Äntligen släppte de för ett tag sedan UPMS v3 Kodnamn (Sapphire / Safir på svenska ).
Förkortningen UPMS står för UltimatePandoraMemoryStick "Eller UltimataPandoraMinnepinneSystem om man skall hålla sig till Svenska *Garva*"
Vad är då detta?
Jo gott folk, det är ett program som körs som en .CSO fil från minneskortet på din redan CFW enhet som skapar dels ett Pandora"JigKick" batteri och ett Pandora"MagicMemorycard" + att den har lite extra features.
Detta kit fungerar både på Gamla FETA o Nya Slim "Anorektiska".
Programmet fungerar även fint för er som redan har ett Pandora batteri men vill uppgradera ett minneskort själva för att kunna kasta in 3.80 M33-5 firmware på en PSP samt nyttja den otroligt trevliga och M33 modifierade Network Update "Nätverks uppdatering" som automagiskt kastar in M33 uppgraderingar av nyare firmware i stället för Sonys egna officiella
Jag köpte ett nytt 1Gb minneskort då jag inte ville förstöra mina två andra Pandorakort "Det ena kortet med första utgåvan som uppgraderar en Fet PSP till 3.52 M33-4 *Den enligt mig bästa o stabilaste Fw för Hemkok" och mitt andra magiska minneskort som fungerar både på Slim och Fet o då begåvar dessa med 3.60/3.70 M33 firmware.
Då jag är lite gammelmodig så låter jag mina Feta PSP enheter ligga kvar på 3.52 M33-4 mjukvara medans jag låter uppgradera min Slim till det senaste i brist på en vettig och inbyggt stöd för 1.50 kernel
Men nu var det dags att uppgradera Slimmen som kört på 3.71 M33-2 länge nog
Efter jag följde guiden här och först formaterat 1Gb kortet i min 3.71 M33 PSP så var det dags att ladda ned lite officiella Firmwares "1.50, 3.71 + 3.80" och kasta in allt på minneskortet i rooten och skapa en dublett av 1.50 mjukvaran allt enligt guiderna. sen var det dags att kasta över UPMS .CSO filen i ISO katalogen o köra igång den. *Då jag redan hade ett Pandorabatteri hoppade jag över de stegen o körde bara PSP enheten på ström från nätadaptern under hela processen.* Startade igång UPMS programmet o fäljde guiderna o sen var det dags att testa minneskortet.
Tricket är att man skall boota upp och trigga Pandorakittet genom att hålla nere L1 "till skillnad från en normal boot o recovery genom att hålla R1" så det kan vara lite knepigt om man inte tänker på det
Väl inne är det bara att välja DC4 (för 3.80 M33 mjukvara) och börja installationen.
Jag lät medvetet bli att ladda ned 3.90 mjukvara för att jag ville testa den omkodade Network Update som även den berättar att det inte finns en 3.90 mjukvara o frågar om du vill ladda ned denna wia WiFi och efter den laddats ned så kan du starta den o den uppgraderar din enhet till 3.90 M33-2 eller den senaste uppgraderingen M33 släppt
Så jag rekommenderar denna applikation varmt för alla er hempulare där ute som trollar med egna eller köpta Pandorakit men vill uppgradera sig lite.
Länk:
http://www.psp-hacks.com/forums/view...?id=131074&p=1
Bookmarks