Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Minneskort

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2000
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Question Minneskort

    hej!
    Jag har ett minneskort som jag köpte för ca 1½ år sen.
    Det är ett 120 blocks med 8 sidor.
    Nu har det fassnat på sida 4!
    När man ska byta sida blinkar det till F, sen är den bara kvar på sida 4!
    Vad kan det va för fel?
    Det är inte fullt, och det går att spara på sida 4, men jag kommer inte åt det jag har sparat på de andra sidorna!
    Tacksam för svar!

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Vissa spel sparar på ett sätt som inte fungerar bra på komprimerande minneskort.

    När man byter sida så sätter minneskortet igång och komprimerar sparningarna och kopierar undan dom till det "stora" minnet i kortet.

    Därefter packas sparningarna upp från den sida du valt till det virtuella minneskort som din playstation ser.

    Problemet du har är att någon eller några sparningar inte går att komprimera, utan istället blir större. Då kan minneskortet inte flytta undan dom och byta sida.

    Lösning: Radera en sparning i taget och starta om, när du fått bort den "konstiga" så fungerar kortet normalt igen. Eller kopiera alla sparningar till ett annat kort och radera hela sidan om du tycker det verkar smidigare.

    Kommer du på vilket spel som "låste" kortet, svara på detta meddelande så kanske vi kan sammanställa en lista på icke-kompatibla spel.

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2000
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Smile

    Tack för svaret!
    Ska kolla vilken spel det kan vara som ställt till det!
    Men då måste jag köpa ett nytt minnes kort först, för jag vill inte radera allt!
    Tror att det kan vara Vaigrat Story som har kronglat till det, men jag åter kommer när jag vet!
    Om jag ska köpa nått litet minneskort, går det bra att köpa nån kopia då?
    Är det lika säkra?
    Vi hörs när problemet e löst!

    MVH Henke

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Sony är ju alltid Sony, lite bättre kvalitetskontroll än på kopiorna så det är nästan obefintlig risk att minneskortet är sönder vid leverans med Sonys minneskort.

    3:e partskorten kan vara trasiga ibland, men det är ganska ovanligt.

    När det gäller kort som gått sönder efter en tid så är det förhållandevis lika många Sony som 3:e parts.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2000
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Question

    Nu har jag köpt ett till minneskort som jag flyttat över filerna till.
    När jag flytta bort Vagrantstory savet,funka det att byta sida.
    Sen dagen efter gick det inte att byta igen.
    Men nu måste det vara nått annat!
    verkar som det är gran turismo 2, men det har ju aldrig kronglat förut
    Vad kan det vara???
    Är det för att jag flyttat om filerna eller???

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Du får fortsätta på samma sätt, plocka bort sparningar tills det fungerar igen. Får du problem även om du bara sparar med spel som fungerat bra tidigare är det naturligtvis möjligt att ditt minneskort är trasigt och måste bytas ut.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Raincoat till minneskort via AR
    By Zyphoon in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-09-21, 09:28
  2. DVD Region X & Minneskort?
    By Curst in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-07-21, 21:30
  3. GT3 och Interact 16mb minneskort
    By [Berra] in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2001-11-29, 19:55
  4. Minneskort 120
    By Pete in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2001-01-10, 21:19
  5. Minneskort funkar inte?
    By teddan in forum Playstation - Övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2001-01-01, 21:03

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •