Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Har jag gjort fel nu?

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0

Har jag gjort fel nu?

Jag köpte ett PSP för ett par dagar sedan. Efter lite läsande här på forumet så fick jag för mig att göra om mitt batteri till ett pandora batteri. Nu när jag har permanejnt har gjort om mitt batteri så startar inte PSPt.

Efter en massa googlade så har jag förstått att man behöver ett PSP till för att kunna skicka över filer mellan. Så nu till min fråga.

Behöver jag köpa ett PSP till för att kunna göra om mitt PSP, eller har jag förstårt itt batteri? "Guiden" som jag följde för att göra ett pandora batteri kommer från denna site. De va en trevlig bild där man kunde se vilken "pinne" som skulle tas bort.

Om någon har någon trevlig guide eller liknande så blir jag glad.
    Jag kör just nu version 3.90.

Tack på förhand.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av snouser Visa Inlägg
    Jag köpte ett PSP för ett par dagar sedan. Efter lite läsande här på forumet så fick jag för mig att göra om mitt batteri till ett pandora batteri. Nu när jag har permanejnt har gjort om mitt batteri så startar inte PSPt.

Efter en massa googlade så har jag förstått att man behöver ett PSP till för att kunna skicka över filer mellan. Så nu till min fråga.

Behöver jag köpa ett PSP till för att kunna göra om mitt PSP, eller har jag förstårt itt batteri? "Guiden" som jag följde för att göra ett pandora batteri kommer från denna site. De va en trevlig bild där man kunde se vilken "pinne" som skulle tas bort.

Om någon har någon trevlig guide eller liknande så blir jag glad.
    Jag kör just nu version 3.90.

Tack på förhand.

Leta i forumet, men i korthet så behöver du bara följa en simpel guide för att formatera ditt minneskort rätt o sen använda ditt permanenta panorabatteri.
    prova FAQ tråden.

För att återställa pandorabatteri behöver du först återskapa ee-prom infon eller löda tillbaka ben om du valt att lyfta ett *verkar krångligt*
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Feb 2008
    Respekt
    17
    har inte psp än men ska köpa på onsdag. och har frågat och läst mycket om det och vad jag har förståt så måste du ha filer på duo kortet och ha pandora batteri (man kan fixa själv) om du ska göra soft pandora batteri måste du ha ett phat och ett slim psp och om du ska hårdmodda ett pandora batteri ska du öppna det och hålla på.
    så har jag förståt det.

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    25
    Du har förstått det riktigt rätt du ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0
    Jag har hårdvarumoddat mitt batteri, finns det någon guide hur man utgår därifrån? Ni får ursäkta om frågan har tagits upp innan, men jag hittar verkligen inte något om just hårdvarumoddningen.

Jag har som sagt kommit så långt nu att jag har moddat mit batteri, nu är de alltså bara lite filer som ska skickas över till minnet. Behöver jag någonsin återställa mitt batteri, eller kan de vara ett pandora batteri helatiden? Jag menar, de är väldigt små ben som måste lödas tillbaka, jag vet inte om jag klarar av det.

Tack

EDIT:

Jag glömde givetvis kolla i FAQ, precis som någon skrev.
    Allt verkar ganska logiskt när de gäler att följer guiderna som finns på sidorna, men när jag kommer till denna punkt så blir jag förirrad.

You need a PSP with Custom firmware ( OE or M33) or a 1.5 PSP. Ask you friends if you don't have oen ,or search for one .

Behöver jag alltså ett redan "hackat" psp för att kunna hacka mitt? Det blir ett lite moment 22. Jag kan ju inte köpa in ett till PSP till min kompis eftersom vi ändå behöver en 3:e att hacka de två första med. Red gärna ut mina frågetecken.
    Last edited by snouser; 2008-03-23 at 12:58.

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    19
    Du behöver en moddad psp för att göra ditt egna pandora kit.
    Om du har <=3.51 så kan du modda utan pandora annars är pandora enda sättet.
    Du kan ju annars köpa ett färdigmoddat batteri från psxcare.
    Om du inte vill köpa ett så kan du lyfta ett ben på ett utav chippen på batteriet så funkar det precis likadant.
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Xager Visa Inlägg
    Om du inte vill köpa ett så kan du lyfta ett ben på ett utav chippen på batteriet så funkar det precis likadant.
    De där värmde gott, nu vet jag i alla fall att jag inte har förstårt mitt batteri. Enligt en bildguide här på forumet så har jag hårdvarumoddtat mitt batteri till ett pandora batteri. Men hur går jag tillväga nu?

Behöver jag fortfarande ett extra PSP?

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av snouser Visa Inlägg
    De där värmde gott, nu vet jag i alla fall att jag inte har förstårt mitt batteri. Enligt en bildguide här på forumet så har jag hårdvarumoddtat mitt batteri till ett pandora batteri. Men hur går jag tillväga nu?

Behöver jag fortfarande ett extra PSP?
    Nej du kör igång det programmet jag tipsade om i Faqn sök efter GUI med Ctrl+F så hittar du den i mitten någonstans och mitt nick efteråt.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

1. Ska flasha xbox 360. Rätt på det?
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-02-25, 11:38
  2. Har jag fattat det rätt?
    By j123456 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-11-07, 02:24
  3. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-03, 20:10
  4. Har hittat ett PSP fw 3.40 oea...skall jag?...
    By Jack_Nepacha in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2007-07-31, 12:18
  5. har jag blivigt lurad?
    By Wildboy in forum Matrix Infinity
    Senaste inlägg: 2007-04-05, 14:50

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner