Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Socom 2 med PSP slim original alt. ej original headset (PENDRAGON LÄS!)

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Socom 2 med PSP slim original alt. ej original headset (PENDRAGON LÄS!)

    En av mina kunder mailade och klagade på att den billiga "kopia" hörluren med fjärrkontroll inte fungerar med Socom 2.

    Pendragon, du köpte ju (till rätt bra pris...) båda hörlurskiten av mig, har du testat?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    En av mina kunder mailade och klagade på att den billiga "kopia" hörluren med fjärrkontroll inte fungerar med Socom 2.

    Pendragon, du köpte ju (till rätt bra pris...) båda hörlurskiten av mig, har du testat?
    Ja jag har testat alla faktiskt :)

    Orginalfjärren med hörlurar gav bäst ljud ur hörlurarna men kopian med andra hörlurar funkar minst lika bra. *De medföljande hörlurarna i tredjeparts fjärrpaketet var inget att hurra för är jag rädd för, jag tyckte de jag fick distade rätt duktigt o om orginalen stryper efter 91dB så låter det rimligt att tredjepartarna klipper vid 78dB o har ett mycket mindre registerfång.
    Jag använder ändå inte PSP orginalhörlurar då dessa likt FAT fjärrens modell på hörlurar är begränsade till max 91dB för att förhindra hörselskador på småbarn :D så prismässigt är de billigare ett bättre val om man lyssnar på musik o tittar på film samt spelar spel. *Utom spel med mikrofontillbehör som bara fungerar med orginalfjärren!*.

    Skall koppla in mina Socom Hörlurar (PSP-270) med mikrofonheadset o testa lite senare, man är ju "Tvungen" att ha ett konto på en spelserver för att testa mikrofonen som bara fungerar "Online" *Baah* Jag som hellre skulle vilja använda hörlur o mikrofon i AdHoc nätverksläge om jag sitter med lite kompisar o spelar hemma eller så :)
    Nu fuskade ajg lite men resultatet är densamma, jag körde igång Ip-Telefoni programmet jag testat på PSP o ringde mig själv o lyssnade i hörlur + telefon och orginalfjärren förmedlar ljud via mikrofon men byter jag fjärr till tredjepartarna så försvinner ljudet från mikrofonen på Socom Headsetet (PSP-270).

    Sen köpte jag de älsta o billigaste Socom Begagnat för att få hörlurarna (PSP-270) för Ip-Telefonitestet jag kikat på :D

    Har fotat alla saker o kastar in bilderna här nedan med lite mer info.

    Ny information:
    Då har jag äntligen fått tummen ur och testat Socom hörlurarna som även heter (PSP-270),
    med de två typer av fjärrkontrollstillbehören PSXCare säljer till PSP-2000 Aka: PSP-Slim.


    Dock så fungerar inte ljud ur mikrofon med Socom headsetet alls med de två Billiga fjärrkontrollssladdarna. ( Svart /Vita )

    Direktlänk till produkterna: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=758&xSec=103 och http://www.psxcare.com/product.php?xProd=759&xSec=103

    Jag fick bara ljudet ur mikrofonen att fungera med orginalfjärrsladden.

    Direktlänk till produkten: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=757&xSec=103

    Skillnader mellan Orginal o Tredjepart:
    Ja utseendemässigt är det föga kosmetiska skillnader, eller vad säger ni själva:

    Paketen är identiska och tittar man noga så saknar tredjepartskontrollen en PSP logga.


    Baksidan på fjärren saknar även den logotyp och modellbeteckning på tredjepartarna.

    Men det viktigaste är att det bara är orginalfjärrkontrollen som är kompatibel med mikrofonhörlurar som Socom Headsetet (PSP-270)
    Tredjepartsfjärrarna verkar sakna ett extra stift för just mikrofonpinnen.

    Här ser ni skillnaden mellan fjärren till gamla Feta PSP enheten o den nya slimmade:


    Ljudmässigt:
    Orginal är ju Orginal, jag har alltid förespråkat orginal :D Man vet oftast vad man får om man köper orginalprylar.
    Skillnaden i ljud mellan de båda fjärrkontrolls seten är som Natt och Dag, orginal vinner överlägset, men båda hörlurarna har en brist och det är ljudet.
    Orginallurarna klipper volymer över 91dB och tredjepartstillbehören verkar klippa lägre än så + ge ett metalliskt distat ljud *Brrr*
    Redan de äldre fjärrkontrollskitten som var orginal kapade ljudet vid 91dB och jag per sonligen kastade dessa lurar i lådan o ersatte dem med bättre kvalitetshörlurar från Sony o jisses vad det gjorde susen.

    Sammanfattning:
    Spelar du bara MP3, Film och spel utan att behöva använda mikrofon, köp de billigare o investera pengar i ett par vettiga hörlurar o släng de medföljande.

    Spelar du onlinespel som har krav på mikrofon eller använder IP-telefoni eller vill prata överhuvudtaget så köp orginalfjärren och gör som jag, lägg orginallurarna i lådan o lägg dem på vinden o köp ett par vettigare hörlurar :D *Orginallurarna stryper efter 91dB och jag är faktiskt lite kräsen.
    Socom headsetet med inbyggd mikrofon är det okej ljud i men ettpar muffigare Gamerhörlurar med en adapter rokkar brallorna av det mesta :D

    Trolig orsak varför inte mikrofonen fungerar på kopiorna:
    Jag tror att de billiga kopiorna saknar en fjärde anslutning för mikrofonljudet i hållaren *Honan* för Socom headsetet (PSP-270) har på phonostiftet *Hanen* 4.st poler ( Jord + Left Ear + Right Ear + Mic ).
    Last edited by Pendragon; 2008-03-18 at 21:57.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    33
    Respekt
    20
    hmmm
    http://boardsus.playstation.com/play...d=92100&page=1

    En snubbe i den tråden säger så att man måste ha orginal remoten för att det ska fungera.

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av nikenbole Visa Inlägg
    hmmm
    http://boardsus.playstation.com/play...d=92100&page=1

    En snubbe i den tråden säger så att man måste ha orginal remoten för att det ska fungera.
    Stämmer, läs förra tråden, nu är jag mer klar med mina preliminära tester
    Bilder jag tagit själv kommer.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    OK då har jag en kund som måste få ett nytt headset skickat :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    OK då har jag en kund som måste få ett nytt headset skickat :-)
    Tråkigt, men skönt för kunden att han får en kompatibel.
    Såg att ni lagt ut informationen på produkterna i Webshoppen med

    Nyp firman som ni beställt varorna från i örat med en liten fråga om ämnet vettja Synd att de som tillverkat dessa inte tänkte på mikrofontillbehör, 10 kr extra för en kompatibel Phono hone kontakt hade ju inte skadat
    Last edited by Pendragon; 2008-03-17 at 15:12.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Sådärja, bildlänkarna som jag kastat upp tillfälligt var trasiga då dessa roterades på ett stort community för att undvika hotlinking, jag kastade upp dem på min http://www.pspfaq.tk sida där de ligger säkrare

    Hansi kanse är bussig o döper om tråden till Recension av Fjärrkontrolls tillbehör för Slim eller något lämpligt o raderar sin första tråd o lite så så kanske denna tråd kan fungera som en info och länk från produkterna

    Glad Påsk på er alla!
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Kan man spela iso filer utan en umd skiva i psp slim
    By wickedog in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2007-12-06, 17:20
  2. PSP Slim Crystal Case
    By Pendragon in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-11-27, 16:11
  3. Jag behöver verkligen få hjälp med min PSP
    By gun_tore in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-10, 15:04
  4. Ny i psp världen med "snabb" fråga
    By Tavus in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-11-20, 21:48
  5. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •