som gäller en månad, finns det nått bra gratis program? Gärna ett enkelt...

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •