Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Flasha TSOP

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    38
    Respekt
    19

    Flasha TSOP

    Jag har en Xbox v1.1 med X3 CE chip och ett sönderflashat TSOP som jag vill laga.
    Jag undrar om jag kan lägga in SlaYers_EvoX_Auto-Installer_v2.6_FINAL på disken och sen starta Xboxen och TA UR chippet när Xboxen är igång och sen använda funktionen i EvoX för att flasha in EvolutionX M8plus på TSOP.

    Är jag ute och cyklar eller skulle detta funka?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är inte lätt att få det att fungera....

    1: Boxen bootar, försöker läsa sitt vanliga bios
    2: Av någon anledning går det inte läsa vanliga bios, boxen får panik och bootar från "debug" LPC-porten istället.
    3: Eftersom du har ett chip monterat så hittar boxen ett bios på LPC "debug" porten
    4: Försöker du få boxen att flasha något så kommer anropen bara gå till LPC "debug" porten

    Det fanns något sätt att få boxen att komma åt "vanliga" flashen igen, men det var nog bara i vissa specifika lägen och vissa xbox versioner det fungerade med, har du tur hittar du info om det, det var många år sedan jag såg detta iaf...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    38
    Respekt
    19
    Det är alltså ganska kört i mitt fall?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Beror på hur mycket jobb du vill lägga ner på det...en 30-kablars chippning löser ditt problem :-) En gång i tiden hade jag fungerande "clip-on" adaptrar för ändamålet, men dom ligger bortglömda i någon låda nu...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    38
    Respekt
    19
    Haha. Okay, det är inte värt det i mitt fall... Kan jag göra så att boxen alltid startar med chippet aktiverat då? Som det är nu så är det bara aktiverat om man trycker snabbt på knappen.

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Prova jorda d0
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    38
    Respekt
    19
    Jag har en Xapt3r. Ska jag bara dra ur "pinnen" som sitter på d0 och dra en sladd från d0 till jord isället?

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Prova :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    dragonslayer Guest
    först och främst måste du ha en speciell BIOS på ditt chip... med normala bios kan man bara flasha den bios man har bootat från.. så har man bootat från LPC bussen så kan man inte flasha TSOP...
    till Matrix Chippet fanns det en speciell TSOP bios (det finns instruktioner för hur man gör med Matrix chipet oxo) dock har jag inte koll på var..
    Första steget är i vart fall att flasha in en "TSOP" bios på chippet.

Liknande diskussioner

  1. Flasha med ICH9R? (Asus P5K)
    By slaktareOlsson in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-11-18, 09:43
  2. Flasha en redan flashad firmware
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-10, 21:52
  3. IGR - Kommer till MS-dashboard
    By mansnet in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2005-06-21, 09:28
  4. Att flasha TSOP med Evo-X dashboarden
    By MaCRo in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-12-01, 00:01

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •