Hej hej!
Är det ännu möjligt att boota filer etc från minnet/minneskortet?
Typ homebrew-grejjer etc.
//Peter
Hej hej!
Är det ännu möjligt att boota filer etc från minnet/minneskortet?
Typ homebrew-grejjer etc.
//Peter
Nepp
Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!
Kort och enkelt svar... precis vad jag behövde ^^
Hoppas det kommer något snart iallafall... Wii scenen verkar ju iallafall inte vara helt död :3
Jag har ett program som jag tror att man kan boota filer på sd-kortet, det står i alla fall med i programvalen när man har skivan i men har inte tästat det om du söker på "Super Nintendo Emulator + 804 Games - Nintendo Wii (WiiFree)" på piretbay så kommer skiten fram du kan ju alltid testa det
Jo, det finns faktiskt.
Det erikperik pratar om är dock en emulator, den kan ladda rommar från ett sd-minne som sitter i en särskild läsare som sätts på gamecube-minneskortsporten. Den emulatorn körs i GameCube läge (vilket innebär att Wiimote, Wi-Fi, USB-portar, SD-läsare etc. inte är tillgänliga)
Det som finns nu är en hackad Zelda sparfil. Den utnyttjar en bugg i spelet (liknande softmoddarna till gamla Xbox) för att starta egen kod som sen laddar från SD-kort eller ett särskilt gamecube-minneskort med USB-port. Länk
Bookmarks