Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: montering av d2pro

Registrerade
    Feb 2008
    Respekt
    0

montering av d2pro

Tjena, har tänkt att chippa mitt Wii nu ett tag och är sugen på d2pro, verkar vara ett stabilt kort. Vet att den bara finns hos vissa återförsäljare atm, men min fråga är om man skulle kunna komma in med sitt Wii + d2pro chip och låta er montera det? Har inte tillräckligt med lödkunskap så kan inte göra det själv.

Om det skulle gå bra, vad skulle det kosta mig?

mvh Ruben

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    22
    Det är bättre du köper ett monteringspaket där chippet ingår och har dem inte det chipet du vill ha så går du till en annan butik som kan montera detta chip. (Istället för att köpa chipet löst och att dem monterar det till dig)

Jocke

Registrerade
    Feb 2008
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Joukko Visa Inlägg
    Det är bättre du köper ett monteringspaket där chippet ingår och har dem inte det chipet du vill ha så går du till en annan butik som kan montera detta chip. (Istället för att köpa chipet löst och att dem monterar det till dig)

Jocke
    Saken är den att chippet bara finns till salu i sverige i två butiker. Dessa butiker erbjuder, vad jag vet, inte montering av chippet, och PSXCare verkar vara det bästa stället för just montering. Så min idé var att köpa ett chip och sen låta PSXCares proffs montera det åt mig . Sen ifall ni får in d2pro snart så är det ju ännu bättre, men vad jag vet så kommer det dröja lite då bara några få butiker har fått in ett begränsat antal av chippen.

Jag skulle såklart kunna köpa ett annat chip som t ex Argon eller D2Ckey+montering här hos PSXcare, men jag tycker D2Pro ser ut att vara ett fint chip.

Står väl isåfall mellan D2pro eller Argon..

Registrerade
    Feb 2008
    Respekt
    0
    Känns som de snart e daggs för en egen tråd för D2Pro

Registrerade
    Feb 2008
    Respekt
    0
    verkar som de e känsligt med reklam för andra siter firmor här då tidigare inlägg blivit censurerade.
    Det finns andra mer öppna forum elrufa där jag skapat lista över var man kan köpa/få chippat sin Wii med D2pro, beställde själv igår och den kommer levereras med kabel eller så kommer de betala frakt + installation av kabel senare med i priset

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Vi monterar chippet för 1000:- ifall du köper det av annat företag.

Givetvis uppskattar vi inte när någon länkar till ett konkurrerande företag och anger vilket pris dom tar för chip/montering...trots att forumet protesterar genom att ***-blanka företagsnamnet i första försöket...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Feb 2008
    Respekt
    0
    nja, det censureras nog även om företagen inte är direkta konkurenter.

Men visst det förstår jag.

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    18
    varför har psxcare inget d2pro att selja ? anser ni argon sö överläxet så man ska inte brysej om d2pro eller är de bara svärt att få tag i
    Mina consoler:
    PS3 Slim 120GB
    Wii (Argon 1.8) softmod cios38 rev 17
    Xbox 360 Elit Svart
    Xbox 360 vit 120GB hdd (Ixtreme LT, snart iaf)
    Nintendo DS Lite (R4, M3DS Real) svart
    PS2 (Dsm4 Lite) Gamla modellen
    Xbox (chippad) svart
    Gamecub (Qoob pro) lila (såld, efter reparation)
    Nintendo 64
    super Nintendo x2
    Nintendo 8-bitar

Dator:
    Core2 duo E6850
    2xDDR2 2GB PC6400
    MK Gigabyte GA-p35-ds4
    GF8800GT 512mb
    ipower extreme ed 600w
    500gb hitachi SATA 2 + samsung 750gb, 1tb sergate

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Vi har beställt d2pro, men som vanligt med nya chip så är det brist på dom i början. Vi hade brist på Argon också i början, men nu har vi hundratals Argon på lager vilka fungerar alldeles utomordentligt bra...

Förstår inte denna hysteri över allt som "wiikey" hypar ut på marknaden, trots att dom gång på gång överträffar sig själva i att vara sena med uppdateringar samt att överge sina äldre produkter/hemsidor...

Om D2PRO skulle visa sig ha bättre kompatibilitet än Argon med senaste firmware på någon enda punkt så räknar jag kallt med att det kommer en uppdatering inom 2 veckor som gör att Argon är ikapp.

Sedan firmware 1.1 så har jag inte haft en enda missnöjd kund som fått Argon monterat, när jag påpekar att det kanske inte fungerar med alla gamecubespel så tittar dom flesta bara konstigt på mig och undrar varför jag tror dom skall spela gamla trötta gamecubespel på deras wii...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Feb 2008
    Respekt
    0
    Sket i D2Pro och gick ner och chippade mitt Wii med Argon nu i förra veckan. Är mycket nöjd. Fungerar lika bra som förväntat, perfa. Snabbt gick det också, lämnade in den, drog och käkade i 30 min och kom tillbaka så var det klart.

Så rekommenderar Argon. Ingen anledning alls att vänta på D2Pro imo.

Liknande diskussioner

1. programerare för d2pro
    By DrMyxo in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-02-25, 20:06
  2. Montering av D2CKey runt Uddevalla
    By Magnu in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-12-30, 19:35
  3. SKicka in Wii för montering.
    By XPerion in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-11-28, 17:08
  4. Ang. montering av yaosm
    By jack69 in forum Nintendo WII - Allmänt