Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Ps3:s "Disc read error"?

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Ps3:s "Disc read error"?

    Detta börjar ju bli hur vanligt som helst! Ps3:an kan alltså inte läsa några skivor alls. Vad beror det på? Verkar komma i samband med uppdatering till firmware 2.0 och uppåt...


    Om det är mjukvaran det beror på så borde det väll gå att flasha den med en äldre firmware?

    Är det hårdvaran så borde det gå att bara byta lasern? Verkar inte vara nån i hela världen som ens försökt fixa detta själv. Låter konstigt då inte alla har garanti. (Import m.m)

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    21
    Det sägs att man kan få tag på en ny blu-ray enhet och byta ut de felande komponenterna i den gamla. Jag vet dock inte hur bra de funkar. Call of duty 4 sägs också orsaka en massa problem för ps3 ägare.

    Man tycker Sony borde ge kostnadsförslag åtminstone ifall enheten inte har garanti längre. Det är väl bättre att de lagar den än att man förlorar förtroende för Sony totalt eller?

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av razor1394 Visa Inlägg
    Det sägs att man kan få tag på en ny blu-ray enhet och byta ut de felande komponenterna i den gamla. Jag vet dock inte hur bra de funkar. Call of duty 4 sägs också orsaka en massa problem för ps3 ägare.

    Man tycker Sony borde ge kostnadsförslag åtminstone ifall enheten inte har garanti längre. Det är väl bättre att de lagar den än att man förlorar förtroende för Sony totalt eller?
    Ja självklart borde dom det! Men kommer konsolen att fungera om man byter ut hela lasern? Har försökt hitta info om detta men hittar bara en massa jävla tips om att man ska skicka in konsolen. Vem vill göra det om man är teknisk men utan garanti?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi har bytt ut några bluerayenheter i PS3, tyvärr får vi inte tag på fler enheter just nu.

    Priset till kund blev 2000:- inkl montering.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Vi har bytt ut några bluerayenheter i PS3, tyvärr får vi inte tag på fler enheter just nu.

    Priset till kund blev 2000:- inkl montering.
    Okej, så det är alltså själva lasern som pajjar när detta fenomen uppstår? Då den inte kan läsa några skivor alls?


    Tycker att man borde ha hört fler som bytt laser själv...

Liknande diskussioner

  1. Could not read disc meddelanden...
    By Turbis in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-02, 13:01
  2. Blir galen!!!
    By asdfz0r in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-09-05, 13:00
  3. Game disc could not Read
    By Jowhan in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-07-07, 03:33
  4. Disc read error på 80% av mina spel // verbatim!
    By Chansey in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-29, 16:53
  5. Xtreme 4.0a 4.0b
    By ecu in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2006-10-16, 23:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •