Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: D2pro chip

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    D2pro chip

    hittade ett "nytt" chip igår för wii med serienummer LEH1353... eller högre, som heter D2pro, någon som vet om det är något bra att ha, jämfört med Argon eller D2CKEY?

    LÄNK BORTTAGEN - KRINGGÅ *** FILTRET LEDER OFTAST TILL PERM BAN!


    Nytt 15-kablars D2C-modchip från samma team som står bakom Wiikey och D2CKey. Hög kvalitét samt uppgraderingsmöjligheter gör detta chip till en värdig utmanare till Argon.

    D2Pro specifikationer från tillverkaren:

    * Supports all D2C chipset versions, including D1A
    * Supports all regions, configurable via jumpers
    * 15 wires installation (4 additional wires required for region override)
    * Direct boot of Wii and Gamecube original, import, and backup discs
    * Suberb media compability; works with most writeable DVD media, including DL, and factory made 'silvers'
    * Works with most 'problem' titles such as SMG and SSBB
    * Integrated Audiostreaming fix for GC games
    * Advanced error detection makes d2pro less susceptible to lockups and freezes compared to other low-wirecount chips
    * Fully updateable via external USB programmer
    * Rock solid performance with 1.5V FPGA core and high quality components
    Last edited by Hansi; 2008-03-04 at 11:59. Anledning: KRINGGÅ ***-FILTRET = PERMBAN varning!

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    http://forum.psxcare.com/support//sh...ad.php?t=33800

    Som jag skrev i den tråden: Sket i D2Pro och köpte ett Argon. Kan inte vara nöjdare. Det är i princip ingen skillnad på D2Pro/Argon. Vilket som egentligen, men Argon har en bra community base och ett aktivt forum där du kan få hjälp om du har problem, så skulle köra på det om jag var du.

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    hittade en snubbe som sålde chip+montering för 800kr, vilket är halva priset mot argon, lite det som lockade

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag skulle aldrig lämna iväg min konsoll för modifiering med den svårighetsgraden till någon som inte är duktig nog att kunna ta rätt betalt för sitt arbete :-)

    Kolla referenser så att det inte är någon som inte tar ansvar för förstörda konsoller, strulande chipinstallationer osv.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Precis, svartjobb eller inte, det ska ändå vara "garanti" mot misslyckade installationer.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Och inte någon "visst kompis, jag lovar fixa, säkert!" utan någon som du hört talas om fixat problem åt sina kunder...jag har haft hur mycket kunder som helst här i butiken med dåligt chippade konsoller som vi fått göra om...chippade av "någon snubbe på någon annonssite som man inte får tag på/vägrar fixa den"
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. montering av d2pro
    By elrufa in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2008-03-04, 00:36
  2. Nintendo Olika Wii Chip
    By TurboFinnen in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2008-02-09, 01:20
  3. när kommer det ett riktigt chip?
    By prodge64 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-18, 19:50
  4. Oginal HDD sönder, ny HDD utan chip?!?
    By cRYPT0NiT3 in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-14, 14:47
  5. Defekta CycloWIZ chip
    By fevzi in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-16, 11:21

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •