Visar resultat 1 till 16 av 16

Diskussion: SSBB NTSC på pal fungerar 100% utan dual channels -guide!

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    79
    Respekt
    18

    SSBB NTSC på pal fungerar 100% utan dual channels -guide!

    Wii: PAL 3.2E (uppdaterade över nätet innan jag stoppade in spelet)
    Chip: wiikey 1.9g

    Okej så här gjorde jag, jag följde guiden på h**p://gbatemp.net/index.php?showtopic=77946 till 100% även 001 error och change video delen.
    Om någon inte hittar "common key" till trucha signer så kanske jag kan posta den här, om jag nu får det? Jag hittade den ialla fall genom att googla och så hittade jag filen wiikeyset.reg där nyckeln redan fanns.
    Sen så brände jag bara ut iso-filen med imgburn på en DVD-R DL (inte DVD+R DL) utan att sätta layerbreak eftersom det inte går på DVD-R DL skivor. Speler fungerar nu till 100% utan dual channels och andra tråkigheter. Videos fungerar perfekt osv. synd bara att jag inte hinner spela eftersom jag måste plugga unix hela kvällen

    edit: haha. såklart så kom det en PPF patch som gör allt det där automatiskt. Så för dom som inte orkar trassla:
    Super Smash Bros Brawl WII NTSC TO PAL UPDATES REMOVED PPF PATCH-iND
    Last edited by helvete; 2008-03-13 at 17:19.

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    46
    Respekt
    17
    Jag la ner en hel del jobb på att försöka hitta den där nyckeln... men misslyckades... jag vet att man kan söka efter filer med Google men hade varken ork eller lust att ta reda på hur.

    I vilket fall tror jag du ska undvika att posta dem här... men om du känner för det så skulle jag verkligen vilja ha de där filerna.
    Jag sänder en PM till dig.

    Edit: som jag ser det så kan man tydligen inte skicka PM på detta forumet. =P
    Last edited by Faran; 2008-03-14 at 10:29.
    Konsoller:
    Wii (Wiikey)
    Nintendo DS (M3 DS Simply, Real och Lite)
    GameCube
    PS3
    PS2
    PS (Multi-X Killer)
    Dreamcast (Chip Unknown)
    Game Boy Advance

    Datorer:
    PC (Core 2 Duo E6600, DDR2 2GB PC6400, GF8800GTX.)
    Amiga 500, 600, 1000 och 1200
    Commodore 64

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    79
    Respekt
    18
    haha, det var ett jävla helvete för mig att hitta också, men om vi säger så här. jag sökte inte längre på key.bin utan jag sökte på wiikeyset.reg och hittade en färdig fil där nyckeln redan fanns. ..... googlade igen och hittade. vet inte om jag får länka men googla på exakt wiikeyset.reg den andra träffen RapidShare: 1-Click webhosting, har filen med common key redan färdigt
    Last edited by helvete; 2008-03-14 at 11:31.

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    46
    Respekt
    17
    Tack så mycket... =) har du öppnat Key.bin filen och kollat vad den innehåller?... jag har börjat misstänka att den har en HEX kod i sig bara... och då kan man göra filen själv.
    Konsoller:
    Wii (Wiikey)
    Nintendo DS (M3 DS Simply, Real och Lite)
    GameCube
    PS3
    PS2
    PS (Multi-X Killer)
    Dreamcast (Chip Unknown)
    Game Boy Advance

    Datorer:
    PC (Core 2 Duo E6600, DDR2 2GB PC6400, GF8800GTX.)
    Amiga 500, 600, 1000 och 1200
    Commodore 64

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av helvete Visa Inlägg
    Sen så brände jag bara ut iso-filen med imgburn på en DVD-R DL (inte DVD+R DL)
    Funkar det inte med DVD+R DL eller var det bara så att du valde DVD-R DL men lika gärna kunde ha valt DVD+R DL?

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    79
    Respekt
    18
    vad jag har läst så säger alla att man ska använda DVD+R DL, men jag hade bara DVD-R DL och körde på det istället och det fungerade ju. Det ska alltså fungera med DVD+R DL

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    86
    Respekt
    20
    sök på "newborn key.bin" Eller "key.bin newborn" på google så kommer du att få upp keyen du ska slänga in i ultraedit..

    Edit: Ja det fungerar med dvd+r DL och wiikey 1.9b, har spelat hela kvällen på den setupen.

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Hmm...jag laddade ner Super Smash Bros Brawl WII NTSC TO PAL UPDATES REMOVED PPF PATCH-iND och la in den i WiiZards usa version av SSBB, men det hänger sig alltid under filmerna på Subspace Emissary, nån som vet vad jag kan göra för att filmerna ska funka?

    tack på förhand.
    You don't need a reason to help people...

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    86
    Respekt
    20
    Provat att sätta bilden i 60hz?

    Starta ssbb i 50hz, stäng av flicker filter i options.
    gå ut i wiiet, sätt 60hz, starta igen och låt ladda i ca 30 sekunder (skärmen är svart en bra stund)

  10. #10
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    242
    Respekt
    18
    Måste man bränna ut med imageburner eller funkar nero också??

  11. #11
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Super Smash Bros Brawl [NTSC To PAL] [Wii] [DVD 5] [Scrubbed]

    Någon som har testat den? 4.38gb och funkar att bränna, vet dock inte om jag vågar updatera som det står när jag försöker starta spelet, vad kan jag göra?

    Hittade på Pb
    Last edited by Krutus; 2008-04-04 at 21:19.

  12. #12
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    242
    Respekt
    18
    Gruff... drog ned wiizard versionen och PPF patchen. Körde PPF på ison och brännde den med imageburner. Men så fort jag sätter i den så kommer 001 error upp... skulle inte PPF fixa det??

  13. #13
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Jag använde den guiden och wiizard versionen men jag har inte lyckats få det att funka. Jag använde Verbatim+R DL, en relativt ny brännare, och använde ImgBurn och brände med 2,4x. Jag fick många fel under bränningen och spelet fryste helt när jag tryckte på "ok" för att uppdatera.

  14. #14
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    242
    Respekt
    18
    Kom på att jag kört DVD5 JP versionen innan och gjort 15% update tricket. Är nog det som krånglar...
    Får se om det funkar om man bränner ison som den är...


    EDIT: Körde guiden i första inlägget och brännde en kopia, då funkar allt som det ska. Så det verkar som att Error 001 inte tog bort med PPF patchen.
    Last edited by hadirajan; 2008-04-06 at 18:00.

  15. #15
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    36
    Respekt
    17
    men vadå kan jag uppdatera spelet eller? jag har så kallad dual chanel remover men kommer spelet att funka dete väl det jag undrar, körde ppf patchen å layer break i img burn använda tdk dvd dl+r

  16. #16
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Kan någon hjälpa mig med att hitta dessa nycklar.. Har inte hittat någon nyckel till varken SSBB eller SMG adda eller skikca ett mail till dinkli@hotmail.com

Liknande diskussioner

  1. Var kan man köpa det och fungerar det för Pal?
    By nightboy42 in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-21, 18:46
  2. Region Free Patcher NTSC To PAL fungerade spel!
    By freddyc in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2007-04-20, 20:59
  3. NTSC to PAL
    By helvete in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-02-27, 19:27
  4. Starta DVD-r ???
    By steff in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-29, 22:19
  5. skillnader mellan NTSC xboxar och PAL xboxar.
    By tjoff in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-08-19, 21:23

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •