Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Billaddare till PSP

Registrerade
    Feb 2008
    Respekt
    0

Billaddare till PSP

Hej jag ska på en lång bilresa och har insett att mitt batteri på pspt inte kommer räcka! Men jag har hittat en gammal laddare som har flera olika munstycken, ett passar perfekt, dock vet jag inte vilka inteställningar jag ska ha på den. Eftersom man kan välja mellan 1,5 3 4,5 6 7,5 9 12 V. Output DC: 1,5-12 V 200-800mA. Någon som har kolll på detta?

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    19
    5V - 2000mAh är output på laddaren. Men eftersom amperen är hur mycket ström den får så kommer den bara att laddas långsammare om du sätter den på 800
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Registrerade
    Feb 2008
    Respekt
    0
    Så det är bara att köra på eller (på 4,5V)? Kommer jag kunna spela samtidigt, om den nu laddar med mindre ström?

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av oskar90 Visa Inlägg
    Så det är bara att köra på eller (på 4,5V)? Kommer jag kunna spela samtidigt, om den nu laddar med mindre ström?
    Kanske, du kommer ju bara att ha 40% av det den ska ha...
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Registrerade
    Feb 2008
    Respekt
    0
    Men inget kan gå sönder va? Bara laddar lite dåligt?

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    19
    Nope. De flesta elektorniska apparater idag har ändå skydd mot överspänning (spänning = volt, ström = ampere). Ampere är antalet elektroner (en ampere är inte en elektron) per sekund som flödar genom en ledare, så om du minskar antalet så ska det inte vara några problem.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Kolla så laddaren inte blir överhettad, är den gammal så kanske inte eventuella överhettnings/överbelastningsskydd är så mycket att lita på. Elektronik som smälter luktar illa.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Tips från Coachen

Skaffa en sånhär o slipp huvudvärken.
    Till den kan du koppla dina Mobiltelefon USB laddkablar, USB till Mini USB sladd som du använder till din PSP för att ladda filer o ladda enheten med "Slim" eller kompletera med en: USB till Mini USB + Strömadapter **Se bild 2

http://www.teknikmagasinet.se/nydb/d...k&artnr=100184

USB-billaddare i skön, vit färg. Fungerar med alla MP3-spelare som kan laddas via USB-porten! 5V, 400 mA.
    Bild 2 - USB Billaddaradapter + Kablage
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Feb 2008
    Respekt
    0
    Löste det utan de där inköpen, det går att köra med en helt vanlig miniusb (utan att gå in i usbmode/överförings läge) som man kopplar in i ex. datorn, 12voltarn i bilen. Ända man behöver göra är att lägga in
    http://www.psphacksmods.com/2007/09/...harger-plugin/ ,och sen lägga in filerna i pluginmappen därefter reset psp och sätt på activate i recovery mode.
    Den börjar inte ladda direkt, men om du gå in på system settings och kollar batteri info eller va det heter. så kommer du se att tiden går ner till 0 efter cirka 20 sek. då kommer batteriet uppe i hörnet börja blinka och den gröna lampan slås om till orange (laddning) funkar prima att spela/se film/lyssna musik samtidigt.!!!
    PSP2000 CFW 3.90 M33-3 | Sony MS Pro Duo 8GB

XBOX 360 oflashat...

Liknande diskussioner

1. Invites
    By Effoc in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2010-01-01, 02:43
  2. Hur man flashar nästan allting på 3.03 OE & 3.10 OE
    By Nicla7 in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2009-12-18, 17:45
  3. PSP bytes mot PSP Slim
    By Pendragon in forum Annonser/SPAM
    Senaste inlägg: 2007-09-23, 03:48
  4. Nybörjare till PSP, vad kan man göra?
    By zarenpojken in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2007-03-11, 15:24

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner