Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: Problem med 3.90 M33-2, film/mp3/bilder funkar inte!?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Problem med 3.90 M33-2, film/mp3/bilder funkar inte!?

    Hej.

    Sedan jag uppdaterade till 3.90 M33-2 (tror det var från någon custom 2.71) så fungerar det inte att spela upp varken film/musik eller se bilder. Däremot så fungerar det bra att spela de senaste spelen. Det är precis som att filerna ligger i fel mapp på Memory-kortet. Men de ligger som vanligt i någon av VIDEO/PICTURE/MUSIC direkt i ROOTEN.

    När jag går in under Video (på PSPn) får jag följande meddelande:
    There are no videos.
    You can import content from a PS3 system or a PC....
    yada yada yada..


    Någon som har lite tips?
    Last edited by Monkeyboy; 2008-03-23 at 00:34.

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Har du fäljt guiderna i har här på forumet om hur man konverterar och lägger över filmer?
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Jag har säkert skapat och lagt över mer än 100 filmer sedan jag köpte pspn, men de fungerar inte längre. Inte eller mp3 eller bilder... Precis som att de ligger i fel mappar...

    Tack för snabbt svar!

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Det är alltså enbart sedan jag "uppdaterade" min psp till 3.90 (från äldre custom) som problemet uppstått.

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Uppdaterade du med sonys eller med Dark_Alex version?
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Formatera ditt minneskort ... Glöm ej spara saves
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    Formatera ditt minneskort ... Glöm ej spara saves
    Wörd!

    VIDEO mappen ligger numera i ISO mappen har jag sett, pdova lägga dina filmer där eller skapa en VIDEO mapp i rooten på minnepinnen som förut
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  8. #8
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    ISO/VIDEO är om du ska mounta nån rulle och köra på det viset om jag inte minns fel ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  9. #9
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    hmmmm!! Stort HMMMM!!! JJag upptäckte nu av en slump när jag skulle byta bakgrund i PSP:n att jag har exakt samma problem ... Allt funkar klocka men inga låtar eller bilder syns ... Kan ni andra PSP ägare som sitter på 3.90 M33-2 ta och kolla hur det ser ut för er ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    34
    Respekt
    17

  11. #11
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Tack!! Den patchen har jag helt missat ... Inte vart nåt nämnt på psp-hacks tror jag ... Är rätt flitig besökare där ..

    Update: Har nu kört patchen efter allt psar dumpande och shit ... Kan meddela att nu funkar den som en klocka igen
    Last edited by Begga; 2008-03-23 at 14:48.
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  12. #12
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Begga: Jag laddade hem filen men det var tydligen någon dump-grej man skulle göra först. Jag är inte så uppdaterad på psp-custombiten så om du kunde ge lite tips på hur du fixade problemet så skulle jag vara väldigt tacksam. Vad behöver jag göra?

  13. #13
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Ladda hem update FW 3.71 http://www.psp-hacks.com/file/1259 och Psardumper http://www.psp-hacks.com/file/1260 och lägg sedan FW 3.71 i roten på ditt MS och Psardumper under GAME, sen kör du bara Psardumper och när det är klart har du alla filer under en mapp på ditt MS som heter ms0 ... Ta hem http://dl.qj.net/Patch-for-3.71-fatm...5955/catid/114 och lägg den under GAME sen kopierar du ms0/kd/fatmsmod.prx till root och sen exekverar du fatsmod ... Voila!! Du är klar
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Liknande diskussioner

  1. Faq - Alla Vanliga FrÅgor Och Svar - *** LÄs !!! ***
    By banan1 in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 384
    Senaste inlägg: 2014-09-29, 18:57
  2. Xboxens bild funkar inte
    By giftigkola in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-02-21, 08:27
  3. PSP Slim & Lite Piano Black med M33 Hjälp
    By DiZZy69 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-10-24, 10:01
  4. hur ska jag packar upp spelen?
    By devhook in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 48
    Senaste inlägg: 2007-08-13, 19:57
  5. Psp, varför funkar det inte???
    By Omega Weapon in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-28, 11:20

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •