Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Error occurred...

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Östersund
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Error occurred...

    Sablarns stört typiska järnspikar!!!

    Har tidigare fått felmeddelandet "Error Occurrred..." enstaka ggr med informationen att man måste ta ut skivan stata om Wii't och läsa i manualen vad man ska göra. Detta har hänt relativt sällan, så jag har inte brytt mig om det så mycket.
    Men så idag hände det!

    Nu får jag det hela tiden "Error occurred..." på både orginal och backups. Det enda som verkar funka är Gamecube skivor.
    Har läst runt på nätet och det verkar som om att får man detta meddelande så måste man skicka in Wii't på reparation. Har inte riktigt fått klar för mig om det är minnes problem eller DVDn som måste bytas.

    Nu är det ju så att jag har chippat mitt Wii, så jag antar att ta bort chippet och skicka in den kan funka, men riskan att de ser "spår" efter ett chipp är väll rätt stor.

    Hur skulle ni göra?
    Hur har ni andra gjort som fått detta felmeddelande?
    (Enligt nätet verkar det inte allt för ovanligt)
    Kan PSXCare reparera mitt Wii?

    ...och jag som nästan klarat Hard på GHIII... hur ska jag klara mig nu utan Wii för en tid? :-/

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    Troligen är det "bara" en lödning som har lossnat från chippet... Lättast att be nån som gjorde det eller så att tita på dom igen...

    Bjerlk

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Det är tydligen väldigt vanligt med Wiikey chipen..

    Den ända lösningen som funkar är att byta ut chippet som jag förstått det hela.


    Kolla här : http://wiikey19g.wordpress.com/2007/...d/#comment-201

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Östersund
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Fast inte ens mina original funkar?!?!

    Ska testa att löda bort chippet.

    Gamecube skivorna funkar utan problem dock!

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Östersund
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Har läst lite i Wiikey tråden och skickat in min progress där.
    Mitt problem vverkar inte vara Wiikey beroende, så jag lägger in även här.

    Lödde bort mitt Wii key chipp igår. Allt gick fint.
    Testade att läsa in orginal Wi skivor, men fick bara svart skärm med texten "Error occurred...bla...bla...eject...power off....read th manual..."
    Uppdaterade Wii't till 3.2 men fortfarande samma resultat. Kan läsa Gamecube skivor, men inte Wii skivor.
    Formaterade om hela Wii't, men ingen skillnad!

    Någon som vet vad som är fel då jag kan läsa Gamecube skivor, men inte Wii skivor?

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Jag har också samma fel är det nån som har hittat nån lösning eller vet vad felet beror på

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2005
    Från
    sweden skåne
    Inlägg
    104
    Respekt
    19
    Är ni säkra på att de inte är dvdläsaren i wiit som ni misstänker endel av er?
    Den läser ju wiispel på ett vis och gamecubespel på ett vis,
    all spelverifiering går genom dvdläsarens makineri ju och wiispel har ett kodatformat och gamecubespel har annat så läsaren klarar kanske inte läsa de nya bara gammla.

    Som sagt gamecube är ju simplare speldvd än vad wiispeldvd kan funka därför
    men inte wiispel.
    Kan ju funka att skruva upp lasern åxå så många wii som står lågt i lasern
    var ju likadant på gamecubekonsollerna, men de är ju jobb i de med å skruva upp/tweaka samt slits ännu mer fast går stadigare ivarjefall.

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Östersund
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Tänkte bara berätta hur jag löste mitt problem.
    Skulle till och byta lasern, men i allt arbete lyckedes jag på nått vis få DVD läsaren att inte ens sätta snurr på skivorna. En helt ny DVD enhet är fortfarande rätt dyr tycker jag (iofs finns det hyffsat billiga på ebay) så jag köpte ett helt Wii begagnat med xtra dosor och så. Skruvade upp det och lödde bord hela styrkretskortet på dvd'n (5 stora enkla kablar att löda bort). Skruvade dit mitt kgamla kort som hade wii-key monterat och lödde på kablarna (åter igen, mycket enkla lödningar att göra)
    Satte ihop allt och sim sala bim, ETT FUNGERANDE WII!!! =)
    + att jag fick med massa dosor och kablar. Nu har jag dubbla uppsättningar kablar, ett i barnens rum och ett i vardagsrummet, så nu är det enkelt att flytta Wiit beroende på vart man vill spela.
    När jag får ork ska jag köpa en lös DVD enhet och laga det gamla wii't...men som sagt...det får bli när det blir.

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •