Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: WLAN Kortet fungerar ej

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    WLAN Kortet fungerar ej

    Tjenis,

    Införskaffade PS3 här i lördags men stötte på en otrevlig överasskning när det kom till att få trådlösa nätverket att fungera. WLAN Kortet verkar vara heldött.

    Andra datorer i hemmet kan ansluta utan probbs. När jag söker med PS3an så får jag nästan direkt "Det gick inte att känna av åtkomstpunkten". Och då SÖKER jag alltså, jag har inte specifierat någon accesspunkt manuellt. Därför tycker jag det felmeddelandet är väldigt skumt

    Jag har även testat ange allting manuellt men inte fått det att fungera. Jag har startat om routern och debuggat den för att se om ps3an ens försöker ansluta (vilket den inte gör).

    WLAN Ledlampan på framsidan är kolsvart hela tiden, även när den Söker och försöker ansluta.

    Jag har andra accesspunkter i närheten men dessa kommer inte heller upp.

    Om man nu drar slutsatsen att WLAN-kortet är dött, finns det någon möjlighet att tjacka ett WLAN-kort till ps3an? Från någon reservdelsshop eller liknande.

    Garantin kan jag utesluta, köpte den från USA

    Är tacksam för all hjälp jag kan få

    / Duja

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    21
    Vilken firmware använder du? Har du provat att uppdatera till senaste?

    Det trådlösa chippet är nog Marvell chippet vilket verkar vara fastlött på moderkortet. Mest troligt är att hela moderkortet behöver bytas vilket inte lär bli billigt.

    PlayStation 3 offers supercomputer performance at PC pricing
    EMSNow, 17 November 2006
    From delivery delays, to technology hurdles, to missed production targets, to cancelled pre-orders, to an apparently exorbitant price tag - we've all read the bad news regarding Sony Corp.'s much-anticipated new PlayStation 3 video-game console. Now for the good news: iSuppli Corp.'s dissection reveals the PlayStation 3 is an engineering masterpiece that sets a new high mark for computing price/performance - even when considering it is more expensive than its nearest rival, the Xbox 360 from Microsoft Corp.

    Other component winners ?? Marvell Technology Group Ltd.'s 802.11 b/g module chipset, which provides wireless local area networking capabilities. With this design win, Marvell owns 2 percent of the PlayStation 3's costs.
    http://www.marvell.com/press/industrynews.jsp



    http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=562358

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Jag kör med 2.17. Vad jag sett i ps3 så är WLAN kortet separat och sitter framför nättagget. Men någon reservdelsshop finns inte?

Liknande diskussioner

  1. Hur veta om Wiikey fungerar?
    By Billy Kropotkin in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-21, 08:22
  2. Gamla spel fungerar inte
    By denjia in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-11, 17:06
  3. Hjälp! Call_Of_Duty_4_USA_XBOX360 fungerar ej!
    By Myzkoo in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-02-11, 06:34
  4. chipat ps2 fungerar ej på min plasma
    By hanss0n in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-10, 21:20
  5. Vilken brännare fungerar?
    By jupither in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2006-12-14, 23:22

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •