Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Wii-Clip! Enklare installation av D2Ckey och D2Cpro.

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18

Wii-Clip! Enklare installation av D2Ckey och D2Cpro.

Checkade runt lite på internet och hittade en pcb platta till D2C chippen som gör att man slipper löda i moderkortet!
    Man behöver bara löda fast chippet på pcb'n vilket inte är så speciellt svårt. Sen är det bara att trycka dit den del som ska sitta på moderkortet.

http://www.wii-clip.com/

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Vår erfarenhet av liknande lösningar till t.ex PS2 är att dom inte är speciellt tillförlitliga (vem vill ha en WII som inte startar när polarna är förbi och vill spela...) samt att det är väldigt stor risk att man förstör benen på chippet som adaptern monteras över.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    18
    Det lär ju funka om man är försiktig när man sätter dit den och sen kanske tejpar ner den på moderkortet. Hur som helst är ju det här helt nytt så man får väl se framöver hur det funkar.

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    25
    Jag anser att sådana därna gadgets bara är tjoller ... Löda är det enda rätta och ger absolut mindre bök och slitna hårstrån ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Registrerade
    Jun 2003
    Respekt
    0
    När kommer den till psxcare.com ??????

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    25
    Jag ser helst att den inte kommer till PSXCare, då slipper vi en massa gnäll om krånglande Wii med såna där skitprylar...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    Jul 2006
    Respekt
    0

hehe..

känns som att de lödfria adaptrarna snor en del av chippnings-företagens inkomster... antagligen därför de får orättvist mycket skit av er...
    ganska lustigt faktiskt...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Lödfria adaptrar av den typen det handlar om nu, "clip-ons" till kretsar som har massor med tunna ömtåliga ben, har vi bara dåliga erfarenheter från sedan t.ex. DMS4.

Den kategorin kunder som lockas av lödfria "lätt att instalera" prylar brukar oftast ha sönder sina konsoller så att dom är svårare att reparera än när någon försökt löda på kretsarna istället.

Som säljare av dessa produkter brukar vi tjäna massor, men jag är mycket försiktig med att lova att det är ENKEL eller OFARLIG installation....
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jul 2006
    Respekt
    0

ang. tid inlägg

jo, jag förstår vad du menar.
    kändes bara lite lustigt när flera personer sågar en egentligen ganska smart pryl.
    försäljningsmässigt förstår jag att det ger pengar till företaget, dock generar det inga pengar från de personer som löder in chip (arbetarna .
    men håller med dig att lödning av chip är klart hållbarare och mer tillförlitligt när man vet vad man gör.

Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av jack69 Visa Inlägg
    jo, jag förstår vad du menar.
    kändes bara lite lustigt när flera personer sågar en egentligen ganska smart pryl..
    Men det är ju ingen "smart pryl"...lite som att röka dåligt gräs, det är inte lika dyrt men det funkar inte lika bra heller...aaaa ha ha...

Nä allvarligt såna där klicka-fast-gadgets är bara att lura sig själv, billigt och "enkelt" för stunden men oftast slutar det i att man ballar nåt eller att vissa spel endå inte funkar...
    kommer ihåg fjäder-prylarna som kom till psx (playstation) i början...ha ha helt sjukt, bootade man på fel spel osv så blev det skitskumma buggar i spelet man skulle spela sen....
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Nu har jag faktiskt några wii-clips på lager, men det är inget vi marknadsför som världens bästa lösning direkt...

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av bmansweden Visa Inlägg
    Men det är ju ingen "smart pryl"...lite som att röka dåligt gräs, det är inte lika dyrt men det funkar inte lika bra heller...aaaa ha ha...

Nä allvarligt såna där klicka-fast-gadgets är bara att lura sig själv, billigt och "enkelt" för stunden men oftast slutar det i att man ballar nåt eller att vissa spel endå inte funkar...
    kommer ihåg fjäder-prylarna som kom till psx (playstation) i början...ha ha helt sjukt, bootade man på fel spel osv så blev det skitskumma buggar i spelet man skulle spela sen....
    Känns som att du rökt lite för mkt dåligt gräs? med tanke på att du upprepar de folk redan skrivit över dig?

själv är jag dock sugen på att testa en sådan där clip-lösning, skulle vara sköjj och se om det funka bra.
    Last edited by BadRuby; 2008-08-20 at 01:14.
    Xbox 360 samsung extreme firmware
    Xbox v1.6 smartxx 2.0 300gb
    PsTWO V14 Matrix infinity
    Gamecube Qoob

Ps.

Även den starke får ta i när han skiter.

Liknande diskussioner

1. Vill gå över till Xbox360 från Wii!
    By tigersaid86 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-02-11, 22:51
  2. tips och funderingar inför wii köp tack (=
    By Seka in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-11-23, 15:13
  3. Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-11-08, 23:31
  4. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 17:23