Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Benq, bränning = konstigt

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    22
    Respekt
    0

    Benq, bränning = konstigt

    Hej

    En lite udda fråga men måste få reda på vad som gäller. Jag hade en Xbox360 med en samsung ms28 läsare innan jag fick "RROD". Skickade in det till Microsoft och fick igen en med en Benq läsare. Jag flashade den och allt blev frid och fröjd "Kan tillägga att jag flashade in ixtreme 1.4". Nu fungerar bara ca 75% av mina brända spel som jag hade till ms28 driven. Varför? Kräver Benq läsaren att man bränner spelen på något speciellt sätt? eller måste dom patchas. Det roliga är att spelen som inte funkar på min BENQ smider på fint i kompisens Ms28a. Varför beter sig BENQ läsarna såhär?

    Är det bara jag som upplevt detta som ett problem?

    //R

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av r@dical Visa Inlägg
    Hej

    En lite udda fråga men måste få reda på vad som gäller. Jag hade en Xbox360 med en samsung ms28 läsare innan jag fick "RROD". Skickade in det till Microsoft och fick igen en med en Benq läsare. Jag flashade den och allt blev frid och fröjd "Kan tillägga att jag flashade in ixtreme 1.4". Nu fungerar bara ca 75% av mina brända spel som jag hade till ms28 driven. Varför? Kräver Benq läsaren att man bränner spelen på något speciellt sätt? eller måste dom patchas. Det roliga är att spelen som inte funkar på min BENQ smider på fint i kompisens Ms28a. Varför beter sig BENQ läsarna såhär?

    Är det bara jag som upplevt detta som ett problem?

    //R
    vad hade du för firmware i din ms28, kan det varit xtreme 5.3? den har inga säkerhetskontroller.. nyare ixtreme 1.4 har det och den kräver att spelet är patchade på ett korrekt sätt innan (har äkta stealth etc). kanske detta som är problemet?

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    vad hade du för firmware i din ms28, kan det varit xtreme 5.3? den har inga säkerhetskontroller.. nyare ixtreme 1.4 har det och den kräver att spelet är patchade på ett korrekt sätt innan (har äkta stealth etc). kanske detta som är problemet?
    japp det är det som är problemet kan man patcha ALLA gamla spel med något prog så dom funkar med ixtreme 1.4, i sånna fall vad heter det progget?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av r@dical Visa Inlägg
    japp det är det som är problemet kan man patcha ALLA gamla spel med något prog så dom funkar med ixtreme 1.4, i sånna fall vad heter det progget?
    xdvdmulleter

    http://www.devilsps3.centelia.net/360stealth/

Liknande diskussioner

  1. BenQ läsare =s ?
    By Shadow_007 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-23, 17:13
  2. Pioneer 112d bränning xbox 360 problem...
    By mmmmmm in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-10, 02:17
  3. Fel vid bränning - någon som sett det här?
    By TigerSoul in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2008-02-07, 23:57
  4. Konstigt problem vid bränning.
    By Birkborkasson in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-28, 15:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •