Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Problem med att köra nya spel ( chippad )

Registrerade
    Feb 2008
    Respekt
    0

Problem med att köra nya spel ( chippad )

Error.
    Last edited by Scooter123; 2008-02-25 at 14:34.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Scooter123 Visa Inlägg
    Tja, jag har en psp som jag köpte chippad hos psxcare till förra julen.

Jag har fått ett problem... jag kan inte spela de nyare spelen som kräver en högre psp verision än 2.7. Nu ligger väl typ psp verisionen på 3.9 ?

Hur ska jag göra för att kunna spela dem nyare spelen ?

OBS: Den är chippad och INTE flashad!

Tacksam för många svar!
    Är du säker på att den är Chippad o inte flashad
    Tror nämligen inte Hansi eller killarna som nu jobbar hos honom varit sugna på att installera Platinum chippen

I varje fall så skall de gå att Flasha precis som en normal PSP enhet
    I värsta fall har du ju Pandora
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    19
    Håller med, i en tidigare post så sa hansi att han inte säljer chippade psps, det är helt enkelt för opålitligt.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    25
    Han är nog lite förvirrad ... Annars har jag märkt att många satt chippad synonymt med flashad
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    Han är nog lite förvirrad ... Annars har jag märkt att många satt chippad synonymt med flashad
    Jo man har ju sett att många ser Flashad som Chippad, en hel drös annonser på blocksidor o annat säger att vissa som pular hemma o vill tjäna extra pengar säljer fördigchippade enheter "och skriver då chippad för att folk skall förstå" men det är ju helt upp åt väggarna galet om enheten bara är flashad.

Falsk marknadsföring.

Såg för länge sen en annons om att en kotte chippade PSP enheter för 350 kr o det verkar ju "snorbilligt" sen om man förstår villket arbete det ligger bakom samt kostnaden så förstår man att det är en flashning.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Registrerade
    Feb 2008
    Respekt
    0
    Error.
    Last edited by Scooter123; 2008-02-25 at 14:34.

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    19
    Jag är helt säker på att min är chippad. Köpte för ca. 2 år sedan när det var firmware 1,5 som gällde.
    Tror inte att jag någonsin sett en chippad psp, hur funkar det? :P
    Jag har iaf ingen aning om hur man gör med ett chipp, jag har som sagt aldrig ens hörttalas om någon har det chippet.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Registrerade
    Sep 2007
    Respekt
    18
    Taget från en annan tråd om chippet._

Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Vi provade på ett par, kändes inget stabilt. Vi fick aldrig kontakt med chippet när vi skulle flasha det via USB. ALLT var rackligt, ingenting som man kan installera åt en kund och ge garanti på ansåg vi och har sedan dess vägrat installera dessa.
    There is no problem that can't be solved by staring at a lake.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Jag är helt säker på att min är chippad. Köpte för ca. 2 år sedan när det var firmware 1,5 som gällde.
    Mitt tips, oavsett om det är "Chippat" eller Flashat så kasta in en uppgradering själv
    Det är ju det den är byggd för "Kunna ha två Biosar och alltid kunna återställas om man experimenterar eller har brickat tills Pandora kom."

Sen kan du rota fram ditt kvitto från PSXCare, på den skulle det stå "Installation av UT Chipp" och inte Flashning om det är så att du kanske fått tag på en av de sällsynta enheter som chippats då chippen kom ut hos PSXCare. *Man skall aldrig säga aldrig men jag vet själv hur Tidskonservativ Hansi är Tid är ju pengar o är riskerna stora samt tiden för lång är det inte värt att chippa eller hur

Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Tror inte att jag någonsin sett en chippad psp, hur funkar det? :P
    Jag har iaf ingen aning om hur man gör med ett chipp, jag har som sagt aldrig ens hörttalas om någon har det chippet.
    Jag har en polare som har fått sin enhet chippad, på den tiden existerade inte Pandora utanför Sonys Serviceverkstad men de batterierna har ne display o lite knappar på
    Nuförtiden efter jag Pandora räddade hans orginalbios kan han dualboota o kör 3.52 M33-4 som orginalbios och senaste "nu säket 3.90 m33-2" som sekundär.

Lite sur o avis är jag då jag är så konservativ o tycker att 3.52 M33-4 är det stabilaste med 1.50 kernel som finns att få tag på

Hade gärna haft ett sånt chipp i min första PSP enhet bara för att
    Men det är inte värt 1.000 kr att få en sån inlödd eller löda in den själv.

Pandora är billigare i längden
    / Pendragon

Liknande diskussioner

1. Problem med cso spel.
    By Eyasu in forum Playstation 3
    Senaste inlägg: 2008-02-29, 18:12
  2. Problem med cso spel.
    By Eyasu in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2008-01-31, 21:41
  3. Problem att bränna GC spel
    By Krudus in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-04-29, 18:02
  4. problem med ljudet i gamecube spel
    By Krudus in forum Nintendo WII - Allmänt