Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Litet problem..

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Litet problem..

    Hej,

    jag har läst en del i de här foruma och hittat folk med liknande problem men fortfarande inte kunnat lista ut vad jag ska göra, så även om ni säkert har fått frågan tusen gånger så ställer jag den igen..

    Jag har ett xbox men får ingen bild på min _gamla_ tv. Däremot fungerar det bra på en som bara är ett par år gammal. Ur xboxen kommer tre sladdar, en gul en röd en vit (komposit då eller?) och jag har en adapter till scart. Som jag förstått det tar inte vissa tvapparater RGB? Går det att göra något åt?

    Vilka sladdar ska jag köpa för att också få bild på min gamla tv?

    Tack på förhand,

    Björn Due

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Vad har du för uttag på din gamla tv?
    Har du inte scart på den?
    Ett alternativ om du endast har antenningång på den gamla tv:n är att koppla en video mellan xboxen och tv:n. Koppla i så fall din "xbox scart" till "Video scart", ställ videons kanalväljare på AV, koppla sedan vanlig antennkabel mellan videons antennutgång till tv:ns antenningång och sök fram bild på tv:n precis som vilken kanal som helst.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  3. #3
    dragonslayer Guest
    eller köp en RF adapter för ca 70:- om tv'n bara har antenningång
    har du scart på TV'n så borde det inte vara några som helst problem .. kolla föresten att det står xbox på din scart adapter.. annars kanske den hör till något annat..

Liknande diskussioner

  1. SSB BRAWL PROBLEM hjälp
    By chricke90 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-08, 17:05
  2. Inlägg: 18
    Senaste inlägg: 2007-11-29, 19:46
  3. litet problem flashfxp static ip or not?
    By TimS in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-26, 15:58
  4. litet problem flashfxp static ip or not?
    By TimS in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-24, 20:45

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •