Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Sjuk disk brickar maskiner över hela Europa

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0

    Exclamation Sjuk disk brickar maskiner över hela Europa

    Ha ha,
    Jag satt precis på ett forum och läste att nån dåre lagt ut en
    "vad han hävdar är" en wii-disc som du kan boota alla spel med på wii oavsett region,
    letade vidare och såg att denna disc finns på massa torrent-sidor, letade vidare igen och insåg att allt denna disc gör är att bricka folks maskiner på bumsen, helt sjukt...

    och just nu tankas denna disk ned som en löpeld på alla stora torrent-siter med lov-ord av uppladdaren att "denna disk gör ALLA dyra chipningar onödiga osv" (helt utan info om anti-brick-program och region-frii osv)
    aaa så folk över hela europa har tankat ner denna disk, bränt ut den, stoppat den i sin wii och ¤poff¤ blev den ett dyrt bokstöd....

    (nästan så man får för sig att Nintendo har nåt med det att göra )

    roligt OCH hemskt på samma gång....
    Last edited by bmansweden; 2008-03-20 at 13:50. Anledning: jag stvlavar soum en kraka juhh
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    19
    Det vaar ju bara en tidsfråga innan någon skulle göra något sådant...

    Därav försöker man hålla sig till "orginal"....

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Lite sunt bonnförnuft så går man inte på sådana uppenbart fake'ade grejer...

    Han som lagt upp grejerna är en idiot, men dom som laddat ner och provat är ännu mer pantad. Jag menar, källkritik, lär man inte ut det i grundskolan? Bara för att man hittar det på internet så behöver det inte vara sant/äkta....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    251
    Respekt
    18
    Det du menar är en "Freeloader" som kan boota alla spel oavsett region... resten har du fått om bakfoten.

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0
    Njae, jo nåt åt det hållet, aaa åsså tar folk hem usa/jap spel utan att anti-bricka dem med nåt progg å sen poff..dyrt bokstöd...
    sen hävdar vissa att patchen som pajjar konsoller finns redan på boot-discen och blåser din maskin från steg ett...
    Last edited by bmansweden; 2008-03-22 at 10:22.
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

  6. #6
    Kan du inte vara mer specifik? Annars är den här tråden helt onödig. Information tack.
    Säker på att du inte syftar på Freeloadern som nyligt anlänt? den fungerar och brickar ingenting.
    Xbox [1.1] - Flashat
    Wii [3.4E] - Wiikey [1.9s]

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    19
    Presis, Själva freeloadern brickar itne. men att du sen sätter in ett icke PAL spel som uppdaterar så blir det problem. Men det är ju samma sak som att ha region override aktiverat på chippet.

    Brickblocka alltid och uppdatera alltid till nyaste för din region (utifall att inte problem uppkommer med nyaste PAL regionen (om du har PAL))

    Alltid bra att ligga lågt ett tag efter nya uppdateringar och följa infon på olika forum...

    Det du bör tänkapå när det gäller brickningar är att 3.0E < 3.0J <3.0U p.g.a. att bokstaven har en "tyngd" . 3.0U blir alldrig brickad av vare sig 3.0E eller 3.0J...

    Men eftersom vi har E (3.2E nu) så ligger vi alltid i risken av brickningar vid nya spel från U eller J länder...


    Hoppas du förstod vad jag menade... Vin gör en lite vimsig i knoppen

    Bjerlk

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    oavsett om det nu är freeloadern det syftades på från början eller något annat så är bootdiscens tider förbi, det kommer aldrig mera komma en sådan typ av skiva till någon konsol igen. så vitt jag vet fanns det bara fungerande sådana till ps1 och dreamcast. PS2-varianten bortser jag från då jag avskyr swaptricks. att swappa en skiva är en sak (ps1, dreamcast), men att krångla ut släden på PS2:an var aldrig någon vidare idé enligt min mening.

  9. #9
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Inte ens med fliptop är det roligt med SwapMagic(Eller liknande).
    Ok om man har en PSTwo, där måste man ju ändå fälla upp luckan. Men det är ändå jobbigt att först behöva starta bootcd'n och sedan sätta i det spel man vill köra....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  10. #10
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av joellindgren Visa Inlägg
    Kan du inte vara mer specifik? Annars är den här tråden helt onödig. Information tack.
    Säker på att du inte syftar på Freeloadern som nyligt anlänt? den fungerar och brickar ingenting.

    Men, vad jag säger är att denna freeloader inte kan stoppa ntsc och jap-uppdateringar så om folk stoppar i sin freeloader och sen ett hyffsat nytt jap eller usa-spel i sin pal-konsol så åker de på en update och sen är deras wii brickat, för som sagt, det finns updateringar som inte frågar först utan bara updaterar när disken sätts i....
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

  11. #11
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    18
    Blockar inte Freeloadern uppdateringar dock?

  12. #12
    Registrerade
    Mar 2008
    Från
    Stockholm, Sweden, Sweden
    Inlägg
    320
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Phredreeke Visa Inlägg
    Blockar inte Freeloadern uppdateringar dock?
    Nä tydligen inte alla och det är där problemet uppstår...
    sen så ska nästa uppdatering från Nintendo göra att den inte går att använda med så...
    --------------------------
    Nintendo:
    "Vi vill nu tacka er trogna kunder som betalar våra löner genom att köpa våra konsoller och spel genom att ge er en käftsmäll, fler kommer framöver..."
    -----------------
    雙瞳 B-man i 1 och 0
    http://thepiratebay.org/torrent/6187...gamix_part_2.1

Liknande diskussioner

  1. M3 Real brickar DS?
    By DjDiff in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Inlägg: 18
    Senaste inlägg: 2008-02-12, 18:23
  2. Vill gå över till Xbox360 från Wii!
    By tigersaid86 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2008-02-11, 21:51
  3. Error 13 efter byte till 300 Gb disk på moddad XBOX
    By himi in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-21, 22:10
  4. Får ej över hela spel från dator till xbox
    By Lilln in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-09-30, 08:28
  5. Kan föra över filer men inte hela mappar, vad göra?
    By Sunde in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2004-06-16, 10:40

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •