Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Använda 360 som HTPC?

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    21
    Respekt
    0

    Använda 360 som HTPC?

    Tjena!

    Vad jag fattat så kan man inte lägga in filer på 360 hårddisken som inte laddats ned från marketplace. Om det stämmer, kan man då koppla en extern hdd till 360:in som man sen kan nå via mediacenter och sen koppa 360:in till en 720p LCD tv och spela upp 720p filmer som man har på den externa hårddisken utan att det hackar eller blir osynkat?

    Min dator är tyvärr för slö för att klara av 720p filmer. Funderar på att köpa en 360 istället och spela upp filmer via den nu när jag köpt ny tv. Gillar att spela också så det blir perfekt..

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    21
    Jag har inte märkt att det är not problem med synk eller hack när man spelar upp från hårddisken. Däremot har jag problem med att spela upp från skiva och jag vet inte vad orsaken är exakt.

    Problemet är att x264 mkv inte stödjs. Det får du antingen transcoda eller konvertara. WMV VC1 5.1 stöds och det finns en hel del releaser ute. Många filmer kommer ut som antingen 1080P eller 720P WMV VC1 5.1 dock är det lite värre med serier som ex Lost eller Prison break men på Usenet dyker det ibland upp WMV eller MP4 rippar av nya serier tillsammans med x264 mkv.

    Den externa hårddisken måste vara formaterad som fat32 eller hfs+ (vet ej om vanlig hfs går). Fat32 går att skriva till och läsa från i stort sett alla stora operativsystem men har problem såsom att filer som är större än 4GB inte kan skrivas och att den saknar journal. Skrivning och läsning av HFS+ fungerar smärtfritt med Mac OSX (tror HFS+ började med OS 8.1 men vet inte hur stabilt det var då) och Windows XP/Vista med Macdrive. FreeBSD och GNU/Linux har också stöd för HFS+ men det är inte lika fullt utvecklat.

Liknande diskussioner

  1. Hur man flashar nästan allting på 3.03 OE & 3.10 OE
    By Nicla7 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2009-12-18, 16:45
  2. Ny 360 och garanti, fråga
    By ngore in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-03-19, 09:26
  3. Flashad xbox 360 arcade i nyskick!
    By flat7 in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-17, 12:37
  4. Vilken firmware till Pioneer 111d ?
    By Reinkaos in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2006-09-15, 23:01

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •