Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Urkopplade Live = ändå risk att bli bannad?

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Urkopplade Live = ändå risk att bli bannad?

    Finns det ändå en risk att bli bannad från Xbox Live oavsett piratkopierat eller originalet OM nätverkssladd är urkopplad från Xboxen? Jag brukar spela både piratkopierat och originalet, fast nätverkssladden är urkopplad till piratkopierade spel. På originalet spelar jag på Live då och då.

    Om det är ett ja, så betyder det att jag inte är bannad sen 1 månad.

    Har en till fråga: Hur kan jag veta versionen av wirmware från min flashade xbox? Detta är vad jag har köpt: http://*******************/ShowProduct.aspxi?prodid=91

    Har läst FAQ och stod att det alltid finns en risk att bli bannad om man uppdaterar eller inte. Detta är alltså 100% säker? Det hjälper ändå inte om man uppdaterar? Jag har aldrig prövat.


  2. #2
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Vad jag upplevt det som, så kan du inte bli bannad som du spelar offline, nej. Sedan har vissa kunnat lira live med brända spel, med äldre fw. Testa att gå in på live och kolla om du blivit bannad eller inte, men du ska inte ha blivit det. Om du nu kört live med orginal spelen, och sedan kopplat bort nätverkssladen och lirat brända.

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av fue Visa Inlägg
    Vad jag upplevt det som, så kan du inte bli bannad som du spelar offline, nej. Sedan har vissa kunnat lira live med brända spel, med äldre fw. Testa att gå in på live och kolla om du blivit bannad eller inte, men du ska inte ha blivit det. Om du nu kört live med orginal spelen, och sedan kopplat bort nätverkssladen och lirat brända.
    Tack för svaret! Men nu för 1 minut sen kan jag inte connecta live :S. Test Live Connection har jag försökt och alla är konfirmerad, men ändå kan jag inte gå in på live.

    Eller, nu står det att XBOX Live är failed. Ser en status codes:

    W: 0000-000B
    X: 0000-F001
    Y: 00A8-E8E0
    Z: 0000-0000

    Och nu kom jag in. Tack för svaret iallafall.
    Last edited by piruett; 2008-03-21 at 21:31.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av piruett Visa Inlägg
    Jag brukar spela både piratkopierat och originalet, fast nätverkssladden är urkopplad till piratkopierade spel. På originalet spelar jag på Live då och då.
    ingen vet.. men risken finns att ms loggar spel som inte är korrekt kopierade även offline. när du sedan ansluter till live skickas då denna info.. som sagt.. inget vet 100% men det kan förklara många banningar som gjorts i ditt läge.. spelat offline..

  5. #5
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Såg just nu att Live har haft lite strul för vissa under ett par dagar.

Liknande diskussioner

  1. Guide: Flashning av BenQ VAD6038
    By pemani in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 338
    Senaste inlägg: 2010-01-16, 20:01
  2. Xbox 360 flash+live
    By Legend13 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2009-07-07, 06:25
  3. Att byta sin firmware och gå in på live
    By Mrn in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-12-25, 20:24
  4. xbox live äter upp min tid
    By user491 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-06, 14:24
  5. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •