Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: byta yaosm mot wiikey

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    37
    Respekt
    18

    byta yaosm mot wiikey

    Kan man ta bort ett yaosm chip från wii:et och löda fast ett wiikey chip med hjälp av kablarna som var kopplade till yaosm eller sitter wiikey och yaosm på olika ställen?

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    37
    Respekt
    18
    någon som vet?

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Är inte senaste yaosm-updaten minst lika bra som wiikey? :-)

    Kolla installationsanvisningar för båda chippen, vi gör inte yaosm speciellt ofta så jag har inte svaret direkt, men det kan inte vara mycket som skiljer.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    142
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av 0scar Visa Inlägg
    Kan man ta bort ett yaosm chip från wii:et och löda fast ett wiikey chip med hjälp av kablarna som var kopplade till yaosm eller sitter wiikey och yaosm på olika ställen?
    De 5 kablar som yaosm använder används också av WiiKey men du behöver komplettera med en kabel om du skall köra med WiiKey.

    Men seriöst. Om du har en gammal version av yaosm så se till att få den omflashad med yaosm 3.0rc1 (den går att hitta även om wiinewz.com är nere just nu).

    yaosm 3.0rc1 fungerar bättre än WiiKey. Speciellt när det gäller support för dual layer skivor. För att inte tala om orginal dual layer spel vilket WiiKey i dagsläget inte klarar alls.

    För övrigt så kommer final versionen av yaosm 3.0 att vara identisk med 3.0rc1 och 3.0 är förhoppningsvis den sista versionen som du behöver programmera chippet med. I fortsättningen kommer uppdateringar via DVD.
    Last edited by bell; 2008-03-14 at 13:26.
    Yet Another OpenSource Modchip version 3.0 final - http://wiinewz.com/forums/yaosm/

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    37
    Respekt
    18
    jag kan inte uppdatera yaosm men jag antar att man kan görs det på psxcare.
    och behöver man inte köpa ett nytt yaosm för att kunna använda dess senaste funktioner eller räker det med att uppdatera?

  6. #6
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    142
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av 0scar Visa Inlägg
    jag kan inte uppdatera yaosm men jag antar att man kan görs det på psxcare.
    och behöver man inte köpa ett nytt yaosm för att kunna använda dess senaste funktioner eller räker det med att uppdatera?
    Det är bara version 3.0 som går att uppgradera med DVD. Innan dess måste man ha en PIC programmerare för att flash om chippet.

    Är man lite pysslig så kan man löda ihop en själv


    Annars är de rätt överkomliga på eBay. Det vanligaste problemet är att moderna datorer ibland saknar serieport helt och finns den så är det inte säkert att det ger tillräckligt med spänning. Själv köpte jag till slut en färdig USB programmerare från eBay då jag tröttnade på att ha en gammal P3:a stående bara för att kunna programmera PIC kretsar.

    Har man bara en programmerare så tar själva omprogrammeringen av chippet inte mer än 15-30 sekunder. Om ditt chip däremot är fastlött och monterat internt i Wii:et så blir det ju lite jobb att montera isär och löda loss det.

    Själv har jag dragit ur kablarna och lött dem på en 8-pins IC sockel som sitter externt så det är lätt att byta chip.
    Yet Another OpenSource Modchip version 3.0 final - http://wiinewz.com/forums/yaosm/

Liknande diskussioner

  1. Byta ut HDD mot egen?
    By GroGGmanneN.se in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-29, 08:13
  2. PSP bytes mot PSP Slim
    By Pendragon in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-23, 02:48
  3. Xbox crystal skal - byta svart mot crystal original
    By Silverfisken in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-22, 16:10
  4. Byta 360, offline mot online..
    By danoij in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2007-09-03, 21:03
  5. Byta min v.79 läsare mot Samsung.
    By Plopp99 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-29, 15:28

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •