Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Vad för firmware på mitt Argon (köpte Wii från PSXcare i förra veckan)

  1. #1
    Registrerade
    May 2003
    Från
    Kinna
    Inlägg
    22
    Respekt
    0

    Vad för firmware på mitt Argon (köpte Wii från PSXcare i förra veckan)

    Hej hej!

    Jag köpte ett chippat Wii (Argon) från psxcare nu förra veckan (eller tja... jag beställde det förra veckan och fick det igår).
    Vad är chippet flashat med för firmware när ni skickar det?... är det de förprogrammerade 1.0 som Infectus skickar med eller uppdaterar ni det med det senaste före ni skickar ut prylarna?
    Jag har testat lite gamecube-spel och dom funkar kanon (backup)... även testat en backup på super mario galaxy och det fungerar helt otroligt bra.
    Vill gjärna inte uppdatera om allting funkar som det ska... men det hade varit kul o veta.

    Tackar på förhand för svar!
    //Peter (TraZer)

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Version 1.8
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    May 2003
    Från
    Kinna
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    tackar så mycket!
    Mitt Wii fungerar förövrigt såpass bra som jag hade förutspått... alltid förstaklassigt när de gäller psxcare ^^

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2008
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    49
    Respekt
    17
    En till nub-fråga - jag köpte också mitt Argon hos er förra veckan. Vilken version är det? På deras hemsida finns det två olika uppdateringar att ladda hem.

    En för "A3P125" och en annan för "A3P250". Vilken ska man använda? Eller spelar det kanske ingen roll...

    Jag antar att jag också fick 1.8 så det behövs nog ingen uppdatering just nu - men jag var ändå lite nyfiken på skillnaderna på .dat filerna. Det lär väl vara två olika när 1.9 tittar fram också. =)
    Last edited by TonyW; 2008-03-23 at 14:54.

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Rent funktionsmässigt är det ingen skillnad på dom. Det är bara det att koden är optimerad för den enskilda Actel-typen.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2008
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    49
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Blixten100 Visa Inlägg
    Rent funktionsmässigt är det ingen skillnad på dom. Det är bara det att koden är optimerad för den enskilda Actel-typen.
    Allright. Så det blir inga problem om man dammar in "fel" dat fil? Bara att den ena funkar lite bättre, typ. Eller?

    Låtsas som att jag är fem år gammal och förståndshandikappad.

    Fan, sist jag brydde mig om chips var på min gamla PSX hehe. Som jag förresten också chippade hos PSX när dom låg bakom skatteskrapan. Då hade jag koll på chippen. Nu orkar jag fan inte. =P

    Jag lödde iofs in ett chip i min xbox också men den tröttnade jag snabbt på, den står och samlar damm mest nu.

  7. #7
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Om du smäller in fel .dat fil så kommer det inte att funka. Jag tror inte ens att man kan flasha in en .dat fil som inte har matchande "ID_STAPL".
    Vad jag menade med att dom var optimerade för sin Actel-typ, var följande;
    Argon finns nu med två olika Actel A3P. En 125, och en 250. Det innebär att man måste skriva om koden lite för den senare av dom, annars funkar det inte.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2008
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    49
    Respekt
    17
    Aaah, ok. Då är jag med. Jag vet inte vilken variant jag har (om inte PSXCare kommer ihåg) så jag testar bägge tills det funkar. Tackar. =)

Liknande diskussioner

  1. Vill gå över till Xbox360 från Wii!
    By tigersaid86 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2008-02-11, 21:51
  2. Vad ska man tänka på när man bränner ett gamecub spel till wii?
    By budida in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-09, 13:03
  3. Vad har jag för läsare?
    By thunderd in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-02, 00:55
  4. Vad är det för firmware på dom PSP som säljs nu?
    By PeeGee in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-13, 11:45
  5. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •