Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Nintendo DS från USA?

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Nintendo DS från USA?

    Hej,

    Vi ska till USA snart, och sonen önskar sig en Nintendo DS. Min fråga är, är det lönt att köpa den i USA eller det är lika bra att skaffa en här? Jag tänker på antal volt de använder där, spel (existerar ntsc och pal?) mm som skiljer.

    Tacksam för lite svar

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Alltid bra att ha svensk garanti på den. Sedan vet jag inte om us enheterna har universal 110-240V laddare, annars måste du köpa en laddare när du kommer hem.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Pal och Ntsc är tv standarder så det är inte relevant för en DS .. Enheten i sig är nog identisk det som skiljer är laddaren USA - 110v mot våra 220v ... Så köper du i USA så måste du ändå köpa en laddare här eller modifiera någon egen ..
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Pal och Ntsc är tv standarder så det är inte relevant för en DS .. Enheten i sig är nog identisk det som skiljer är laddaren USA - 110v mot våra 220v ... Så köper du i USA så måste du ändå köpa en laddare här eller modifiera någon egen

    EDIT: Ooops!!! Hansi han visst först
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Tackar för snabbt svar!

    .

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Jag har idag fått hem mina 2 NDS som jag beställt från USA via en kompis. Den enda nackdelen är som sagt att man får skaffa en adapter för att ladda den, men priset för konsollen är nästan hälften av vad man betala här hemma.

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    aspudden
    Inlägg
    221
    Respekt
    20
    jag kan få ta hem två stycken från Bangkok, och det är ntsc varianter oxå, "region 1", dock så laddas de med 220 V som är thaistandard.

    Kan jag "chippa" dessa hos er som vanliga svenskköpta ?

    Annars måste jag handla ntsc-spel hela tiden då....fast det går ju iofs rätt lätt på ebay o liknande.

    ///

  8. #8
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Har du hittat ett par NDS med inbyggd TV Tuner annars har du då banne mig inte hittat ett par Ntsc NDS ... Det är väl inga Tv apparater ... Suck!! Att folk inte kan hajja det ... Common knowledge ..
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    aspudden
    Inlägg
    221
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    Har du hittat ett par NDS med inbyggd TV Tuner annars har du då banne mig inte hittat ett par Ntsc NDS ... Det är väl inga Tv apparater ... Suck!! Att folk inte kan hajja det ... Common knowledge ..
    kanske "common knowledge" för dig, men du behöver ju inte idiotförklara den som frågar....eller ?

    titta på denna ebay-länk

    http://cgi.ebay.com/New-Nintendo-DS-...QQcmdZViewItem

    där anger de iaf formatet som ntsc, och det var den infon jag fick från min kille i bangkok, att det var Region 1/ntsc...

    Svara hellre på min fråga istället för att förlöjliga mig - Kan jag köpa dessa och "chippa" dem på psx , precis som sverigeköpta ?

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    46
    Respekt
    17
    Vad jag har hört så ska spelen till Nintendo DS funka till alla oavsätt vart du köpt spelen eller konsolen. Vad jag vet så ska inte NDS ha något region skräp.

    Och svar på din fråga: Nej du chippar inte ett DS... du köper ett kort (R4/Simply, DS Real, m fl) för att köra NDS backup kopior på. Man kan dock flasha din DS men det är bara om du ska köra NDS från en Slot 2 device. Annars köper man ovanstående kort eller en Passme.
    Last edited by Faran; 2008-03-13 at 20:31.
    Konsoller:
    Wii (Wiikey)
    Nintendo DS (M3 DS Simply, Real och Lite)
    GameCube
    PS3
    PS2
    PS (Multi-X Killer)
    Dreamcast (Chip Unknown)
    Game Boy Advance

    Datorer:
    PC (Core 2 Duo E6600, DDR2 2GB PC6400, GF8800GTX.)
    Amiga 500, 600, 1000 och 1200
    Commodore 64

  11. #11
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Mitt Nintendo DS Lite är från USA. Mina spel är från Sverige! Fungerar utmärkt! Dock måste du ha en ny batteriladdare som redan nämnts tidigare! Lycka till!

  12. #12
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    242
    Respekt
    18
    Behövs en helt ny eller räcker det med en liten adapter för att ändra stickkontakten?
    Dvs, är laddaren man får med en 110-240 v och 50-60hz??

Liknande diskussioner

  1. Duo-X2 verkar inte köra bios från bankerna
    By nidas in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-08, 13:47
  2. Från datorn till 360
    By hejpådig in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-03-03, 16:49
  3. 360 Premium fån USA
    By sgtprimo in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-31, 20:13
  4. PS3 Nu eller senare USA eller Svensk
    By Robotach in forum Playstation 3
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-04-24, 15:03
  5. Köpa Nintendo DS - Vad behövs?
    By lintax in forum Nintendo DS
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-01-04, 13:04

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •