Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: PSTwo saknar en skruv till lasermekanismen

Registrerade
    Feb 2008
    Respekt
    18

PSTwo saknar en skruv till lasermekanismen

Har precis skruvat isär en polares PSTwo v15 (SCPH 77004) och den saknar en av skruvarna för gummiupphängningen till lasermekanismen
    Garantiklistermärket satt kvar och konsollen har inte mekats i förut. Nere i hålet sitter det en helt vanlig skruv som sitter på de andra skruvhålen som håller ihop plåtskyddet runt moderkortet. Vad gör man? Chippa och skruva ihop igen så får han köra utan? Tror nästan jag ska beställa en skruv om det går, och så får han återkomma senare.. känns ju som att alla 4 skruvarna bör vara där, lasermekanismen är ju inte jättestabil i sin konstruktion utan stöd i alla 4 hörnen..

har det hänt för nån annan?

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    26
    Det är så på många PSTwo... Verkar som att Sony helt enkelt väljer att snåla...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    Feb 2008
    Respekt
    18
    hade lite problem med att den inte ville läsa skivor, så jag flyttade skruven för jag tänkte att mekanismen kanske vill ligga platt där motorn är. Men då går det inte att få på skalet, för det sitter en pigg i plast just över den skruven som saknas. Så det ska alltså vara så. Går ju inte att montera dit en skruv, då måste man kapa plastpiggen i locket och det är ju onödigt.

Liknande diskussioner

1. Guide: Flashning av BenQ VAD6038
    By pemani in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Senaste inlägg: 2010-01-16, 20:01
  2. Finns det förlängnings kabel till ljudingången?
    By xepez in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-12-18, 22:20
  3. Guitar Hero gitarren till datorn.
    By Ozgur in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2007-11-29, 17:42
  4. Önskar Guide för koppling xbox360 till dator med 2 st nätverkskort kabel mellan..
    By Palleman in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Senaste inlägg: 2007-10-23, 19:36
  5. Vågar man hoppas på lite klassiska RPG till Wii'n?
    By mattias80 in forum Nintendo WII - Spelsnack
    Senaste inlägg: 2007-09-28, 12:49

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner