Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: surround på 360:n

Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Göteborg, Sweden, Sweden
    Respekt
    20

surround på 360:n

om jag köper följande
    Pioneer HTP-GS1
    http://www.inwarehouse.se/Product.aspx?prd=1119995

vad behöver jag då för kablar och annat för att få ut maximalt ur högtalarna? jag kör nu via hdmi från 360 till tv

Registrerade
    Feb 2007
    Respekt
    0
    Monster cables är ju certifierade (stavning?) av microsoft och THX för att ge den ultimata bilden/ljudet till xboxen, så kanske "Monster GameLink? 360 Fiber Optic Cable" är vad du behöver?.. dom är dock rätt dyra. Dom finns lite här och där, är osäker på om jag får länka i detta forum, så jag ger fan i det.

Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Göteborg, Sweden, Sweden
    Respekt
    20
    ok, om jag inte är sån ljudfreak så jag inte riktigt vill lägga 700 på en endaste kabel, vad är då bra, men billigare, typ 400 kr, som min hdmi kostade, det är lite mer rätt prisklass känner jag

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av pimmen Visa Inlägg
    ok, om jag inte är sån ljudfreak så jag inte riktigt vill lägga 700 på en endaste kabel, vad är då bra, men billigare, typ 400 kr, som min hdmi kostade, det är lite mer rätt prisklass känner jag
    någon av dessa kanske? http://www.hifiklubben.se/produkter/kablar/digital/

Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Göteborg, Sweden, Sweden
    Respekt
    20
    tar upp denna tråd nu när det är aktuellt, så det enda jag behöver är en optisk kabel? ingen annan från 360? vart på xboxen finns det optisk utgång?

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    22
    Ja precis. Optisk kabel (TOSLINK) mellan XBox och din Pioneeranläggning.
    Optiska utgången sitter på baksidan av AV-kontakten

Ska du inte ha nån längre kabel behöver du inte satsa på något jättedyrt.
    Clicktronics kablar som bland annat finns hos Kjell & Comp duger fint. En 2-meterskabel ligger på 149:-
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
    Ska du inte ha nån längre kabel behöver du inte satsa på något jättedyrt.
    Clicktronics kablar som bland annat finns hos Kjell & Comp duger fint. En 2-meterskabel ligger på 149:-
    när vi ändå är inne på kjell så akta dig för de optiska kablarna utan märke, de är helt svarta, tex 1m för 79:-. kontakterna på dem är helt värdelösa, sällan de fäster i enheten!

Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Göteborg, Sweden, Sweden
    Respekt
    20
    har vart o köpt mig en tremetare för 400 idag, nått award winning märke typ,så jag ska ha hdmi kabeln till tv för bild, och fortfarande "original" kontakten bakpå 360 för att kunna koppla in optisk? blir ju en sladd som bara hänger o slänger,inte så nice ordning, men funkar det så funkar det. bara jag får surround så

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    har vart o köpt mig en tremetare för 400 idag, nått award winning märke typ,så jag ska ha hdmi kabeln till tv för bild, och fortfarande "original" kontakten bakpå 360 för att kunna koppla in optisk? blir ju en sladd som bara hänger o slänger,inte så nice ordning, men funkar det så funkar det. bara jag får surround så
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=828&xSec=94

Orginal MS HDMI kabel med Adapter för optiskt ljud ut från en 360
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Göteborg, Sweden, Sweden
    Respekt
    20
    så om jag köper en sådan "sladd" som pendragon skrev kör jag då bilden via hdmi och ljudet via optiska? för jag märkte ju att när optiska kabeln sitter i får inte hdmi plats, man vill ju ha optimal bild och 5.1 samtidigt så att säga.

Registrerade
    Sep 2006
    Respekt
    22
    så om jag köper en sådan "sladd" som pendragon skrev kör jag då bilden via hdmi och ljudet via optiska? för jag märkte ju att när optiska kabeln sitter i får inte hdmi plats, man vill ju ha optimal bild och 5.1 samtidigt så att säga.
    Ja precis.
    En budgetvariant är att ta en skruvmejsel och plocka bort plasthöljet på den gamla AV-kontakten. Då får både den + HDMI plats samtidigt.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Du får plats med HDMI samtidigt ja.
    Detta är en Lågprofil produkt orginal från MS som inehåller en HDMI kabel i samma kartong

Citat Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
    Ja precis.
    En budgetvariant är att ta en skruvmejsel och plocka bort plasthöljet på den gamla AV-kontakten. Då får både den + HDMI plats samtidigt.
    Jo man kan göra så men det spänner lite om man kör med monster/super kablage då deras plasthölje bygger lite
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Göteborg, Sweden, Sweden
    Respekt
    20
    ähh jag får ju investera i en kabel som är OK, är inte mkt för att modda o sånt, inte så saker ser isärtagna ut iaf

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    ähh jag får ju investera i en kabel som är OK, är inte mkt för att modda o sånt, inte så saker ser isärtagna ut iaf
    Vissa saker vill man att det skall snyggt med samtidigt som det fyller en funkton ja
    / Pendragon

Liknande diskussioner

1. Få tyst på 360n?
    By intealls in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-02-07, 14:30
  2. 360n startar om utan någon förklaring.
    By melankoli in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-08-11, 18:40
  3. När Media Center på 360:n?
    By pettson3816 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-04-24, 02:52
  4. Kan man lägga över music på 360n?
    By kofikalonji in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-01-14, 21:56
  5. Linux på 360n snart ?
    By telgetok in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-01-01, 17:03

Bookmarks