Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Varför får jag detta fel när jag försöker uppdatera Argon

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Varför får jag detta fel när jag försöker uppdatera Argon

    Får detta fel när jag försöker uppdatera mitt Argon chip med Injectus

    IDCODE = ffffffff

    STAPL_IDCODE = 2a121cf

    The IDCODE of the target device does not match the STAPL file.

    Har testat Argon125 1.8 och Argon250 1.8

    Jag har Infectus programmer 3.8 Beta 2 och version 3.1 av USB drivrutinerna

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Är chippet monterat i din wii så måste den ha strömkabeln i
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Själva chippet är monterat i Wiin ja, har strömkabeln i och Wiit är på slaget och har varit hela tiden, vad kan vara fel?
    Last edited by pixar; 2008-03-14 at 17:45.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    SÄKER på att du fick argon monterat?

    När vi hade slut på argon ett tag så fick kunderna infectus istället. Programmeraren ser NÄSTAN likadan ut, men saknar en av kretsarna så det liksom en "tom yta" brevid switcharna och kontakten för flatkabeln. På injectus sitter det en kvadratisk ic med c:a 4x8 ben på (för små för att jag skall orka räkna dom nu...)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Idcode fffff tyder iofs på något fel tycker jag...sitter kablarna rätt osv?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    SÄKER på att du fick argon monterat?
    Jag beställde ett Wii med Argon chip från er 18/2 2008 (det står Argon på Wii kartongen och kvittot också).

    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    När vi hade slut på argon ett tag så fick kunderna infectus istället. Programmeraren ser NÄSTAN likadan ut, men saknar en av kretsarna så det liksom en "tom yta" brevid switcharna och kontakten för flatkabeln. På injectus sitter det en kvadratisk ic med c:a 4x8 ben på (för små för att jag skall orka räkna dom nu...)
    Hänger inte riktigt med nu, visst pratar du om "uppdaterings adaptern" eller vad man nu ska kalla den, det står "InJeCtuS" på baksidan, den har ICn du pratar om(jätte små ben, jobbiga att räkna men det stämmer nog att det är 4x8). På tal om switcharna, hur ska dom vara ställda?

    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Idcode fffff tyder iofs på något fel tycker jag...sitter kablarna rätt osv?
    På utsidan sitter dom som dom ska, även om flat kabeln är lite jobbig att ansluta i Injectusen eftersom den inte vill hållas på platts så bra, borde gå att "klicka fast den" :P. Men jag höll på i timmar igår och det kan inte vara det. På insidan vet jag inte, har aldrig öppnat min console själv och tänker inte göra det eftersom jag inte har någon erfarenhet alls.

    EDIT
    Har sökt runt lite på Infectus forum och hittade bla
    http://www.infectus.biz/forum/index.php?topic=1140.0
    http://www.infectus.biz/forum/index.php?topic=961.0
    http://www.infectus.biz/forum/index.php?topic=1095.0
    Last edited by pixar; 2008-03-15 at 19:23.

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ehh det SKA gå att "klicka fast" flatkabeln...kontakten har en låsmekanism, du skall pilla ut den bruna "listen" någon millimeter, sedan sätta i kabeln, sedan trycka in den bruna "listen" igen så sitter kabeln som den skall.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Ehh det SKA gå att "klicka fast" flatkabeln...kontakten har en låsmekanism, du skall pilla ut den bruna "listen" någon millimeter, sedan sätta i kabeln, sedan trycka in den bruna "listen" igen så sitter kabeln som den skall.
    haha tack, klantigt att missa det kanske var det som var felet, hoppas det. Ska testa uppdatera senare idag

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Fortfarande samma problem...

    Kan det vara så att chippet är "faulty" som dom pratar om på Infectus.biz forumet?

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-11-08, 22:31
  2. Felkod när jag ska spela musik på 360:n
    By Chsandberg in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-05, 16:39
  3. flashad ts-943 med fel nyckel v. 4.2a
    By QuBaR in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-18, 19:31
  4. Rosa EvoX logga, hur får jag bort den?
    By PureDigital in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2005-03-02, 07:53
  5. ARG...över PSXCare och en massa andra saker
    By wyntoon in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2002-10-06, 18:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •