Visar resultat 1 till 16 av 16

Diskussion: Spelen Fryser bara med brända spel

Registrerade
    Mar 2008
    Respekt
    0

Exclamation Spelen Fryser bara med brända spel

Tjena!

jag har en 360 med Samsung spelare MS28 och har lämnat in den till en kille här i Sundsvall för flashning av xtreme.

Har brännt nu flera spel nu med 2 olika brännare (Båda dual layer brännare) en Sony Q28a och en Lite-On LH-20A1S båda med nyaste firmwaren, kör med 2,4x Dvd+R Dl verbatim skivor.Bränner med 2,4x speed. Har provat med både clone cd och imgburn, har till punkt och pricka föjlt alla guider hur man bränner ut spelen, men när jag kör in dom i xboxen så efter typ 5 min så fryser bilden och jag trodde direkt att jag höll på att få ring of death MEN då provade jag ett orginal spel och satt och spelade i timmar utan att de hängde sig, Fattar nu inte vad de kan vara, får inte tag i killen som flashade den heller nu.

Undrar därför om flashningen blivit dåligt gjord, kan den bli de?

Har provat olika spel som jag tankat ner också BARA Pal och kompatibel med xtreme. Har kollat alla spel i l XDVDMulleter.

Någon som förstår vad de kan vara för fel?
    Last edited by Robban-Svall; 2008-03-20 at 20:13. Anledning: rättstavning ;)

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    18
    Låter skumt, flashningen är troligen okej då din box funkar fint med orginal. Det jag skulle gissa på är bränningen... men sen så har du ju två olika. Händer det alltid efter ca 5 min?

Har läsaren iboxen svårt att läsa skivan (lite högre tickande ljud om jag inte minns fel)?

Prova att bärnna i 4x se om det funkar bättre då.

Registrerade
    Mar 2008
    Respekt
    0
    Ja eller ibland så fryser den fortare. Hade jag inte tänkt på, men de låter lite högre tickande ljud som du skriver.

Ska prova de nu på en gång med 4x. Tackar som svarar!

EDIT:
    Blev inge bättre, brände Army.Of.Two.PAL.X360-Allstars bilden frös typ efter 5 sec när man kommer in i själva spelet. trött trött trött blir ja..
    Last edited by Robban-Svall; 2008-03-20 at 22:04.

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    21
    köp en bättre brännare är mitt tips.

pioneer 115d 300kr ~

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    18
    Jag tror att linsen på dvdspelaren i xboxen är lite trött / snävt kalibrerad. Man kan ändra lite på laserstyrkan för att få den att läsa lite bättre (s.k. pot-tweak) men då måste du montera ur hela spelaren och öppna den. Du behöver även en multimeter.

Registrerade
    Mar 2008
    Respekt
    0
    skit också, köpte en pioneer 115d, laddade in den senaste firmwaren på den och provade att bränna idag, samma fel igen orkar fasen inte provat något mer nu.. Provade även en trax data skiva idag också tänkte om de var de som va felet..

Men om de är linsen i dvdspelaren som du tror POi2 bör de inte bli samma fel på orginal spelet mitt då också? :S INGEN som har någon annan teori jag provat fasen allt som ni förslår!!

Trött man blir när saker och ting inte funkar..

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    25
    Du förstår att original spel är alltid mycket lättare att läsa än brända spel, men det ska dock inte vara något problem att läsa brända spel också. Men om din laser är sliten/dåligt kalibrerad så kan det vara som så att den inte "orkar" läsa brända spel pga lägre reflektion än original spel.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    Mar 2008
    Respekt
    0

Ja men lasern kan fasen inte vara sliten redan, har andvänt min xbox ja kanske 20 timmar max.. kanske blir dom sliten så fort

Lägger med en bild på imgburn, Är de något fel där? Jag markerade lite för ska de inte stå dvd-rom på någon av dom? Och hur ställer man om de, ska inte min pioneer brännare ställa om de auto?

EDIT:
    Riktigt konstigt.. laddade hem Colin_McRae_DIRT_PAL_XBOX360-SPARE.. Har suttit och spelat de i 10-20 min nu utan att bilden fryser, brände de i cloneCD. I alla lycka så brände jag Army.Of.Two.PAL.X360-Allstars men där dämpades min lycka direkt efter 10 sec in i spelet för då frös bilden direkt Hehe får nöja mig med colin och spela de till domedagar hehe
    Last edited by Robban-Svall; 2008-03-29 at 18:06.

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    18
    Booktype bör man sätta till DVD-ROM ... ifall det skulle göra något. (Möjligt ixtreme fixar det automatiskt ändå). Sen tror jag mer och mer på linsen. Gamecube plågades av detta också... läste pressade skivor perfekt men hade svårt för brända.

Dvd-läsare är precis som allt annat ... olika kvalite p.g.a att det är ett antal komponenter med varierande kvalité så alla är inte 100%-iga. Det ända kravet för en dvd-läsare är att den ska fixa att läsa pressade skivor utan problem

Du kan förresten ha tur med någon annan sorts skiva!
    Last edited by POi2; 2008-03-29 at 19:34.

Registrerade
    Mar 2008
    Respekt
    0
    Men har du någonaning varför colin mcrae funkar, jag och tjejen sitter fortfarande och lirar de, har fase lirat de nu i över en timme.. Är samma skivor som jag bränt dom andra spelen på. Aja Tack för alla svar grabbar.. Säkert som ni säger att de är linsen, är för dålig på sånt här för att fixa den också, för jag antar att de är rätt svårt att fixa eller?

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    18
    Njae en pot-tweak är ganska enkelt... borde finnas tutorial om du googlar lite. Man måste vara noggrann bara (MÅSTE ha en multimeter!)

Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Respekt
    21
    DVD-ROM booktype bör man sätta. Jag gör det alltid och det har jag alltid hört att man ska göra. Det står även så i många guider.

Registrerade
    Mar 2008
    Respekt
    0
    Men jag har en pioneer 115d då går de ju inte att ställa om den, men gör den inte de auto eller är de bara något jag har fått för mig?

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    21
    Mitt Army.Of.Two.PAL.X360-Allstars hänger sig ganska ofta oxå, men enbart när jag har dött och den börjar ladda senaste checkpointen.

Inga andra spel som strular förutom Vegas 2, men det handlar ju om dåliga/värdelösa programmerare, har nog aldrig stött på ett mer buggigare spel.

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av p_son77 Visa Inlägg
    Inga andra spel som strular förutom Vegas 2, men det handlar ju om dåliga/värdelösa programmerare, har nog aldrig stött på ett mer buggigare spel.
    jag hade inget problem med vegas 2 och då har jag spelat igenom det utan något problem alls. märkte inga direkta buggar heller.. kanske tur? okej, det laggade lite på sista banan.. men det är nog en annan femma.. effekter.. var co-op där med.. verbatim 2.4x

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    jag hade inget problem med vegas 2 och då har jag spelat igenom det utan något problem alls. märkte inga direkta buggar heller.. kanske tur? okej, det laggade lite på sista banan.. men det är nog en annan femma.. effekter.. var co-op där med.. verbatim 2.4x
    Grafiken laddar sent, svart himel i flera minuter, även vissa rum är kola svarta i flera sekunder när de ska vara ljusa, och en framrate som suger totalt.
    Ljudbuggen är kvar från ettan.
    AI:n buggar ganska ofta, ett exempel som flera har haft är när man räddar swat kärringen så står hon och skjuter random skott lite hur som helst.
    C4 som försvinner om man kastar de på samma ställe.
    MM jag kan göra denna lista hur lång som helst, men det är ju inte det denna tråden handlar om.

Liknande diskussioner

1. Resident Evil fryser
    By mupe in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-02-15, 20:39
  2. Backuper har slutat att funka men original spelen funkar
    By vhartman in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-09-29, 04:17
  3. Vissa spel fryser cd läsare Hitachi
    By ofri in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-09-06, 12:41
  4. Spelen Fryser
    By Earth Bone in forum XBOX 360 - Allmänt