Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Seg överföring av filer mellan PC-Xbox

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Seg överföring av filer mellan PC-Xbox

    Okej då kommer jag med en liten fundering här.

    Har nyss flyttat och köpt mig ett begagnat chippat Xbox med Xecuter2 tror jag det hette. Har bredband från Glocalnet där jag fick ett trådlöst modem med på köpet. Sen har jag en kabel från detta modem/hub till Pcn och en till Xboxen.

    När jag startar upp boxen så står en Ip adress uppe till höger som jag skrev in i Totalcommander så jag kommer åt boxen utan problem så långt.

    Men aj va segt överföringen går. 60k som max.

    Saken är den att jag har tidigare på denna dator haft ett annat xbox uppkopplat där jag bodde förr men där hade vi telias lösa modem och sen en router kopplat till div apparater och där gick det fort som f-n.

    Så min första tanke var nu är det på grund av det nya Gloclanet modemet det strular?
    Eller måste man ha ip ställt till 192.168.... på boxen för jag kör nu med 84.217.237.63 som uppkopplings ip vi TC?
    har testat att stänga av brandv. osv. utan bättring.

    Så vad tror ni vad är nästa steg för mig?
    Hoppas någon vänlig själ vill hjälpa mig här för jag vill föra över allt som låg på boxen och sen göra en ny install med superdisc. osv.
    Oavsett så måste jag ju upp i speed för att kunna lägga upp nya saker på boxen sen.

    Tackar på förhand.

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    det är för att HDD är nästan full ju mer skit man installerar ju slöare blir hastigheten
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    ?

    Inte helt med hur du menar faktiskt. För det första är ingen hdd direkt full och datorn är exakt som den var tidigare med det andra xboxet då det gick snabbt och det nya xboxet har mindre saker på sig än vad mitt gamla hade.

    Fler förslag på vad som kan vara fel? Please

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Du kan ju klicka på mitt namn gå till min sida kolla efter länken nätverksinst
    kolla hur man ställer in mellan PC-XBOX, FTP-XBOX
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av r.eklund Visa Inlägg
    Okej då kommer jag med en liten fundering här.

    Har nyss flyttat och köpt mig ett begagnat chippat Xbox med Xecuter2 tror jag det hette. Har bredband från Glocalnet där jag fick ett trådlöst modem med på köpet. Sen har jag en kabel från detta modem/hub till Pcn och en till Xboxen.

    När jag startar upp boxen så står en Ip adress uppe till höger som jag skrev in i Totalcommander så jag kommer åt boxen utan problem så långt.

    Men aj va segt överföringen går. 60k som max.

    Saken är den att jag har tidigare på denna dator haft ett annat xbox uppkopplat där jag bodde förr men där hade vi telias lösa modem och sen en router kopplat till div apparater och där gick det fort som f-n.

    Så min första tanke var nu är det på grund av det nya Gloclanet modemet det strular?
    Eller måste man ha ip ställt till 192.168.... på boxen för jag kör nu med 84.217.237.63 som uppkopplings ip vi TC?
    har testat att stänga av brandv. osv. utan bättring.

    Så vad tror ni vad är nästa steg för mig?
    Hoppas någon vänlig själ vill hjälpa mig här för jag vill föra över allt som låg på boxen och sen göra en ny install med superdisc. osv.
    Oavsett så måste jag ju upp i speed för att kunna lägga upp nya saker på boxen sen.

    Tackar på förhand.
    Det låter ju nästan som om du är ute på nätet och vänder om du har fått tilldelat dig det IP:t till boxen. Har du samma i datorn eller utterligare ett 84.217.*.*? Jag hade testat att koppla antingen en router från modemet, sedan en kabel till datorn och en till boxen från routern så att du får ett lokalt nätverk istället. Alternativt att du kopplar en korsad kabel mellan din dator och xboxen utan att blanda in router/modem.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    En annan liten detalj är att TC är seg att FTP..
    JAg använder winscp som går nästan dubbelt så snabbt jämnfört med TC..

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Jag har problem med att FTP går segt mellan Xbox och PC..

    Jag köpte en färdig xbox med chipp och hdd från pcxcare och nu har jag bytt hdd i den till en mindre hdd för jag ville använda den i min media spelare ist. Installerade Superdisc 3.7 rc8 på den nya hdd och nu. Allt funkar bra nu vill jag lägga in XBMC-8.10-FINAL-T3CH-PROPER som org dash board på den.

    Men FTP överföringen går apsegt hastigheten kommer upp i 11 mbit/s men de tar 1 - 2 sek för varje fil att starta inann överföringen. och det är väll några tusen filer som ska över. Vad beror detta på? har hållt på i typ 2,5 timme med överföringen nu..(kopierar till c: på xboxen)

    //HeFFe

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Vilket Ftp pogram använder du?

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    FlashXP v3.4 Och de funkade bra utan "hack i överföringen" inann jag bytte hdd/installerade of dash osv

  10. #10
    Registrerade
    Jun 2008
    Från
    Bunkergate 7
    Inlägg
    129
    Respekt
    16
    windows -> xbox == seg överföring.. oavsätt vilket program du kör om du inte tweakar dina inställningar.

    xbox-> xbox == maxhastigheten som går nånstans runt 8Mbit/s
    linux/mac-> xbox == runt 8Mbit/s

    slutsats. Windows failar .

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Har slutat att använda xboxen som xbmc nu..har gått över till PC versionen av XBMC som funkar bra...

    Men innan märkte jag att överföringen till xboxen funkat bäst med filezilla... kommer inte ihåg vilka hastigheter jag kom upp till men det gick snabbt.. det är en filezilla server i xboxen trots allt....
    Så jag skulle rekommendera filezilla ftp klient tilll att överföra filer till xboxen

Liknande diskussioner

  1. jag har problem att få kontakt mellan min xbox och datorn.
    By lattmjolk1 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-31, 13:50
  2. Playstation 2 versus XBox (updaterad)
    By visuatrox in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 12:59
  3. överföring xbox ---> xbox
    By Thumas in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-12-08, 06:04
  4. Koppla PC mellan Xbox löst!!!!!
    By Kimo in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-05-25, 12:38
  5. Överföring PC --> Xbox - Racer-överföring?
    By hartie in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-01-27, 08:14

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •