Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: UPMS Installer V3 (Sapphire) för 3.80 ute nu!

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30

    UPMS Installer V3 (Sapphire) för 3.80 ute nu!

    Äntligen släppte de för ett tag sedan UPMS v3 Kodnamn (Sapphire / Safir på svenska ).

    Förkortningen UPMS står för UltimatePandoraMemoryStick "Eller UltimataPandoraMinnepinneSystem om man skall hålla sig till Svenska *Garva*"

    Vad är då detta?
    Jo gott folk, det är ett program som körs som en .CSO fil från minneskortet på din redan CFW enhet som skapar dels ett Pandora"JigKick" batteri och ett Pandora"MagicMemorycard" + att den har lite extra features.
    Detta kit fungerar både på Gamla FETA o Nya Slim "Anorektiska".

    Programmet fungerar även fint för er som redan har ett Pandora batteri men vill uppgradera ett minneskort själva för att kunna kasta in 3.80 M33-5 firmware på en PSP samt nyttja den otroligt trevliga och M33 modifierade Network Update "Nätverks uppdatering" som automagiskt kastar in M33 uppgraderingar av nyare firmware i stället för Sonys egna officiella

    Jag köpte ett nytt 1Gb minneskort då jag inte ville förstöra mina två andra Pandorakort "Det ena kortet med första utgåvan som uppgraderar en Fet PSP till 3.52 M33-4 *Den enligt mig bästa o stabilaste Fw för Hemkok" och mitt andra magiska minneskort som fungerar både på Slim och Fet o då begåvar dessa med 3.60/3.70 M33 firmware.

    Då jag är lite gammelmodig så låter jag mina Feta PSP enheter ligga kvar på 3.52 M33-4 mjukvara medans jag låter uppgradera min Slim till det senaste i brist på en vettig och inbyggt stöd för 1.50 kernel

    Men nu var det dags att uppgradera Slimmen som kört på 3.71 M33-2 länge nog

    Efter jag följde guiden här och först formaterat 1Gb kortet i min 3.71 M33 PSP så var det dags att ladda ned lite officiella Firmwares "1.50, 3.71 + 3.80" och kasta in allt på minneskortet i rooten och skapa en dublett av 1.50 mjukvaran allt enligt guiderna. sen var det dags att kasta över UPMS .CSO filen i ISO katalogen o köra igång den. *Då jag redan hade ett Pandorabatteri hoppade jag över de stegen o körde bara PSP enheten på ström från nätadaptern under hela processen.* Startade igång UPMS programmet o fäljde guiderna o sen var det dags att testa minneskortet.

    Tricket är att man skall boota upp och trigga Pandorakittet genom att hålla nere L1 "till skillnad från en normal boot o recovery genom att hålla R1" så det kan vara lite knepigt om man inte tänker på det

    Väl inne är det bara att välja DC4 (för 3.80 M33 mjukvara) och börja installationen.

    Jag lät medvetet bli att ladda ned 3.90 mjukvara för att jag ville testa den omkodade Network Update som även den berättar att det inte finns en 3.90 mjukvara o frågar om du vill ladda ned denna wia WiFi och efter den laddats ned så kan du starta den o den uppgraderar din enhet till 3.90 M33-2 eller den senaste uppgraderingen M33 släppt

    Så jag rekommenderar denna applikation varmt för alla er hempulare där ute som trollar med egna eller köpta Pandorakit men vill uppgradera sig lite.

    Länk:
    http://www.psp-hacks.com/forums/view...?id=131074&p=1
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Haha UltimataPandoraMinnepinneSystem <--- Fick mig att LOL'a extra hårt
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Turbis Visa Inlägg
    Haha UltimataPandoraMinnepinneSystem <--- Fick mig att LOL'a extra hårt
    Joy-Stick = Fröjde-Pinne *Gammal översättning
    Jo visst det låter lagom snuskigt men men så är det

    Och eftersom JoyStick blev Fröjdepinne blir då:
    Memory-Stick = Minne-Pinne
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    63
    Respekt
    19
    Sjyst att du skrev en så fin guide men jag fattar ingenting


    Kan juh dock vara en kombination av massa text och min dylexi
    E "grön" på detta med xbox, psp och chip så var snälla mot mig

    Nån som vill skänka mig en ps3?

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av romanochavo Visa Inlägg
    Sjyst att du skrev en så fin guide men jag fattar ingenting


    Kan juh dock vara en kombination av massa text och min dylexi
    Mer en recension än en guide
    Hur man gör står på forumet jag länkade till, men i rundra drag gör man som jag skrev om man inte orkar läsa på Engelska
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #6
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    63
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Mer en recension än en guide
    Hur man gör står på forumet jag länkade till, men i rundra drag gör man som jag skrev om man inte orkar läsa på Engelska


    Ja dåså =)
    E "grön" på detta med xbox, psp och chip så var snälla mot mig

    Nån som vill skänka mig en ps3?

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Doubletoast oops
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Joy-Stick = Fröjde-Pinne
    Undrar hur man använder en Fröjde-Dyna då xD
















    (Joypad)
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Turbis Visa Inlägg
    Undrar hur man använder en Fröjde-Dyna då xD

    (Joypad)

    Samma som Fröjdepinnen
    Sätt dig på den
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. programerare för argon, när?
    By DrMyxo in forum Nintendo WII - Argon / Wiiktus / Injectus
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-27, 18:42
  2. Duger H20+ V3 för en V9
    By UnderDOG in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-25, 13:54
  3. Vad behöver man för att kunna spela brända PS2 spel?
    By Narutimate in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-12-21, 22:46
  4. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  5. Aktivera RGB för bästa bild med DVD-spelare samt ställ in ljudet rätt
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-05-10, 18:44

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •